Ειδήσεις

9/2/15 14:54

τελ. ενημ.: 10/2/15 15:49

Περιορίζει τις πιθανότητες επέκτασης η διακοπή ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων

ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΠΙΟ ΚΑΘΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ

Τις νεφώσεις που προεκλογικά επέτρεψαν να δημιουργηθούν πάνω από το καίριο θέμα υποδομών για το νησί, την ολοκλήρωση ενός επαρκούς αεροδρομίου, καλείται μετεκλογικά να λύσει ο ΣΥΡΙΖΑ Χίου. Μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης οι πολίτες της Χίου αναμένουν και τις αντίστοιχες προγραμματικές δηλώσεις για μια σειρά ανοιχτά τοπικά θέματα. Στην κορυφή του ενδιαφέροντος αυτών βρίσκονται οι μελλοντικοί χειρισμοί της νέας κυβέρνησης για το αεροδρόμιο της Χίου.

Είναι σε όλους γνωστό ότι η πάγια πολιτική του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ ήταν κατά της επέκτασης του υφιστάμενου αεροδρομίου. Για να καλύψει τις σοβαρές αντιδράσεις που προκαλούσε η θέση του την απέδιδε στο επιχείρημα ότι οι κυβερνήσεις κορόιδευαν συστηματικά τη Χίο, είχαν σε προτεραιότητα την επέκταση μόνο στις προεκλογικές τους υποσχέσεις. Η συγκεκριμένη επιχειρηματολογία ξεθώριασε όταν, με πρωτοβουλίες των Ελ. Τσουρή και Κ. Μουσουρούλη, βγήκαν 27 εκ. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις. Από την ώρα μάλιστα που αυτές αποδόθηκαν στους καλοπληρωμένους δικαιούχους υποχρεωτικά μετριάστηκε και η στάση του ΣΥΡΙΖΑ κατά της επέκτασης.

Στη σύντομη προεκλογική αντιπαράθεση οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ συνέχιζαν να μασάνε τα λόγια τους, υποχρεωμένοι να ισορροπήσουν μεταξύ της μη αναστρέψιμης πια κατάστασης υπέρ της επέκτασης και μέρους της εκλογικής τους βάσης, η οποία παραμένει κατηγορηματικά αντίθετη στην ολοκλήρωση του έργου.

Η ανάγκη και το ποσό

Η υποχρεωτική στροφή της οικονομικής αναζήτησης του νησιού και στον τομέα του τουρισμού έχει μεταβάλει σε αδήριτη ανάγκη την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο. Ακόμα κι αν η επιλογή κατευθύνει στον εναλλακτικό τουρισμό, δεν νοείται σχεδιασμός ανάπτυξης του χωρίς επαρκές αεροδρόμιο.

Για την ολοκλήρωση της mini επέκτασης υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν γύρω στα 10 -12 εκ. ευρώ. Για εφαρμογή του πλήρους master plan περίπου τα διπλάσια. Μπορούν άραγε αυτές οι πιστώσεις να εξευρεθούν εντός του σημερινού οικονομικού περιβάλλοντος;

Η καραμπόλα της ιδιωτικοποίησης

Η απόφαση ιδιωτικοποίησης των βασικών περιφερειακών αεροδρομίων από την προηγούμενη κυβέρνηση είχε διαμορφώσει ένα ελπιδοφόρο τοπίο. Η ανάληψη εκ μέρους των επενδυτών της κάλυψης των κεφαλαίων εκσυγχρονισμού τους και η ταυτόχρονη παραμονή του αεροδρομίου της Χίου υπό δημόσιο έλεγχο αναγόρευε το αεροδρόμιο «Όμηρος» σε ένα από τα βασικά, αν όχι το βασικότερο, που παρέμενε υπό την εποπτεία του Δημοσίου.

Όμως η ξεκάθαρη θέση του υπουργού Οικονομίας, Ναυτιλίας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιώργου Σταθάκη, ότι δεν πρόκειται να συνεχιστεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, ανατρέπει και πάλι τα δεδομένα. Υποβιβάζει το ενδιαφέρον της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το αεροδρόμιο της Χίου, από την ώρα που στην ευθύνη της επανέρχονται αεροδρόμια – ναυαρχίδες για τον ελληνικό τουρισμό, όπως της Ρόδου ή του Ηρακλείου.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο βουλευτής και τοπικοί παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ καλούνται να διευκρινίσουν σύντομα τη στάση τους έναντι της επέκτασης του αεροδρομίου της Χίου. Να ξεκαθαρίσουν εγκαίρως στην τουριστική αγορά του νησιού αν ο πολυετής προγραμματισμός συνεχίζεται ή διακόπτεται. Και να αναμετρηθούν πια με τη δική τους ικανότητα να πείσουν τη δική τους κυβέρνηση να ολοκληρώσει το έργο. Θα είναι σίγουρα η πιο αντιφατική στιγμή της τοπικής ιστορίας. Η επέκταση του αεροδρομίου της Χίου να καταγραφεί ιστορικά ως έργο ΣΥΡΙΖΑ. 

Δείτε επίσης