Κοινωνία

28/1/15 14:13

τελ. ενημ.: 28/1/15 14:13

Υπέρ των πεζοδρομίων, κατά της αυθαιρεσίας

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΘΕΟΦΑΝΙΔΗ

 

Ιδιοκτήτη Επιχείρησης Παγωτών «Κρόνου» 

 

Είμαι ιδιοκτήτης της επιχείρησης «Παγωτά Κρόνος» που βρίσκεται στην πόλη της Χίου επί της Οδού Φιλίππου Αργέντη 2. Η επιχείρησή μου δραστηριοποιείται στην παρασκευή και πώληση παγωτών εδώ και 86χρόνια, ευρισκόμενη πάντοτε στο ίδιο σημείο, ήτοι στο κέντρο της πόλης και συνδεδεμένη απόλυτα με την κοινωνική κι εμπορική ιστορία του τόπου μας.

Ο Δήμος Χίου το 2013 αποφάσισε να προχωρήσει σε διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στην οδό Φιλίππου Αργέντη στα πλαίσια της εκτέλεσης του έργου «Δημιουργία υποδομών προσβασιμότητας κι επισκεψιμότητας ΑΜΕΑ στα δημοτική κτίρια και σε κοινόχρηστους χώρους».

Πράγματι προχώρησε στη σύνταξη της μελέτης και κατασκευής σχεδίου με θέμα «Τροποποιημένο σχέδιο βάση της υπ’ αριθμ. 214/10-10-13 απόφασης Σ.Α. Χίου, προτεινόμενες παρεμβάσεις οδός Φιλλίπου Αργέντη κάτοψη- τομές». Χρόνος μελέτης  ήταν ο Αύγουστος του 2013 συντάξαντες μηχανικοί ήταν οι Κωστίμπα Αναστασία και Μαμουνή Πολυάννα, θεωρήθηκε, δε, από τον τότε διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Χίου κ. Τσακό Χαράλαμπο στις 22.10.2013.

Η ανωτέρω μελέτη και σχέδιο του συγκεκριμένου έργου, που έλαβε όλες τις απαραίτητες από το Νόμο άδειες και χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ, κάλυπτε το σύνολο των αναγκών και της χρησιμότητας του σχεδίου, ήτοι την προσβασιμότητα κι επισκεψιμότητα ΑμΕΑ στα δημοτικά κι αρχαιολογικά κτίρια της πόλεώς μας.

Κατά της ανωτέρω μελέτης μετέβηκα στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και υπέβαλλα τις αντιρρήσεις μου και τον κίνδυνο που θα αντιμετώπιζε η επιχείρησή μου από τη μείωση του ωφέλιμου πλάτους του δρόμου για την ασφαλή τροφοδοσία της. Η απάντηση που έλαβα ήταν ότι είναι ένα έργο πλήρως αδειοδοτημένο με όλες τις νόμιμες διαδικασίες, είναι ένα έργο προς εξυπηρέτηση των αναγκών μία ιδιαίτερης ομάδας συμπολιτών μας που τόσο καιρό ήταν αποκλεισμένη από την προσβασιμότητα των δημοτικών κτιρίων και ότι δεν μπορεί να αλλάξει.

Κατανόησα πλήρως την ανάγκη και τη χρησιμότητα του έργου και το δέχτηκα. Σημειωτέον ότι βάση της ανωτέρω αδειοδοτημένης μελέτης το ωφέλιμο πλάτος του δρόμου παρέμενε στα 4,18 μέτρα.

Την 18η Ιανουαρίου 2015 ξεκίνησε η κατασκευή του ανωτέρω έργου. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι, κατά παράβαση της μελέτης και του σχεδίου του έργου, και κατά παράβαση της άδειας του έργου προχώρησαν σε διαπλάτυνση και του απέναντι πεζοδρομίου, χωρίς να ορίζεται στο σχέδιο του έργου, με αποτέλεσμα τη μείωση του ωφέλιμου πλάτους από 4,18μ. σε 3.69 μ. και την ουσιαστική αδυναμία της επιχείρησής μου να προβαίνει στην απαραίτητη φορτοεκφόρτωση των πρώτων υλών. Σημειωτέον ότι η επιχείρησή μου λειτουργεί 365 ημέρες τον χρόνο από τις 8 το πρωί έως τις 02:30 το βράδυ κι απαιτείται 3-4 φορές την ημέρα φορτοεκφόρτωση, ειδικότερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αμέσως απευθύνθηκα στην Τεχνική Υπηρεσία και μου δήλωσαν ότι η αλλαγή έγινε επειδή το αιτήθηκαν κάποιοι όμοροι επιχειρηματίες, χωρίς όμως να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία μετατροπής της μελέτης και της άδειας του έργου.

Σε αντίθεση με ότι μου είχαν ισχυριστεί ότι η μελέτη και το σχέδιο του έργου δεν μπορεί να αλλάξει, διότι είναι χρηματοδοτημένο από το ΕΣΠΑ, μέσα σε μία νύχτα, παράτυπα και χωρίς να ακολουθηθούν οι νόμιμες διαδικασίες, άλλαξε η μελέτη κι αυξήθηκε το κόστος του έργου, αφού προχώρησαν σε μεγαλύτερη διαπλάτυνση όλου του μήκους του πεζοδρομίου της Φιλίππου Αργέντη από αυτή που οριζόταν στην αρχική μελέτη και το σχέδιο του έργου.

Θεωρώ ότι το πρόγραμμα ΕΣΠΑ είναι για να πραγματοποιούνται έργα που στηρίζουν τις τοπικές κοινωνίες και τις επιχειρήσεις και να χρηματοδοτούν έργα που έχουν λάβει όλες τις νόμιμες άδεις κι όχι να καταστρέφουν επιχειρήσεις σαν τη δική μου, που στηρίζει εδώ και περίπου έναν αιώνα την τοπική οικονομία.

Για όλους τους ανωτέρω λόγους ζητώ να ενημερωθεί το Δημοτικό Συμβούλιο, να τεθεί το συγκεκριμένο θέμα στην επόμενη συνεδρίαση και να παραμείνει η αρχική νόμιμη κι αδειοδοτημένη μελέτη ως έχει. 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση