Κοινωνία

14/6/16 10:10

τελ. ενημ.: 15/6/16 11:09

Τα λεφτά βρέθηκαν, ώρα να διεκδικήσετε!

- ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ ΡΙΧΝΕΙ 197 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΧΙΟΥ ΝΑ ΖΗΤΑ 105 ΕΚ. ΕΥΡΩ

Στο πακέτο χρηματοδότησης Γιουνκέρ κρύβονται τα χρήματα για την αναβάθμιση και επέκταση του αεροδρομίου της Χίου, σύμφωνα με λεπτομερές ρεπορτάζ που αφιερώνει η «Ναυτεμπορική» και περιέχει πολλά και ενδιαφέροντα θέματα, κυρίως για τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ετοιμάζεστε να χειριστεί την υπόθεση.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα χρήματα από το πακέτο Γιουνκέρ θα κατευθυνθούν για τα αεροδρόμια που έχουν μείνει εκτός ενδιαφέροντος της Fraport και συγκεκριμένα για τα αεροδρόμια Χίου, Καστοριάς, Μήλου, Πάρου και Νάξου. 

Για όλα τα έργα έχει επιλεγεί η μορφή χρηματοδότησης PPP (Public Private Partnership), δηλαδή χρηματοδότηση που αφορά είτε την αυτοχρηματοδότηση, είτε τη συγχρηματοδότηση του κόστους κατασκευής με κεντρικό σημείο αναφοράς τη μέθοδο ΣΔΙΤ.

Οι επενδυτές θα έχουν το δικαίωμα να εκμεταλλευτούν εμπορικά τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, ενώ η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα συνεχίζει να επιβλέπει τη λειτουργία του αεροδρομίου.

Το υπουργείο έχει χωρίσει την χρηματοδότηση σε τρεις εργασίες (projects).

Συγκεκριμένα:

- Στην 1η περιλαμβάνονται οι εργασίες στο αεροδρόμιο «Αριστοτέλης» της Καστοριάς με προϋπολογισμό 15εκ. ευρώ.

- Στην 2η περιλαμβάνονται εργασίες στα αεροδρόμια των μικρών νησιών των Κυκλάδων (Σύρος, Μήλος, Νάξος και Πάρος) προϋπολογισμού 76 εκ. ευρώ.

- Στην 3η περιλαμβάνεται το έργο σχεδιασμού, κατασκευής (επέκταση και αναβάθμιση), χρηματοδότησης και εμπορικής εκμετάλλευσης του αεροδρομίου «Όμηρος» της Χίου με προϋπολογισμό 105 εκ. ευρώ.

Πως επενδύονται τα 105 εκ. ευρώ

Το project που αφορά το αεροδρόμιο της Χίου είναι αρκετά αναλυτικό και δείχνει το πως σχεδιάζεται η κατανομή των χρημάτων για την αναβάθμιση και επέκταση του τοπικού αερολιμένα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που επικαλείται πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών τα στάδια που προβλέπεται να ολοκληρωθούν είναι τα παρακάτω:

1. Επέκταση του υπάρχοντος αεροδιαδρόμου (τελικό συνολικό μήκος 1.800 μ.).

2. Εναλλακτική δρομολόγηση του παράκτιου περιφερειακού δρόμου Χίος-Θυμιάνα, που συμπίπτει με τα όρια της επέκτασης του αεροδιαδρόμου.

3. Ανοικοδόμηση και αναβάθμιση του υπάρχοντος αεροδιαδρόμου.

4. Αναβάθμιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού.

5. Κατασκευή νέου τερματικού σταθμού με χτισμένη περιοχή 5.000 τ.μ. και ανάπτυξη της γύρω περιοχής συνολικής έκτασης 8.000 τ.μ.

6. Επέκταση του υπάρχοντος αεροδιαδρόμου στάθμευσης.

7. Απαλλοτριώσεις.

Το έργο, που έχει ως ημερομηνία έναρξης τη 15η Ιανουαρίου του 2019 και ολοκλήρωση τους 30 μήνες, στοχεύει στη βελτιστοποίηση των εγκαταστάσεων προσβασιμότητας και στην εξασφάλιση υψηλού βαθμού ασφάλειας και λειτουργικότητας του αεροδρομίου της Χίου, η οποία εμφανίζει σήμερα σοβαρά λειτουργικά προβλήματα λόγω του περιορισμένου μήκος του αεροδιαδρόμου. Επιπλέον, το πρόγραμμα στοχεύει να αναβαθμίσει την αισθητική του αεροδρομίου, καθώς και το επίπεδο και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στους επιβάτες, συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ανάπτυξη και στη διαφοροποίηση και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος του νησιού.

Όπως υπογραμμίζεται στην περιγραφή του έργου, το προτεινόμενο επιχειρηματικό μοντέλο για το αεροδρόμιο της Χίου είναι αυτό της ΣΔΙΤ. Δηλαδή η κατασκευή και η λειτουργία του έργου θα πρέπει να αναληφθούν από Φορέα Ειδικού Σκοπού (SPV). Οι επενδυτές θα έχουν το δικαίωμα να εκμεταλλεύονται εμπορικά τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, ενώ η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα συνεχίσει να επιβλέπει τη λειτουργία του αεροδρομίου.

Δείτε επίσης