15.5.2023 11:25

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου - «Ντράπηκε και η ντροπή!»

Φάγανε τα μούτρα τους με την αγωνιστική απάντηση των εκπαιδευτικών και των γονέων στο σχολείο του Καταρράκτη εναντία στις εξετάσεις της «ελληνικής PISA». Γι αυτό και δεν έχασαν χρόνο ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και Δ/νση Πρωτοβάθμιας να βάλουν στα «μουλωχτά» άλλο ολιγοθέσιο σχολείο να πραγματοποιήσει τις εξετάσεις και μάλιστα χωρίς να αναδείξουν στους εκπαιδευτικούς τους πραγματικούς λόγους αυτής της αλλαγής που δεν ήταν άλλοι από τη στάση εργασίας των εκπαιδευτικών του Καταρράκτη και το μπλοκάρισμα των εξετάσεων στην πράξη. Ψάχνανε και τρόπο να μεταφερθούν τα έντυπα απαντήσεων από το ένα σχολείο στο άλλο μην τυχόν και «χάσει η βενετιά βελόνι».

Κι έτσι, χωρίς καμία προειδοποίηση των παιδιών, χωρίς καμία προειδοποίηση των γονέων τα παιδιά έγραψαν τις εξετάσεις. «Δε βαριέσαι… παιδιά στο ένα σχολείο παιδιά και στο άλλο». Τέτοια είναι η «τρεμούρα» του ΥΠΑΙΘ και του Δ/ντη της Α/θμιας: Μην τυχόν και δε φανεί συμμετοχή.

Σε όλη την Ελλάδα όμως, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις στάσεις εργασίας και η αποχή των παιδιών από τις τάξεις γκρεμίζουν όλες τις προσπάθειες της κυβέρνησης να συνεχίσει το αντιεκπαιδευτικό της έργο, την κατηγοριοποίηση, σύγκριση και κατάταξη των σχολείων και μέσα από τις εξετάσεις PISA που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων της πλειοψηφίας των μαθητών.

Η κυβέρνηση δεν προχώρησε ούτε σε ένα μέτρο που μπορεί πραγματικά να αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, όπως η βελτίωση των σχολικών υποδομών, η μείωση των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό, η κάλυψη όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία, αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης, όλοι εμείς που κρατήσαμε όρθια τα σχολεία τα τελευταία χρόνια κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, γνωρίζουμε ότι η διδασκαλία δεν κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων. Αξιολογούμε τους μαθητές μας και τη δουλειά μας όχι ισοπεδωτικά, αλλά τον καθένα ξεχωριστά, με κάθε τρόπο: με τη συζήτηση, με δραστηριότητες ομαδικές ή ατομικές, ακόμα και με ένα γραπτό διαγώνισμα. Οι εκπαιδευτικοί αποτιμούμε τα αποτελέσματα, βασανίζουμε τον εαυτό μας, συζητάμε με τους συναδέλφους μας για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι στη δουλειά μας, αλλά και το πώς θα βοηθήσουμε κάθε μαθητή χωριστά με βάση και την κοινωνική του ένταξη. Αν το ΥΠΑΙΘ ήθελε πράγματι να εξάγει αντικειμενικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα, θα αξιοποιούσε αυτά τα δεδομένα. Όμως οι στόχοι είναι άλλοι.

Γι αυτό:

Δυναμώνουμε την αντίσταση στα σχέδια για κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. Συμμετέχουμε ακόμα πιο αποφασιστικά στην απεργία – αποχή από την «ατομική αξιολόγηση»!!

Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν στα χαρτιά! 

 

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ