Κοινωνία

25/10/13 12:35

τελ. ενημ.: 29/10/13 11:49

Στο μάτι του κυκλώνα η γραμμή Λαύριο – Ψαρά – Μεστά

ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΝΤΟΠΙΖΕΙ Ο ΜΙΛ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΤΑ ΩΣ «ΛΙΜΑΝΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΛΟΓΙΚΗ»

Μπουρλότο άναψε  δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη, υποδηλωτική των προθέσεων του να περικόψει τη γραμμή Λαυρίου – Ψαρών – Μεστών. Σε δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του Alpha ο υπουργός χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη γραμμή ως κακό παράδειγμα υποστήριξε ότι το Υπουργείο πληρώνει αδρά για μια σύνδεση η οποία ενδεχομένως να μην εξυπηρετεί κόσμο, την ώρα που θα μπορούσε να υπάρχει καθημερινή σύνδεση των Ψαρών με τη Χίο!

Οι δηλώσεις

«Έχει ξεκινήσει και δρομολογείται μία συνεννόηση με  τους ακτοπλόους, για το  πώς  θα  μπορέσουμε  να προχωρήσουμε σε μια αναδιάρθρωση αυτών των γραμμών . Γιατί -καλώς ή κακώς- εκεί τα δίνουμε σαν ελληνικό κράτος.  Εκεί είναι που είμαστε πελάτες   της ακτοπλοΐας, έχοντας κάνει συμβάσεις μακροχρόνιες, οι οποίες έχουν δεσμεύσει πολλά κονδύλια  χωρίς να εξυπηρετούν πραγματικές συγκοινωνιακές ανάγκες. Σας αναφέρω ένα παράδειγμα, το Λαύριο- Μεστά - Ψαρά. Ένα δρομολόγιο το οποίο κοστίζει από  μόνο του  περίπου  5,5 εκατομμύρια το χρόνο! Η  Χίος εξυπηρετείται. Τα  Ψαρά,  ενδεχομένως θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται καθημερινά από τη Χίο. Γίνεται, λοιπόν, εύλογα αντιληπτό  ότι θα μπορούσαμε να δούμε τέτοιου είδους αναδιαρθρώσεις», ανέφερε ο υπουργός.

Χωρίς λογική

Ακόμα πιο εξοργιστική ήταν η επόμενη αναφορά του για το λιμένα Μεστών, χαρακτηρίζοντας τη «δυτική πύλη» εισόδου του νησιού ως λιμάνι «χωρίς καμία συγκοινωνιακή λογική».

Το δρομολόγιο

Άμεση είναι η ενεργοποίηση των Ψαριανών. Όπως εξήγησε στον «π» ο δήμαρχος Ψαρών. Κ. Βρατσάνος το καλοκαίρι τα Ψαρά εξυπηρετούνταν με πλοίο τρεις φορές την εβδομάδα. Τον χειμώνα τα δρομολόγια έχουν περιοριστεί σε δύο και τυχόν περεταίρω περικοπή τους στο νησί θα δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα αποκλεισμού.

Σε αναβρασμό

Αν αναλογιστεί κανείς πως και με τα απαγορευτικά τα Ψαρά μπορεί να κάνουν να δουν και μια εβδομάδα πλοίο στο λιμάνι τους μπορεί να συμπεράνει που θα οδηγήσει η περαιτέρω συρρίκνωση της συγκοινωνιακής κάλυψης των Ψαρών.

«Μας έχουν ανησυχήσει πάρα πολύ οι δηλώσεις του υπουργού, οι οποίες δεν ευσταθούν σε καμιά περίπτωση. Το κόστος εκτέλεσης του δρομολογίου για την πολιτεία δεν είναι σε καμιά περίπτωση 5,5 εκ. ευρώ και δεν ξέρουμε πού βρήκε αυτά τα νούμερα. Παράλληλα για τη χειμερινή περίοδο τα δρομολόγια μειώνονται σε δυο την εβδομάδα. Δεν είμαστε παράλογοι αλλά δεν μπορούμε να είμαστε και ξεχασμένοι από το Θεό», εξήγησε ο κ. Βρατσάνος ο οποίος ήρθε αμέσως σε επαφή με τους δυο βουλευτές.

Πάντως κατά τη διάρκεια της σύσκεψης του υπουργού με τους βουλευτέςτου Β. Αιγαίου ο κ. Βαρβιτσιώτης οπισθοχώρησε, αναγνωρίζοντας ότι το κόστος της συγκεκριμένης γραμμής δεν υπερβαίνει τα 3 εκ. ευρώ.

Ήδη χθες το βράδυ το θέμα απασχόλησε άτυπη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ψαρών, όπου και θα αποφασίζονταν ο τρόπος δράσης των κατοίκου του ακριτικού νησιού. Δεν είναι λίγοι πάντως όσοι ανησυχούν ότι αν το Υπουργείο υποχρεωθεί να περικόψει γραμμές και όχι δρομολόγια από τις άγονες η σύνδεση των Ψαρών μέσω Λαυρίου – Μεστών κινδυνεύει, καθώς πιθανά προκαλεί τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις συγκριτικά με άλλες γραμμές, ενώ και η NEL έχει δώσει άφθονες λαβές στο Υπουργείο για να καταγγείλει τη σύμβαση. 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση