Κοινωνία

11/12/15 11:40

τελ. ενημ.: 11/12/15 16:03

Προσγειωμένη βάση δεδομένων η συζήτηση για το συγκοινωνιακό της Χίου

ΜΕ ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΕΠΑΝΕΦΕΡΕ ΤΟ ΘΕΜΑ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΛΕΣΧΗ ΧΙΩΝ

Με απόλυτη συναίσθηση πως δεν κρατούν το μαγικό ραβδί, ούτε πως μπορούν να λάβουν αποφάσεις και να σχεδιάσουν δίνοντας και τις εντολές, αλλά μπορούν να δώσουν κατευθύνσεις και να κρατήσουν ζεστό τον διάλογο για την επίλυση  του συγκοινωνιακού προβλήματος στη Χίο, η Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων, πραγματοποίησε τη δεύτερη κατά σειρά ομιλία στην Αθήνα, με θέμα: Το Συγκοινωνιακό πρόβλημα της Χίου.

Στην ομιλία που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη,  από τον πρόεδρο της λέσχης, Μάρκο Τριπολίτη,  συζητήθηκε η υφιστάμενη σύνδεση της Χίου με την υπόλοιπη Ελλάδα, με τα προβλήματα και μειονεκτήματα που υπάρχουν, καθώς και η σύνδεση της Ηπειρωτικής Ελλάδας με άλλα νησιά. Προτάθηκε η σύνδεση Ραφήνας – Μεστών ενώ έγινε ανάλυση για τα σημερινά δρομολόγια, το κόστος τους αλλά και μελέτη για την επίτευξη μείωσης του εισιτηρίου και της μείωσης χρόνου του ταξιδιού. Η μελέτη επίσης περιλάμβανε την εκλογή τύπου και μεγέθους πλοίου αλλά και τη βιωσιμότητα της γραμμής.

Συζητήθηκαν λύσεις για την καλύτερη αξιοποίηση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του νησιού της Χίου, την ανάπτυξη των υποδομών του αεροδρομίου και του λιμανιού, έτσι ώστε η Χίος να μπορέσει να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει περισσότερους τουρίστες. Επιπλέον τονίστηκε η ανάγκη για την απασχόληση του ‘’Χιώτη Ναυτικού του κατώτερου πληρώματος’’.

Δίπολο Χίος- Μεστά

Στην ημερίδα αναπτύχθηκαν οι δυνατότητες του υφιστάμενου λιμανιού, ύστερα από κατάλληλη αναβάθμιση ώστε να διαχωρίζει τους χώρους ακτοπλοΐας- κρουαζιέρας και δημιουργία μαρίνας με δυνατότητα μόνιμης και απρόσκοπτης εξυπηρέτησης 2 πλοίων κρουαζιέρας στη βόρεια και τη δυτική πλευρά, δυο πλοίων ακτοπλοϊας σε ενδιάμεση νέα προβλήτα και πέραν των 100 ιστιοφόρων και μικρών θαλαμηγών που θα δημιουργήσουν σημαντικά τουριστικά και οικονομικά οφέλη.

Παράλληλα και ενισχυτικά με το υπάρχον λιμάνι, αναδείχθηκε κι εκείνο των Μεστών με την προϋπόθεση της συμπλήρωσης των χερσαίων εγκαταστάσεων και υποδομών του, για την εξυπηρέτησης πλοίων ακτοπλοΐας και Κρουαζιέρας.

Μάλιστα παρουσιάστηκε και πρόταση σύμφωνα με την οποία η αξιοποίηση των Μεστών θα μείωνε και το κόστος του εισιτηρίου για τη Χίο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανταγωνιστικότητα του ως προορισμός.

Το παρουσιολόγιο

Στην Ομιλία παρευρέθησαν και εξέφρασαν τις απόψεις τους επί των θεμάτων οι: Ελευθέριος Μόριτς (εκπρόσωπος του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κου Θεόδωρου Δρίτσα), Ανδρέας Μιχαηλίδης (Βουλευτής Χίου), Νότης Μηταράκης (Βουλευτής Χίου), Γεώργιος Ανωμερίτης (Μέλος του ΔΣ Ιδρύματος Maria Tsakos Foundation), Eυστράτιος Παπαδημητρίου (Μέλος του ΔΣ Ιδρύματος Maria Tsakos Foundation), Δημήτριος Τσιαδής Ναύαρχος εν αποστρατεία του Λ.Σ.

Η Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων έχει δείξει διάθεση να κρατήσει «ζεστή τη μηχανή» προωθώντας τα προβλήματα του τόπου, συζητώντας και αναζητώντας λύσεις. Εκείνο που μένει είναι να υπάρξει και συνέχεια και συνεργασία με τις τοπικές αρχές και στο συγκοινωνιακό και σε άλλα θέματα στα οποία και θέλει και μπορεί να συμβάλλει, η ναυτιλιακή Λέσχη.

Δείτε επίσης