Κοινωνία

1/7/13 15:37

τελ. ενημ.: 1/7/13 15:48

Όταν οι κόποι αποδίδουν

ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΑΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕ ΣΤΟ ΚΕΛΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΥΛΙΓΜΕΝΗ ΜΕ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΡΤΑ

Θυσίασαν ελεύθερο χρόνο, βόλτες με φίλους, αθλητικές δραστηριότητες, αλλά τελικά η προσπάθειά τους απέδωσε καρπούς.

Είναι νέα παιδιά που θυσίασαν αρκετά πράγματα από την παιδική τους καθημερινότητα για να προετοιμαστούν σκληρά για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, ωστόσο οι κόποι ανταμείφθηκαν, καθώς συγκέντρωσαν τις πιο υψηλές βαθμολογίες και ατενίζουν την πανεπιστημιακή τους ζωή με μεγαλύτερη αισιοδοξία.

Ο λόγος για τους «πρώτους των πρώτων», τους αριστεύσαντες στις φετινές εξετάσεις οι οποίοι, λόγω της υψηλής τους βαθμολογίας, έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε όποια σχολή εκείνοι διαλέξουν.

Μπορεί οι εκτιμήσεις του υπουργείου Παιδείας να κάνουν λόγο για «βουτιά» στις φετινές βαθμολογίες, ωστόσο, τα 9 παιδιά που συγκέντρωσαν τα περισσότερα μόρια αποτελούν τις εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Τώρα, εκτός από τις καλοκαιρινές διακοπές, περιμένουν με ανυπομονησία να αρχίσει από τον Σεπτέμβριο η φοιτητική τους ζωή.

Πρώτη στη λίστα των αριστεύσαντων φιγουράρει το όνομα της Αικατερίνης Φώτη, μαθήτριας του 3ου Ενιαίου Λυκείου Χίου που με γενικό βαθμό πρόσβασης 19,2 μπορεί να είναι σίγουρη ότι οι κόποι της χρονιάς απέδωσαν τα ανεμενόμενα.

«Επένδυσα στην προσωπική προσπάθεια και στο συστηματικό διάβασμα. Από ιδιαίτερα έκανα τα απολύτως απαραίτητα ενώ σημαντική ήταν η συμβολή της οικογένειάς μου και των καθηγητών του «Αλλήλων Ένεκα»», είπε η ίδια που ως στόχο πλέον έχει την εισαγωγή της στο Παιδαγωγικό Δημοτικής εκπαίδευσης.

 

 

Η Ελ. Βολάκη, μαθήτρια του 2ου Λυκείου του νησιού κατέχει την πρωτιά των μορίων εισαγωγής στο νησί συγκεντρώνοντας 19.141 μόρια, τα περισσότερα σε όλη τη Χίο.

Ανακουφισμένη πλέον από το άγχος των εξετάσεων σημειώνει:

«Ήταν μία δύσκολη χρονιά. Υπήρχε πολύ πίεση κυρίως στο ημερήσιο πρόγραμμα και ελάχιστος ελεύθερος χρόνος. Είμαι ευχαριστημένη διότι οι κόποι μου ανταμίφθηκαν. Στόχος μου είναι η Νομική Αθηνών. Είναι ένα επάγγελμα που μου άρεσε από μικρή και είμαι χαρούμενοι που με τη βοήθεια των καθηγητών του σχολείου και των ιδιαίτερων μπορώ να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα».

Με στόχο την εισαγωγή της στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ η Άννα Φαρδή από το 1ο Ενιαίο Λύκειο Χίου, μιλάει στον «π» για τη δύσκολη χρονιά που πέρασε.

«Ο κάθε μαθητής είναι διαφορετικός. Έτσι δεν μπορώ να σας πω αν υπάρχει μία συγκεκριμένη μέθοδος. Το παν είναι να μένουμε προσηλωμένοι στο στόχος μας. Έξω έβγαινα για λίγο. Θεωρώ όμως ότι εν τέλει η προσπάθεια άξιζε. Δεν θα είχα καταφέρει τίποτα αν δεν ήταν δίπλα μου η οικογένειά μου και οι καθηγητές μου τους οποίους ευχαριστώ πολύ».

 

 

Το θαύμα της Κατάβασης

Η περίπτωση της Ειρήνης Νταούτη από το Λύκειο της Βολισσού είναι ξεχωριστή, κυρίως διότι επιβεβαιώνει τον κανόνα ότι όταν υπάρχει θέληση τα όποια προβλήματα ξεπερνιούνται.

Παιδί πολυμελούς οικογένειας με 7 αδέλφια η Ειρήνη έδειξε με το δικό της παράδειγμα ότι η γνώση πρέπει να αποτελεί τον κύριο στόχο των νέων της ηλικίας της.

«Δεν έχω να πω πολλά για την επιτυχία της κόρης μου. Απλά ένα μεγάλο μπράβο που χωρίς ιδιαίτερα και χωρίς καμία βοήθεια κατάφερε αυτό τον βαθμό», λέει με δάκρυα στα μάτια η μητέρα της και εξηγεί:

«Η Ειρήνη έχει 7 αδέρφια. Ο πατέρας της έχει πεθάνει και εγώ είμαι του Δημοτικού. Δεν είχε καμία βοήθεια από πουθενά. Τα αδέρφια της έχουν πάει μέχρι και το Γυμνάσιο. Είμαστε μία μικρή οικογένεια που έχουμε ένα κοπάδι για να ζήσουμε. Μένουμε σε ένα μικρό σπίτι στην Κατάβαση και καταλαβαίνεται πόσο δύσκολο είναι κανείς να διαβάσει.

Η κόρη μου όμως δεν το έβαλε κάτω. Επειδή είχε πολύ φασαρία στο σπίτι, ζήτησε από τον επίτροπο του ναού το κλειδί για την ενοριακή αίθουσα. Έτσι μετά το σχολείο πήγαινε και κλεινόταν εκεί μέσα και έβγαινε πια το βράδυ.

Το χειμώνα τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα. Όταν έκανε κρύο ή χιόνιζε δεν υπήρχε ρεύμα να ζεστάνει η αίθουσα. Όμως η Ειρήνη δεν το έβαζε κάτω, έπαιρνε μία κουβέρτα από το σπίτι, τυλίγονταν και πήγαινε στο κελί και διάβαζε. Ευχαριστώ το Θεό που της έδωσε τη δύναμη να πετύχει αυτό που ήθελε. Τώρα λέμε ότι θα πάει στη Νομική και εύχομαι να τα καταφέρει», είπε η μητέρα της στον «π».

 

Κόρη του μαθηματικού και δημοτικού συμβούλου της Νέας Αντίληψης Γ. Καλλίκη, η Μαίρη, μαθήτρια του Λυκείου Βροντάδου σημειώνει στον «π» ότι η μοναδική της ασχολία σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς δεν ήταν άλλη από το διάβασμα.

«Δεν άφησα το στόχο μου ούτε μία στιγμή. Ήξερα ότι έπρεπε να γράψω καλά και ότι για να γίνει αυτό έπρεπε να διαβάσω. Σε αυτό με βοήθησαν πολλά πράγματα. Και το σχολείο αλλά και τα ιδιαίτερα. Ήθελα να φθάσω όσο πιο ψηλά γινόταν και τελικά κατάφερα αυτό το αποτέλεσμα. Ως πρώτη επιλογή μου είναι τα ΜΜΕ της Αθήνας».

 

 

Με στόχο την εισαγωγή του στη Ναυπηγική ή σε μία από τις πολυτεχνικές σχολές της περιφέρειας ο Μ. Ποδιάς από τα Καρδάμυλα τόνισε ότι δεν έχουν σημασία τόσο οι ώρες διαβάσματος όσο η μεθοδολογία.

«Ήταν μία δύσκολη χρονιά με πίεση και αρκετό διάβασμα. Βέβαια μπορώ να πω ότι κάναμε και τις βόλτες μας και είχα και περιθώρια. Όμως όταν ήταν η ώρα του διαβάσματος αφοσιωνόμουν σε αυτό».

 

 

 

Την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού επέλεξε ο πρώτων των Ψαρών Κ. Μανωλούδης αφού η επαγγελματική και οικονομική αποκατάσταση θεωρείται σχεδόν σίγουρη. Αποκομμένος από τις δυνατότητες που παρέχει η Χίος ο Ψαριανός μαθητής ανέφερε ότι η όποια προσπάθεια γινόταν αποκλειστικά και μόνο στο σχολείο.

«Εμείς εδώ δεν είχαμε ιδιαίτερα. Οπότε αν χρειαζόμασταν βοήθεια αφιερώναμε 3-4 ώρες στην πρόσθετη διδακτική στήριξη και αναπληρώναμε τα κενά μας».

Στη δεύτερη ευκαιρία επικεντρώνεται ο πρώτος του Λυκείου Καλαμωτής Ι. Καρνής αφού παρά το γεγονός ότι η βαθμολογία του μπορεί να του προσφέρει πρόσβαση σε αρκετές σχολές ο ίδιος δεν είναι ικανοποιημένος από την επίδοσή του.

«Τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα. Είχα πιο υψηλούς στόχους μέσα από το εντατικό και μακροχρόνιο διάβασμα. Δεν έχω αποφασίσει ακόμα αλλά σκέφτομαι και το ενδεχόμενο προσπαθήσω ξανά του χρόνου», είπε ο ίδιος.

Δείτε επίσης