Κοινωνία

6/6/12 9:41

τελ. ενημ.: 7/6/12 10:00

Η μάχη της ταρίφας

• ΔΕΝ ΤΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΔΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΠΑΡΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

 
Σε "κόκκινο" φανάρι βρίσκεται η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για το θέμα των εδρών των Ταξί περιμένοντας ότι, θα βρεθεί η λύση και θα λήξει η αντιπαράθεση τους για το θέμα των νέως αδειών και της έδρας.
 Η αντιπαράθεση στο τελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο για τον αριθμό των νέων αδειών, τον αριθμό των εδρών και όσα προβλέπει ο νέος Νόμος ήταν τέτοια, που ανάγκασε τους περιφερειακούς συμβούλους να αποτάξουν από πάνω τους το βάρος μιας απόφασης χωρίς εμπεριστατωμένη ενημέρωση και να το ρίξουν στους ώμους των υπηρεσιακών παραγόντων.
 
 
Οι προτάσεις
Η πρώτη πρόταση προτείνει να παραμείνουν οι έδρες ως ισχύουν μέχρι σήμερα. Αυτό θα οδηγήσει στην έκδοση μόλις 21-29 νέων αδειών. 
Στην πρόταση αυτή είναι αντίθετοι οι ιδιοκτήτες ταξί, υποστηρίζοντας ότι ήδη το επάγγελμα τους είναι κορεσμένο και αν εκδοθούν κι άλλες άδειες τότε αυτόματα οδηγούνται σε οικονομική καταστροφή.
Σύμφωνα με τη δεύτερη πρόταση, προβλέπεται ενιαία έδρα για κάθε νησί. Τότε εντός του 2012 δεν θα βγει καμία νέα άδεια, γιατί οι συνολικές άδειες που υπάρχουν σήμερα υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του νησιού.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στη Χίο των 77 αδειών ταξί που προβλέπει ο Νόμος, υπάρχουν 105!
Η αντιπαράθεση εντείνεται μεταξύ των οδηγών ταξί της πόλης και των ιδιοκτητών αγοραίων ταξί. Οι δεύτεροι, τάσσονται υπέρ της παραπάνω πρότασης υποστηρίζοντας ότι εφόσον ισχύσει η ενιαία έδρα, οι τιμές θα μειωθούν σημαντικότατα, μιας και θα ισχύει μονή ταρίφα σε όλο το νησί.
Η τρίτη πρόταση έχει να κάνει με τη συνένωση όμορων εδρών. Με αυτή τη άποψη συντάσσεται το σωματείο ταξί της πόλης.
Όπως τονίζει στον «π» ο πρόεδρος του, Δ. Βελής: «Θέλουμε να πάρουμε μέσα τους όμορους δήμους για να καλύψουμε ένα μέρος των καινούργιων εδρών και να μην εκδοθούν νέες άδειες. Να παραμείνουν στις έδρες τους τα αγοραία και να ωφεληθεί και ο καταναλωτής από τη μονή διαδρομή που μέχρι πρότινος πλήρωνε 25 ευρώ για τη Λαγκάδα ενώ τώρα θα πληρώνει 12  και 14 ευρώ για Αγ. Φωτιά, ενώ τώρα θα πληρώνει 8».
 
Μόνο η Λήμνος!
Χαρακτηριστικό πάντως είναι ότι από όλα τα νησιά του Β. Αιγαίου μόνο η Λήμνος κατέβηκε με ενιαία πρόταση, αυτή της δημιουργίας ενός δήμου με το σκεπτικό ότι και αποτρέπεται η έκδοση αδειών και λόγω της μονής ταρίφας το ταξί γίνεται προσιτό και άρα αυξάνεται η πελατεία του.
 
Ο νόμος
Η περιφέρεια και το περιφερειακό συμβούλιο καλούνται να εφαρμόσουν το άρθρο 83 του Ν. 4070/2012 σχετικά με τις έδρες των Ταξί.
Ο νόμος έχει δύο σκέλη, το πρώτο αφορά στη συνένωση των εδρών και το δεύτερο αφορά στις νέες άδειες που θα προκύψουν ανάλογα με τον πληθυσμό της κάθε περιοχής και την επισκεψιμότητά της από τουρίστες το καλοκαίρι. Η αναλογία αυτή για τα νησιά μας είναι 1,5 ταξί για κάθε χίλιους κατοίκους και τουρίστες. Για την αύξηση αυτής της αναλογίας θα πρέπει να υπάρξουν γνωμοδοτήσεις από επιστημονικές επιτροπές, οι οποίες θα συσταθούν σε περίπτωση που κατατεθεί σχετικό αίτημα.
Σε ότι αφορά στην ενοποίηση, αυτή θα γίνει φυσικά κατά το δόγμα του Καλλικράτη, δηλαδή ένα νησί - ένας δήμος και επομένως κοινή έδρα για όλα τα ταξί. 
Η απόφαση πρέπει να ληφθεί ως τις 10 του Ιούνη αλλά με δεδομένες τις αντιπαραθέσεις που έχουν ξεσπάσει μεταξύ των επαγγελματιών στην Περιφέρεια μας αλλά και σε όλη τη χώρα, προφανώς θα δοθεί αναβολή.