Κοινωνία

2/7/16 18:38

τελ. ενημ.: 2/7/16 18:38

Δικαίωση Κύριλλου τρία χρόνια μετά!

Μία ιστορία από τα παλιά ήρθε να μας θυμίσει μια σκοτεινή περίοδο για την τοπική εκκλησία, όπου «ιερές συνωμοσίες», αφορισμοί έως και… κατάρες είχαν ομολογουμένως πλήξει το προφίλ της Μητρόπολης Μυτιλήνης σε ένα σκηνικό που πολύ εύστοχα ο Στρατής Μπαλάσκας με τα ρεπορτάζ εκείνης της εποχής μέσα από τις σελίδες του «Ε» είχε χαρακτηρίσει «εκκλησιαστική κρίση». Την περασμένη Πέμπτη, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Μυτιλήνης αθώωσε πανηγυρικά τόσο τον Αρχιμανδρίτη Κύριλλο Συκή όσο και το Μητροπολίτη Ικονίου κ.κ. Θεόληπτο από τις κατηγορίες ηθικής αυτουργίας και συνέργειας (για τον πρώτο) και συκοφαντικής δυσφήμισης (για το δεύτερο), έπειτα από μήνυση του Ηγουμένου της Μονής Υψηλού π. Ραφαήλ Ιωσηφέλλη. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να επιστρέψει τον προβληματισμό που επικρατούσε τρία ακριβώς χρόνια πριν για τη διαχείριση τότε του θέματος εκ μέρους της Μητρόπολης Μυτιλήνης και πολύ περισσότερο για την απομάκρυνση του αεικίνητου Αρχιμανδρίτη από τη Λέσβο. 

Η υπόθεση είχε απασχολήσει έντονα την τοπική κοινωνία αλλά και τη χριστιανική κοινότητα της ευρύτερης περιοχής του Πλωμαρίου, όταν «απομακρύνθηκε» αιφνιδίως από τη Μητρόπολη Μυτιλήνης και δημιούργησε ένα άνευ προηγουμένου κίνημα στήριξης των πιστών προς το πρόσωπο του τότε εφημέριου του Ιερού Ναού της Αγίας Τριάδος Πλαγιάς π. Κύριλλου Συκή. Ο Μητροπολίτης Ικονίου κ.κ. Θεόληπτος, που μετέβη εκείνη την ταραχώδη περίοδο στη Λέσβο έπειτα από προγραμματισμένη πάντως επίσκεψή του, με κήρυγμά του από την «Ωραία Πύλη» της Αγ. Τριάδας είχε ταχθεί με θέρμη στο πλευρό του π. Κύριλλου, ενώ αξέχαστη έμεινε η «κατάρα» που έδωσε σε όλους εκείνους που μηχανορράφησαν -κατά την εκτίμησή του- τον εξοστρακισμό του δραστήριου Αρχιμανδρίτη!

Οι κατάρες από την Αγία Τριάδα
Ο Μητροπολίτης Ικονίου Θεόληπτος συνέπεσε να βρεθεί στη Λέσβο ακριβώς την περίοδο όπου η σκοτεινή κόντρα Μητρόπολης Μυτιλήνης και Αρχιμανδρίτη Κύριλλου είχε κορυφωθεί, με την απόφαση απομάκρυνσης του δεύτερου από τους κόλπους της τοπικής εκκλησίας. Στο πανηγύρι της Πλαγιάς το 2013, από την «Ωραία Πύλη» της Αγίας Τριάδας ο Μητροπολίτης Θεόληπτος κατήγγειλε ως «θρασύδειλη, άνανδρη και συκοφαντική» την επίθεση κατά του π. Κυρίλλου, τον οποίο δημοσίως επαίνεσε για το έργο του. Υπονοώντας δε ότι πίσω από την επίθεση κατά του Αρχιμανδρίτη κρύβονται ιερωμένοι, τους καταράστηκε «όταν λειτουργούν το σώμα και το αίμα του Κυρίου, να τους καίει τα σωθικά, η κατάρα δε να τους συνοδεύει και μετά το θάνατό τους». Σύμφωνα με το Μητροπολίτη Ικονίου κ.κ. Θεόληπτο, «ο Μητροπολίτης Μυτιλήνης υπήρξε θύμα των ίδιων εκείνων ανθρώπων που για δικούς τους σκοπούς συκοφαντούν τον π. Κύριλλο», όπως έγραφε χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ εκείνων των ημερών του Στρατή Μπαλάσκα για το «Ε».

Η παρέμβαση που προκάλεσε και τη μήνυση
Η αφορμή, ωστόσο, για τη μεταφορά της διαμάχης πια του Αρχιμανδρίτη π. Κύριλλου και της Μητρόπολης Μυτιλήνης και στις δικαστικές αίθουσες ήταν η παρέμβαση του Μητροπολίτη Ικονίου στο «Ε» με επιστολή του. Ο κ. Θεόληπτος, στη δημόσια αυτή του παρέμβαση, είχε «δείξει» τον ηγούμενο της Μονής Υψηλού π. Ραφαήλ Ιωσηφέλλη ως αυτόν που βρίσκεται πίσω από την κρίση στις σχέσεις του Μητροπολίτη με τον π. Κύριλλο, αλλά ουδέποτε είχε κατονομασθεί. Εκτός από τους χαρακτηρισμούς σε βάρος του ηγουμένου, σημασία είχε στην παρέμβαση του αρχιερέα η υπόδειξη του ηγουμένου ως του συμβούλου του Μητροπολίτη, ενώ επισήμως καταγγέλλονταν οι «σουλτανικές» απειλές σε βάρος των πέντε ιερέων της περιοχής Πλωμαρίου, που απέσυραν την υπογραφή τους στο κείμενο στήριξης του π. Κυρίλλου…
Αυτή η παρέμβαση, λοιπόν, προκάλεσε τη μήνυση εκ μέρους του π. Ραφαήλ Ιωσηφέλλη (και στενού συνεργάτη του Μητροπολίτη Μυτιλήνης κ.κ. Ιάκωβου) για συκοφαντική δυσφήμιση εις βάρος του Μητροπολίτη Ικονίου και για ηθική αυτουργία και συνέργεια στον Αρχιμανδρίτη Κύριλλο Συκή, με το δικαστήριο να αθωώνει αμφότερους από τις κατηγορίες μετά από πέντε αναβολές. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στα τρία χρόνια που ακολούθησαν τη μήνυση, οι δύο πλευρές μέσω των δικηγόρων τους είχαν επιχειρήσει να έρθουν σε συμβιβασμό, αφού η απομάκρυνση του Αρχιμανδρίτη είχε… εκτονώσει εντωμεταξύ και την κόντρα. Αλλά για τους νομικούς εκπροσώπους του π. Κύριλλου η υπόθεση έπρεπε να φτάσει μέχρι την τελική δικαίωση του Αρχιμανδρίτη. Όπως και έγινε τελικώς. 
Υπενθυμίζεται ότι η όλη σκοτεινή διαμάχη προφανέστατα κληρικών της Μητρόπολης με τον Αρχιμανδρίτη Κύριλλο είχε φτάσει ως το Φανάρι, με μία ανώνυμη επιστολή προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο με συκοφαντικό περιεχόμενο για την προσωπικότητα και τη δράση του π. Κύριλλου, που φυσικά δεν έτυχε ποτέ απάντησης, αλλά διατάραξε τις σχέσεις της Μητρόπολης Μυτιλήνης με το Πατριαρχείο. 

Η ανακοίνωση της υπεράσπισης του π. Κύριλλου
 
Από το δικηγορικό τους γραφείο οι συνήγοροι του π. Κύριλλου (Γ. Χανιώτης και Δ. Κούτλας) εξέδωσαν χθες δελτίο Τύπου για την αθωωτική απόφαση υπέρ του πελάτη τους:
«Μετά από εξαντλητική ακροαματική διαδικασία, με αθωωτική πρόταση του Εισαγγελέως έδρας και ομόφωνη απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Μυτιλήνης της 30.6.2016, ΑΘΩΩΘΗΚΕ ο Αρχιμανδρίτης ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΣΥΚΗΣ, διότι ουδέν προέκυψε εις βάρος του για τα όσα του αποδίδονταν ως ηθικός αυτουργός, σύμφωνα με μήνυση που είχε καταθέσει εναντίον του αλλά και κατά του Μητροπολίτου του Οικουμενικού Πατριαρχείου Ικονίου κ. Θεολήπτου για συκοφαντική δυσφήμιση δια του Τύπου και απλή συκοφαντική δυσφήμιση προ τριετίας ο ηγούμενος της Ι. Μονής Υψηλού Ραφαήλ Ιωσηφέλλης. Τα λοιπά συμπεράσματα για την άδικη πλέον δίωξη του π. Κυρίλλου αφορούν την Ι.Μ. Μυτιλήνης για τη διαχείριση τότε του θέματος, που είχε ως συνέπεια την απομάκρυνση του εντολέως μας από τα όρια δικαιοδοσίας της ως άνω Μητροπόλεως».

ΠΗΓΗ: ΕΜΠΡΟΣ ΛΕΣΒΟΥ

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση