15.6.2018 11:11

Αυτά συνέβησαν στο 2ο Γενικό Λύκειο

Τη δική του εκδοχή για τα όσα συνέβησαν στο 2ο Γενικό Λύκειο Χίου, κατά την εξέταση του μαθήματος της Γεωμετρίας, δίνει μέσα από απάντησή του ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Β. Αιγαίου Γ. Ράλλης.

Αναλυτικά αναφέρει:

«Κρίνω σκόπιμο ότι πρέπει να απαντήσω στα δημοσιεύματά σας που αφορούν το 2ο ΓΕΛ Χίου, τώρα που τελείωσαν οι εξετάσεις της Α και Β Λυκείου. Οφείλω καταρχάς να σας τονίσω ότι ήταν τελείως άκομψο και αντιδεοντολογικό να διαταραχθεί η ψυχική ηρεμία των μαθητών εν μέσω εξετάσεων. Θέλω επίσης να σας επισημάνω ότι στηρίξατε την όλη δημοσιογραφική σας έρευνα μόνο στις μαρτυρίες ενός συγκεκριμένου καθηγητή, ενώ οφείλατε να είχατε διασταυρώσει τις πληροφορίες σας. Είναι βεβαίως προφανές ότι η συγκεκριμένη απάντηση δίνεται κυρίως προς τον κ. Σπυράκη, ο οποίος σας έδωσε τις πληροφορίες.

Θα αναφερθώ στο τελευταίο δημοσίευμα της 11 / 06 /18 του κ. Φύκαρη με τίτλο «Ποιος θα απαντήσει επιτέλους τι γίνεται στο 2ο Γενικό Λύκειο» και συγκεκριμένα στο σημείο που εμπλέκεται το όνομά μου. Επικαλείται λοιπόν ο κ. Σπυράκης ότι «Εγώ παρέδωσα τα θέματά μου για το τμήμα μου στις 7 το πρωί, τα οποία εξετάστηκαν και από το Σχολικό Σύμβουλο που έκρινε ότι είναι σύμφωνα με το βιβλίο της Γεωμετρίας». Κάτι τέτοιο είναι τελείως ανακριβές. Το πρωί της 08 / 06 / 18 που εξεταζόταν το μάθημα της Γεωμετρίας  βρισκόμουν στο χώρο του 2ου Λυκείου. Με τον κ. Σπυράκη δεν είχα καμία απολύτως επαφή. Ρωτήθηκα στις 10:00 περίπου από τον Διευθυντή του Σχολείου κ. Λευκαδίτη να του εκφράσω τις απόψεις μου για τα θέματα. Του ανέφερα λοιπόν ότι:

  • Για το θέμα Α της θεωρίας, με βάση το νόμο, δίνονται προς διαπραγμάτευση 5 ερωτήσεις κλειστού τύπου και μια πρόταση, η οποία πρέπει να αποδειχθεί. Στα θέματα του κ, Σπυράκη υπήρχαν 5 ερωτήσεις κλειστού τύπου και δυο προτάσεις που έπρεπε να αποδειχθούν, το οποίο προφανώς αντίκειται στη νομοθεσία.
  • Από τα υπόλοιπα 3 θέματα ασκήσεων, η μια ήταν πιστή αντιγραφή άσκησης του Σχολικού βιβλίου και άλλη ήταν επίσης πιστή αντιγραφή άσκησης του Σχολικού κατά τα 2/3.

Με τα θέματα καθώς και με τον ίδιο τον κ. Σπυράκη δεν είχα καμιά άλλη ανάμιξη.

Αφήνω λοιπόν στην κρίση σας το κατά πόσο τα παραπάνω συνηγορούν στο ότι η άποψή μου για τα θέματα ήταν θετική.

Όμως στο άρθρο της 11 / 06 /18 υπάρχουν αρκετές προτάσεις,  οι οποίες αντιφάσκουν μεταξύ τους καθώς και με την κοινή λογική. Συγκεκριμένα :

Επειδή τελικά δόθηκαν κοινά θέματα στους μαθητές της Α Λυκείου, αναφέρεται στο άρθρο ότι : «Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι μαθητές του τμήματος Α4, σύμφωνα με τον Μαθηματικό κ. Σπυράκη, να εξετασθούν σε θέματα που δεν γνώριζαν». Στο μάθημα της Γεωμετρίας δίνουμε στους μαθητές ένα θέμα θεωρίας (μέσα από το βιβλίο) και 3 θέματα ασκήσεων ανάλογα με αυτά του βιβλίου, αλλά και εκτός βιβλίου (εννοείται βεβαίως ότι έχουμε λύσει παρόμοια θέματα στην τάξη). Όλοι λοιπόν οι μαθητές που εξετάζονται στη Γεωμετρία γνωρίζουν το θέμα τη θεωρίας και δεν γνωρίζουν (εκ των προτέρων) τα υπόλοιπα θέματα των ασκήσεων, τα οποία βεβαίως επεξεργάζονται στη συνέχεια με βάση τη Μαθηματική Λογική, στηριζόμενοι στις προτάσεις του βιβλίου. Ας μας εξηγήσει λοιπόν ο κ. Σπυράκης τι εννοεί όταν λέει ότι οι μαθητές του Α4 δεν γνώριζαν τα θέματα. Είχε συμφωνήσει ο κ. Σπυράκης στην τελική επιλογή της εξεταστέας ύλης ; Ναι ή όχι ; Είχε συμφωνήσει. Γιατί θα έπρεπε λοιπόν να δώσει άλλα θέματα ;

Είναι βεβαίως προφανές ότι κανένας μαθητής δεν γνώριζε τα θέματα.

Αναφέρεται ακόμα ότι: «Αρχική πρόθεση ήταν να υπάρξουν κοινά θέματα …», «Εγώ παρέδωσα τα θέματα μου …». Όσα χρόνια «βγάζουμε» κοινά θέματα εξετάσεων στη Χίο, και σας πληροφορώ ότι είναι πάρα πολλά, δεν προσερχόμαστε να διαπραγματευθούμε τα δικά μας θέματα. Προτείνουμε κάποια θέματα, τα επεξεργαζόμαστε από κοινού καλοπροαίρετα (χωρίς να προσπαθεί ο ένας να υποσκελίσει τον άλλο), κάνουμε όλοι μαζί αλλαγές, τροποποιήσεις και τελικά όλοι μαζί καταλήγουμε σε κοινώς αποδεκτά θέματα. Χρόνια τώρα, έτσι «κάνουμε αυτές τις δουλειές» στη Χίο κ. Φύκαρη και τις κάνουμε πάρα πολύ καλά. Οι επιτυχίες των μαθητών μας στις κάθε είδους εξετάσεις αυτό αποδεικνύουν. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι με τον ίδιο τρόπο θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε και στο μέλλον. Η «συνταγή» είναι σίγουρη και απολύτως επιτυχημένη.

Τέλος γράφεται ότι : «Φυσικά όταν είδαν τα θέματα (οι μαθητές) πάγωσαν γιατί εγώ τους είχα πει ότι θα είναι μέσα από το σχολικό βιβλίο». Θεωρώ λοιπόν ότι για να αποφεύγονται οι «απότομες αυξομοιώσεις της θερμοκρασίας των μαθητών καλοκαιριάτικα», υπάρχει ένας και μοναδικός τρόπος : «Να λύνουμε μέσα στην τάξη, όλη τη Σχολική χρονιά, θέματα αποτρεπτικά των απότομων αυτών αυξομοιώσεων».                                                                                                    

Το 2ο Γενικό Λύκειο, όπως βέβαια και τα άλλα Λύκεια, έχει προσφέρει πολλά στον τόπο μας. Ας μην προσπαθήσει, επομένως, κανείς να το αποδομήσει. Δε θα τον αφήσουμε».

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ