28.9.2025 7:43

Σε συγκοινωνιακή απομόνωση η νότια Χίος – Κραυγή αγωνίας από τα χωριά

Σοβαρό πλήγμα στη μετακίνηση των ηλικιωμένων κατοίκων της νότιας Χίου, με τη Δημοτική Κοινότητα Πατρικών να ζητά επείγουσα κρατική παρέμβαση για την επαναφορά της τοπικής συγκοινωνίας

Την άμεση ενεργοποίηση της Πολιτείας και των αρμόδιων θεσμικών οργάνων ζητά, με έγγραφό του, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Πατρικών, Δημήτριος Λάρδας, προκειμένου να αποκατασταθεί η τοπική συγκοινωνία που εξυπηρετούσε τη νότια Χίο. Η αιφνίδια διακοπή των λεωφορειακών δρομολογίων έχει οδηγήσει σε απομόνωση τα χωριά της περιοχής, πλήττοντας κυρίως τους ηλικιωμένους κατοίκους, οι οποίοι είχαν βασίσει την καθημερινή τους μετακίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

«Δεν είναι δυνατόν η Πολιτεία να μιλά για απόσυρση διπλωμάτων άνω των 85 ετών και ταυτόχρονα να αναγκάζει αυτούς τους ανθρώπους να μπουν ξανά στο τιμόνι», τονίζει με έμφαση ο κ. Λάρδας, υπογραμμίζοντας τον κίνδυνο που ενέχει μια τέτοια πρακτική. Όπως αναφέρει, πολλοί ηλικιωμένοι κάτοικοι, που είχαν εγκαταλείψει την οδήγηση, αναγκάζονται πλέον να ξαναβγούν στο δρόμο, με σοβαρές επιπτώσεις για την προσωπική τους ασφάλεια.

Ζήτημα δημόσιας ευθύνης και όχι ατομικής επιβίωσης

Το πρόβλημα δεν μπορεί να μετακυλιστεί στους πολίτες, σύμφωνα με τη Δημοτική Κοινότητα Πατρικών, αφού αφορά τη βασική τους προσβασιμότητα, την ασφάλεια και το δικαίωμά τους να παραμείνουν ενεργοί και αυτόνομοι μέσα στον κοινωνικό ιστό.

«Η ευθύνη δεν μπορεί να μετακυλίεται στους πολίτες», επισημαίνεται στο έγγραφο, που απεστάλη προς σειρά αποδεκτών, μεταξύ των οποίων η βουλευτής Χίου της ΝΔ, ο Δήμαρχος Χίου, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, καθώς και ο Σύνδεσμος ΚΤΕΛ Χίου.

Χρηματοδότηση υπάρχει – απαιτείται πολιτική βούληση

Ο πρόεδρος της Κοινότητας Πατρικών κάνει λόγο για διαθέσιμους πόρους που παραμένουν αναξιοποίητοι. Όπως αναφέρει, μέχρι το 2023 η κατανομή των ΚΑΠ (Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι) στις κοινότητες ήταν υποχρεωτική, κάτι που άλλαξε από το 2024, δίνοντας τη διακριτική ευχέρεια στους δήμους να αποφασίζουν για τη διάθεσή τους. Ωστόσο, η αλλαγή αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μην επιστρέφονται πλέον τα χρήματα στις κοινότητες, ούτε καν με τη μορφή έργων.

Ο κ. Λάρδας ζητά να διατεθεί το ποσό των 300.000 ευρώ από τις πάγιες προκαταβολές και τους ΚΑΠ στην τοπική κοινότητα, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση της συγκοινωνίας. Συμπληρωματικά, καλεί την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου να αναλάβει τη χρηματοδότηση των υπολειπόμενων 40.000 ευρώ, ώστε να διατηρηθεί, έστω και με ατέλειες, το υφιστάμενο μεταφορικό πλαίσιο μέσω του ΚΤΕΛ Χίου.

Ζητούνται λύσεις, όχι χάρες

«Δεν ζητάμε χάρη, ζητάμε το αυτονόητο», αναφέρει ο Δημήτρης Λάρδας, θέτοντας προ των ευθυνών τους όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Το αίτημα είναι ξεκάθαρο: η κυβέρνηση να παρέμβει άμεσα για να αποτραπεί ο πλήρης αποκλεισμός των χωριών της νότιας Χίου.

Το έγγραφο καταλήγει με μια προειδοποίηση που δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών: «Να μην μείνει κανένα χωριό της Χίου χωρίς συγκοινωνία».

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.

Ειδήσεις σήμερα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ