Χίος Πόλη

28/1/19 18:13

τελ. ενημ.: 29/1/19 2:14

Άδειασμα του φράγματος αλλά… σε μία εβδομάδα

Με αντλίες της ΔΕΥΑΝΧ επιχειρείται από το μεσημέρι της Δευτέρας η υποχώρηση της στάθμης και η αποκατάσταση της Ασφάλειας.

Σε μία αργή κι επίπονη διαδικασία μετατρέπεται όπως όλα δείχνουν το ζήτημα της αποκατάστασης της ασφάλειας του φράγματος στο Σαραπιό, ζήτημα που από την πρώτη στιγμή ανέδειξε ο «π».

Υπό τον κίνδυνο ατυχήματος και την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων, στις 4 το απόγευμα της Δευτέρας, συνεδρίασε εκτάκτως το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου προκειμένου να αποτιμηθεί η κατάσταση και να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα.

Το πόρισμα του Τ.Ε.Ε.

Πρώτος έλαβε τον λόγο ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Χίου Μανώλης Μισσιρλής, λέγοντας ότι πρόκειται για μία επικίνδυνη κατάσταση την οποία οι αρχές πρέπει να χειριστούν προσεκτικά προκειμένου να αποφευχθούν αστοχίες που θα επιφέρουν δυσάρεστα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με το πόρισμα του ΤΕΕ, το ανάχωμα- και όχι φράγμα όπως έχουμε συνηθίσει να το λέμε- είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο με δεδομένο ότι αναβλύζουν από το σώμα του ποσότητες νερού. «Οι εκτιμήσεις που έχουμε είναι ότι αν δούμε πίδακες νερού 15 εκ. τότε θα έχουμε το πολύ 10 λεπτά στη διάθεσή μας για να δράσουμε», εξήγησε και συνέχισε λέγοντας ότι: «Αυτό μας δυσχεραίνει στη διαχείριση της κυκλοφορίας και στην απόφαση για το αν ο δρόμος πρέπει να δοθεί στην κυκλοφορία».

Επιπλέον, σύμφωνα με τα όσα είπε, 40 λεπτά από την αστοχία στο φράγμα τότε θα προκληθεί πλημμύρα στις εγκαταστάσεις του στρατοπέδου στο Δελφίνι, αλλά με δεδομένη την ποσότητα του νερού δεν θα προκληθούν ιδιαίτερες ζημιές.

«Στην παρούσα φάση, η διατομή που υπάρχει στο φράγμα είναι διαστάσεων 1.80 επί 0,70 μέτρων, κάτι που μας κάνει να αισιοδοξούμε καθώς η ποσότητα του νερού που φεύγει από εκεί μας εξασφαλίζει ότι δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα αν συνεχιστούν οι βροχές στο μέλλον», είπε.

Το πιο ανησυχητικό από τα στοιχεία που ανέφερε ο κ. Μισσιρλής είναι τα γεγονός ότι ο συντελεστής ασφάλειας της κατασκευής έχει μειωθεί στο 1,05 όταν υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είναι από 2.00 έως 2,5.

Λύση μέσω ΔΕΥΑΝΧ

Η λύση που προτάθηκε και που έγινε ομόφωνα αποδεκτή είναι αυτή της τοποθέτησης σωλήνων της ΔΕΥΑΝΧ ώστε καθημερινά η στάθμη του νερού να μειώνεται κατά 1 μέτρο, λύση που εκτός των άλλων εγκρίνει και ο τεχνικός σύμβουλος που είχε αναλάβει την κατασκευή του προφράγματος.

Ήδη πάντως από το μεσημέρι της Δευτέρας συνεργεία της ΔΕΥΑΝΧ, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Π. Νεαμονίτη και κατόπιν εντολής των Στ. Κάρμαντζη και Μ. Βουρνού προχώρησαν στην τοποθέτηση σωλήνων ώστε να ξεκινήσει άμεσα η απάντληση του νερού.

Εκτός των άλλων αποφασίστηκε μετά την υποχώρηση του νερού, που σύμφωνα με υπολογισμούς θα διαρκέσει περί τη μία εβδομάδα, να ανατεθεί σε εξειδικευμένο εργολάβο η απόφραξη της διατομής που βρίσκεται στη βάση της κατασκευής, ώστε να μην ξαναγεμίσει το φράγμα στο μέλλον.

Κλειστός ο δρόμος

Παράλληλα το έκτακτο Σ.Ο.Π.Π. απέρριψε και πάλι την εισήγηση των Μ. Βουρνού και Στ. Κάρμαντζη να ανοίξει ο δρόμος προς Καρδάμυλα, με δεδομένο ότι η επικινδυνότητα παραμένει υψηλή. Το άνοιγμα του δρόμου θα εξεταστεί εκ νέου μόλις η στάθμη του νερού υποχωρήσει στο μισό του φράγματος, κάτι που υπολογίζεται σε περίπου 3 ημέρες. Μέχρι τότε η κυκλοφορία θα διεξάγεται από Αίπος και συνέχεια από Πιτυός.

sarapio_tee 1d2d7408fd.pdf
Αρχείο pdf

Δείτε επίσης