Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Πώς η Εκπαιδευτική Ρομποτική συνεισφέρει σε εκπαιδευτικά σενάρια θετικών επιστημών;

Jul
03

Τι σχέση θα μπορούσαν να έχουν μια ρομποτική κατασκευή Lego, ένας πίνακας ζωγραφικής του Πικάσο, ο τρόπος που σχεδιάζουμε ένα κανονικό πολύγωνο μέσα σε ένα κύκλο, η ανάκλαση του φωτός και ένας εκτυπωτής τρισδιάστατης εκτύπωσης;

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική αποτελεί ένα μοναδικό εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί να προσφέρει πρακτικές μαθησιακές δραστηριότητες, δημιουργώντας ένα ελκυστικό μαθησιακό περιβάλλον που τροφοδοτεί το ενδιαφέρον και την περιέργεια των μαθητών καθώς αλληλοεπιδρούν και δουλεύουν με προβλήματα του πραγματικού κόσμου.

Βασικό εργαλείο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποτελεί το ρομπότ, το οποίο αποτελεί εποπτικό μέσο και βοηθάει επίσης στην ανάπτυξη γνωστικών δομών των παιδιών. Επίσης οι μαθητές εμπλέκονται στην προγραμματιστική διαδικασία της συμπεριφοράς του ρομπότ, με στόχο την επίλυση προβλημάτων που απορρέουν από την καθημερινότητα. Η εκπαίδευση με χρήση πρακτικών εκπαιδευτικής ρομποτικής πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι εργάζονται σε ομάδες, χρησιμοποιώντας το πακέτο ρομποτικής που περιέχει επεξεργαστή (το μυαλό του ρομπότ), αισθητήρες (τις αισθήσεις) ως εισόδους της κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής.

Η εκπαίδευση STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) έχει ως κέντρο της την Επίλυση Προβλημάτων. Αυτό σημαίνει ότι η διδακτική προσέγγιση STEM αφορά το υπολογιστικό πείραμα, την υπολογιστική σκέψη με τρόπο διαθεματικό και διεπιστημονικό. Η εκπαίδευση STEM ενσωματώνει ένα συνεκτικό μαθησιακό υπόδειγμα που βασίζεται σε πραγματικές εφαρμογές και προβλήματα.

Η εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί να εφαρμοστεί σε σενάρια STEM βάση των οποίων οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με «προβλήματα» της καθημερινής ζωής και θα τα προσεγγίσουν διαθεματικά.

Για να επανέλθουμε στο αρχικό μας ερώτημα λοιπόν, όλα αυτά αποτελούν γνωστικά αντικείμενα ενός εκπαιδευτικού σεναρίου STEM. Σε αυτό το σενάριο οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και καλούνται να φτιάξουν ένα αντικλεπτικό σύστημα για τον αγαπημένο τους πίνακα ζωγραφικής.

Το σενάριο ακολουθεί τα βήματα:

  • της διερεύνησης του προβλήματος,

  • αναζήτηση πληροφοριών για τον πίνακα που θα επιλέξει η κάθε ομάδα,

  • σχεδιασμός και προγραμματισμός της ρομποτικής διάταξης,

  • εκμάθηση του τρόπου σχεδίασης κανονικού πολυγώνου σε κύκλο και

  • εκμάθηση χρήσης τρισδιάστατου εκτυπωτή ανάλογα τις ανάγκες του σεναρίου

  • εργασία με αποτελέσματα, συμπεράσματα

Οι μαθητές οικοδομούν πιο αποτελεσματικά τη γνώση όταν εμπλέκονται ενεργά στη σχεδίαση και την κατασκευή πραγματικών αντικειμένων που έχουν νόημα για τους ίδιους. Το πιο σημαντικό είναι ότι η εκπαιδευτική ρομποτική παρέχει ένα διασκεδαστικό και συναρπαστικό μαθησιακό περιβάλλον. Η ρομποτική αλλάζει τον παραδοσιακό χαρακτήρα της διδασκαλίας ως ακολούθως:

  • Εμπλέκει ενεργά τους μαθητές στη μάθησή τους με την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων.

  • Υποστηρίζει τη διερευνητική μάθηση.

  • Δίνει κίνητρα στους μαθητές να μελετήσουν την επιστήμη και την τεχνολογία.

  • Επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και φαντασίας.

  • Μέσα από την κατασκευή θέτει πραγματικά προβλήματα και παρέχει άμεση ανατροφοδότηση.

  • Υποστηρίζει τη βιωματική μάθηση.

Στο εκπαιδευτήριο STEM Academy υλοποιούμε τα προγράμματα: «Εκπαιδευτική Ρομποτική» και «Αυτοματισμοί και Ρομποτική με χρήση Arduino», της Ακαδημίας Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Υπεύθυνος Σπουδών: Μαθιούδης Ευάγγελος

Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 2271043289 | 6951925642

Διεύθυνση: Ασωμάτων 10, 4ος Όροφος

Έναρξη θερινών ταχύρρυθμων τμημάτων: 15 Ιουλίου. Εγγραφές μέχρι 12 Ιουλίου.

ΕΠΩΦΕΛΗΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΟΥΠΟΝΙ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΤΩΝ 50€ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΡΙΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Σχόλια άρθρου: 0