Σαφή εικόνα της επίδοσης των μαθητών της Χίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2025 δίνουν τα στοιχεία που παρουσίασε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου, τόσο σε επίπεδο βαθμολογικής κατανομής όσο και ανά μάθημα και σχολική μονάδα. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων καταγράφει αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα Γενικά και τα Επαγγελματικά Λύκεια του νησιού, ενώ αναδεικνύει και σημαντικές διαφορές μεταξύ των ίδιων των σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά, στις φετινές εξετάσεις, το 63% των μαθητών από το 3ο ΓΕΛ Χίου κινήθηκε στη βαθμολογική κλίμακα 12,6–15 και άνω, με 18% να σημειώνουν βαθμολογία από 18,5 έως 20, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των ΓΕΛ του νησιού. Αντίθετα, το ΓΕΛ Βροντάδου και το Εσπερινό ΓΕΛ εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά κάτω από τη βάση, με 50% και 53% αντίστοιχα στη βαθμολογική κλίμακα 0–10.
Οι διαφορές στις επιδόσεις, που καταγράφονται παρακάτω, εγείρουν ζητήματα εκπαιδευτικής ισότητας και την ανάγκη για στοχευμένη ενίσχυση σχολικών μονάδων με χαμηλές επιδόσεις.
Βαθμολογική Κλίμακα | Ποσοστά Σχολείων (ενδεικτικά) |
---|---|
0 – 10 | Έως 53% (Εσπερινό ΓΕΛ) |
10,1 – 12,5 | Έως 25% (1ο ΓΕΛ Χίου) |
12,6 – 15 | Έως 50% (ΓΕΛ Καρδαμύλων) |
15,1 – 18,4 | Έως 42% (ΓΕΛ Ομηρούπολης) |
18,5 – 20 | Έως 18% (3ο ΓΕΛ Χίου) |
Αρκετά πιο συγκρατημένη είναι η εικόνα στα Επαγγελματικά Λύκεια, με υψηλά ποσοστά αποτυχίας σε ορισμένα μαθήματα. Στο ΕΠΑΛ Καρδαμύλων, το 75% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση, ενώ στο ΕΠΑΛ Χίου το ποσοστό ήταν 43%. Ωστόσο, καταγράφηκαν και αξιόλογες επιδόσεις: στο Εσπερινό ΕΠΑΛ, το 27% των μαθητών βαθμολογήθηκε μεταξύ 12,6–15.
Βαθμολογική Κλίμακα | Ποσοστά Σχολείων (ενδεικτικά) |
---|---|
0 – 10 | Έως 75% (ΕΠΑΛ Καρδαμύλων) |
10,1 – 12,5 | Έως 27% (ΕΠΑΛ Χίου) |
12,6 – 15 | Έως 27% (Εσπερινό ΕΠΑΛ) |
15,1 – 18,4 | Έως 25% (ΕΠΑΛ Βροντάδου) |
18,5 – 20 | Έως 14% (ΕΠΑΛ Χίου) |
Σημαντικές αποκλίσεις καταγράφονται και σε επίπεδο μαθημάτων. Στη Νεοελληνική Γλώσσα, το 48% των μαθητών των ΓΕΛ βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση, ενώ καλύτερες ήταν οι επιδόσεις στα Μαθηματικά και τη Φυσική. Εξαιρετικές επιδόσεις σημειώθηκαν στο μάθημα της Πληροφορικής, με το 25% των μαθητών να αγγίζει το 18,5–20.
Μάθημα | 0–10 | 18,5–20 |
---|---|---|
Νεοελληνική Γλώσσα | 48% | 7% |
Μαθηματικά | 25,84% | 14,61% |
Χημεία | 31,87% | 9,89% |
Φυσική | 36,63% | 15,84% |
Πληροφορική | 24,05% | 25,32% |
Ιστορία | 22,22% | 29,29% |
Αρχαία | 10,20% | 14,29% |
Βιολογία | 10,20% | 14,29% |
Οικονομία | 35,06% | 0% |
Από τα στοιχεία των ΕΠΑΛ προκύπτει ότι το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας εμφάνισε υψηλό ποσοστό αποτυχίας (46%), ενώ στα Μαθηματικά παρατηρείται μεγαλύτερη ισορροπία με 22% των μαθητών να κινούνται μεταξύ 15,1–18,4.
Μάθημα | 0–10 | 18,5–20 |
---|---|---|
Νεοελληνική Γλώσσα | 46% | 8% |
Μαθηματικά | 29% | 8% |
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ_ΓΕΛ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ_ΕΠΑΛ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ_ΓΕΛ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ_ΕΠΑΛ
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.