Αυτοδιοίκηση

19/5/18 21:25

τελ. ενημ.: 19/5/18 21:28

Θα μας κάνει να ξεχάσουμε και τα όποια ελληνικά μας η ιδεολογική τύφλωση της ΛΑΣ!

Σε παραληρηματικού χαρακτήρα ανακοίνωση προχώρησε η ΛΑΣ με αφορμή τη δημοσίευση από τον «π» των θέσεων της για τη διαμόρφωση του ευρύτερου χώρου της Δασκαλόπετρας. Ακολουθεί η ανακοίνωση της και στο τέλος η απάντηση του «π»: 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΣ

«Χώρος διασκέδασης και αναψυχής για τη ΛΑΣ η Δασκαλόπετρα!» Από το σύνολο των προτάσεων της παράταξής μας που αφορούσαν τη συζήτηση των παρατάξεων στη Δημοτική Κοινότητα Βροντάδου, στις 14-5-2018, σχετικά με τη δημιουργία πολιτιστικής δομής στην περιοχή Δασκαλόπετρας, αυτό μόνο κατάλαβε δημοσιογράφος από την εφημερίδα "πολίτης" της Χίου, που συναπτά έχει αυτή τη θέση απέναντί μας.

Εκείνο βέβαια που ενοχλεί είναι ο πυρήνας της θέσης της Λαϊκής Συσπείρωσης ότι ο πολιτισμός δεν μπορεί να είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό, δημόσιο και δωρεάν, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση, που σημαίνει παρέμβαση με αποκλειστική κρατική ευθύνη για υπηρεσίες, αναπλάσεις κ.λπ. για να τις χαίρεται ελεύθερα ο λαός μας. Αυτό πρέπει να είναι και το κριτήριο όσων γράφονται και λέγονται και σε αυτό έχουν κριθεί τόσο ο Δήμος με την πολιτική του όσο και οι διάφοροι θιασώτες επιχειρηματικών δράσεων που στο τέλος πληρώνουν οι δημότες από την ήδη λεηλατημένη τσέπη τους.

Ζητήσαμε, την αποκατάσταση της αλήθειας και της ακρίβειας όσων γράφτηκαν, κάτι που δεν έγινε (γιατί άραγε;) ενώ στη συνέχεια τα ανακριβή σχόλια έδωσαν και το πάτημα μέσα από το χώρο κοινωνικής δικτύωσης του συγκεκριμένου ενημερωτικού μέσου, ώστε να δηλώνουνμε περισσή απαξία: «Αυτή η μανία των εκπροσώπων του ΚΚΕ να διαφοροποιούνται από κάθε τοπικά κοινά αποδεκτό στόχο...».

Από ποιους  να διαφοροποιηθούμε, αφού ήμαστε η μόνη δημοτική παράταξη που κατέθεσε πλήρη, συντεταγμένη πρόταση στη συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου της ως άνω Δημοτικής Κοινότητας;

Καλούμε κάθε σκεπτόμενο συνδημότη, που δε διαβάζει μόνο αυθαίρετους τίτλους, οι οποίοι σκόπιμα δημιουργούν εντυπώσεις, να βγάλει τα συμπεράσματά του και να κρίνει εκείνος τους λόγους που δημιουργήθηκε η αντιστροφή των θέσεων και πράξεων της Λαϊκής Συσπείρωσης Δ. Χίου. Για το σκοπό αυτό κοινοποιούμε εκ νέου τις προτάσεις μας, όπως κατατέθηκαν επίσημα στα πρακτικά της συνεδρίασης.-

---------------

«Χίος,14-5-2018

Οι προτάσεις μας σχετικά με τη δημιουργία πολιτιστικής δομής για την ανάδειξη του χώρου της Δασκαλόπετρας

Επειδή για τη Λαϊκή Συσπείρωση ο πολιτισμός δεν είναι εμπόρευμα, αλλά  κοινωνικό αγαθό που πηγάζει από το λαό και απευθύνεται στο λαό, είναι η συμμετοχή, η συλλογικότητα, η ανάγκη για βοήθεια και αλληλοϋποστήριξη μέσω των Τεχνών και της καθημερινότητας, είναι να δημιουργείς, καθημερινά, αγωνιζόμενος για ένα καλύτερο αύριο, μόνο υπ’ αυτό το πρίσμα θα μπορούσαμε να θέσουμε τις προτάσεις μας σχετικά με τη δημιουργία πολιτιστικής δομής για την ανάδειξη του χώρου της Δασκαλόπετρας (Ιερό Κυβέλης), όπου εικάζεται ότι ο Όμηρος δίδασκε τα Έπη του.

Εφόσον το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο Αγ. Γεωργίου αποφάσισε, εκτός από την ενοικίαση στο δήμο του οικήματος που βρίσκεται εκεί και τη δωρεάν παραχώρηση του περιβάλλοντα χώρου, ώστε να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της ανάπλασης της περιοχής, οι παρεμβατικές προτάσεις μας είναι:

α. Όσον αφορά τον περιβάλλοντα χώρο:

  • Ο χώρος στάθμευσης και η πρόσβαση σ’ αυτόν να μείνει ως έχει προς χρήση των περιοίκων, των επισκεπτών, των λουομένων και των κυκλοφοριακών αναγκών (αναστροφή λεωφορείων) κ.λπ. Μέτρα ανάπλασης σ’ αυτόν μπορούν να γίνουν όσον αφορά τις διαγραμμίσεις στάθμευσης, τη φύτευση περισσότερου πρασίνου, διευθέτησης των κάδων απορριμμάτων. Σε κάθε περίπτωση με τον προσήκοντα σεβασμό στον αρχαιολογικό χώρο και χωρίς προκλητικές παρεμβάσεις που  θα δυσκολέψουν την καθημερινότητα των κατοίκων.
  • Η παιδική χαρά  και το γηπεδάκι της καλαθοσφαίρισης να συντηρηθούν, να βελτιωθούν και να μείνουν ελεύθερα για καθημερινή χρήση.
  • Ο αύλειος (τσιμεντοστρωμένος) χώρος του κτιρίου να πλακοστρωθεί και να δημιουργηθεί μικρό πεταλοειδές  αμφιθέατρο με πέτρινα ή ξύλινα καθίσματα όχι ψηλότερα των δύο διαζωμάτων και να μείνει ελεύθερος χώρος γύρω από αυτό.
  • Οριοθέτηση πλατιού διαδρόμου πρόσβασης στην ακτή.
  • Ανάπλαση της ήδη υπάρχουσας περιπατητικής διαδρομής (περιοχή με φοίνικες και ελιές) κατά μήκος και πάνω από την ακτή με παρουσίαση λειτουργικών μηχανικών αντικειμένων σχετικών με τη ζωή, την εξέλιξη και τις ασχολίες των κατοίκων της περιοχής.

β. Όσον αφορά το οίκημα:

  • Δημιουργία βιβλιοθήκης  και αναγνωστηρίου με επιστημονικά συγγράμματα, και κάθε είδους εποπτικό υλικό που θα αναδεικνύει την ιστορία της περιοχής ανά εποχή (Αρχαία, Βυζαντινή, Νεότερη, Πρόσφατη), αλλά  και τη λαϊκή της παράδοση (αλιεία, ναυπηγική τέχνη κ.λπ.)
  • Δημιουργία εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας που  θα συνδυάζει την τοποθεσία του σήμερα με αναπαραστάσεις του τότε.
  • Διαδραστικοί πίνακες ξενάγησης (για επισκέπτες και μαθητές)
  • Εκπαιδευτικό υλικό εναλλακτικής διδασκαλίας για το συγκεκριμένο χώρο πολιτισμικής αναφοράς.
  • Πίνακες χρονολογικοί εμπλουτισμένοι με ιστορικές πηγές (σκίτσα, γκραβούρες, φωτογραφίες ευρημάτων)
  • Καθίσματα και βήμα για παρακολούθηση σεμιναρίων, ομιλιών, εκδηλώσεων με κατάλληλο οπτικοακουστικό και μεταφραστικό σύστημα, ψηφιακά μηχανήματα προβολών.

Κυρίως η διαμόρφωση του χώρου, λαμβανομένης υπόψη και της αρχαιολογίας, θα πρέπει να αποτυπώνει αυτό που σημαίνει για τους Βροντάδουσους η Δασκαλόπετρα (Βρύση Πασά) μια ζωή, χώρος διασκέδασης και αναψυχής με το πάντρεμα βουνού και θάλασσας.

Γενικά μια τέτοια δομή πιστεύουμε πως  θα συμβάλλει στην εκπαίδευση, στη γνώση της ιστορικής και πολιτισμικής μας ταυτότητας, καθώς και της λαϊκής μας παράδοσης και κληρονομιάς, γι αυτό και πρέπει να σχεδιαστεί επιστημονικά, λαβαίνοντας υπόψη αυτό που τονίσαμε αρχικά, ότι δηλαδή ο πολιτισμός είναι κοινωνικό αγαθό που πηγάζει από το λαό και ξαναγυρίζει στο λαό σαν κατάκτηση και δικαίωμα.-»

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ «π»

Τη γειτονιά του Ομήρου – κι ας βγάζει σπυριά η Αρχαιολογική Υπηρεσία όποτε το ακούει – επέλεξε ένας άλλος μεγάλος της ελληνικής γλωσσολογίας, ο Γιάννης Ψυχάρης, για την τελευταία οικία του. Διαβάζοντας την ανακοίνωση της ΛΑΣ και ενεργώντας ως δημοσιογράφος, υποθέτουμε ότι κι εκείνος θα επέλεγε για τίτλο ό,τι ακριβώς επέλεξε και ο «π» και καθοδηγήθηκε από την ίδια τη ΛΑΣ με τη χρήση του επιρήμματος «κυρίως». Αν δεν το γνωρίζουν τα μέλη της ΛΑΣ ο τίτλος κάθε δημοσιεύματος οφείλει να συμπυκνώνει την ουσία του κάθε κειμένου κι εμείς κρίναμε ότι εντοπίζονταν στη φράση «Κυρίως η διαμόρφωση του χώρου, λαμβανομένης υπόψη και της αρχαιολογίας, θα πρέπει να αποτυπώνει αυτό που σημαίνει για τους Βροντάδουσους η Δασκαλόπετρα (Βρύση Πασά) μια ζωή, χώρος διασκέδασης και αναψυχής με το πάντρεμα βουνού και θάλασσας.»

Την κυρίαρχη πρόταση της ΛΑΣ αναδείξαμε, για την οποία, με δεύτερη σκέψη, δείχνει τώρα η ίδια να την αφορίζει! Κατά την προσφιλή της τακτική δε, όποιος τολμήσει να ασκήσει κριτική στην άποψη της εκφράζει τα συμφέροντα, την πλουτοκρατία κι όλα τα λοιπά καινά δαιμόνια.

Κλασσικοί αριστεροί λεονταρισμοί, που μόλις πριν λίγες μέρες πέτυχαν να ζητούν γονυπετείς συγχωροχάρτι από τον Β. Μήτσουρα… Τόσο αντοχή έχουν στα δύσκολα…

Στο δια ταύτα, αν η ΛΑΣ θεωρεί διαστρέβλωση την ανάδειξη της πρότασης της για τη μετατροπή της Δασκαλόπετρας σε χώρο διασκέδασης κι αναψυχής, να μάθει να συντάσσει καλύτερα τις ανακοινώσεις της. Ο «π» - και το σύνολο της Χίου – με τις αρχαιολογικές επιφυλάξεις, εκτιμά ότι ο χώρος της Δασκαλόπετρας αποτελεί τη χρυσή ευκαιρία ανάδειξης της σύνδεσης του Ομήρου με το νησί μας. Αυτό είναι το κυρίαρχο κι όλα τα υπόλοιπα έπονται. Στην ανακοίνωση 511 λέξεων της ΛΑΣ ο Όμηρος αναφέρεται μια μόνο φορά κι αυτή ως εικασία. Αυτό επισημάναμε ως λαθεμένη στόχευση και συνεχίζουμε να το υποστηρίζουμε. Αν η ΛΑΣ το ξανασκέφτηκε και είναι έτοιμη να αναθεωρήσει, καλοδεχούμενη στην ομάδα. Ως τότε έχει κάθε απόλυτο δικαίωμα να θεωρεί ότι η Δασκαλόπετρα πρέπει να συνδεθεί από τη θεά Κυβέλη, ως την αλιευτική παράδοση και τις εκπαιδευτικές εκδρομές. Τη μύτη της να κοντύνει κάπως ότι είναι η μόνη προστάτιδα δύναμη της κοινωνίας. Έχει πολλά χρόνια στο κουρμπέτι για να μην πείθει περισσότερο από το 6% των κατοίκων του νησιού ότι είναι η μόνη που υπηρετεί το καλό του…

Δείτε επίσης