13.9.2016 15:18

ΤΕΦΤΕΡΙ, το βιβλίο των εκκρεμών λογαριασμών.

ΜΙΑ ΧΙΩΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΓΕΡΟΥΛΑ ΠΙΤΣΑΚΗ

Υπό την αιγίδα των Δήμων Ρώμης και Χίου, της Ελληνικής και Κυπριακής πρεσβείας, της ελληνικής κοινότητας Ρώμης και Λατίου ,  της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων Ιταλίας, της ναυτικής ένωσης Ρώμης και  άλλων φιλελληνικών φορέων, παρουσιάστηκε στο κεντρικό θέατρο PALLADIUM της Ρώμης στις 10 και 11 Μαΐου 2016 με μεγάλη επιτυχία, η παράσταση της Χιώτισσας σκηνοθέτιδος και ηθοποιού του έργου, που αναφέρεται στην ελληνική κρίση μέσα από το ρεμπέτικο τραγούδι και την προσφυγική κρίση.

 Η σκηνοθέτης που είχε έρθει το χειμώνα στη Χίο  για να παρακολουθήσει τις ροές  των προσφύγων στο νησί χρησιμοποίησε εικόνες της Χίου στην σκηνοθεσία της με την βοήθεια Χιωτών  φωτογράφων και φωτογραφικού υλικού από τη βιβλιοθήκη Κοραή.

 Το σενάριο που έγραψε η ίδια η σκηνοθέτης, εμπνεύστηκε από το εξαιρετικό  βιβλίο του ιταλού μουσικού και συγγραφέα Βινίτσιο Καποσσέλα « τεφτέρι» που αναφέρεται στο ελληνικό ρεμπέτικο τραγούδι και έχει μεταφραστεί και στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Καστανιώτη» ( 2013)

 Στα πλαίσια της θεατρικής παράστασης το βράδυ της δεύτερης  παρουσίασης ακολούθησε συζήτηση (στρογγυλό  τραπέζι )από διακεκριμένους ιταλούς και οι έλληνες συγγραφείς και μελετητές που κατά καιρούς έχουν γράψει και μιλήσει για την κρίση στην Ελλάδα ενώ στο φουαγιέ του θεάτρου οργανώθηκε πολυήμερη έκθεση βιβλίων για την Ελλάδα και την κρίση.

 Με τη  θεατρική παράσταση ασχολήθηκαν οι σοβαρότερες στήλες  πολιτισμού των εφημερίδων και των ΜΜΕ της Ρώμης επαινετικά, με ευνοϊκά σχόλια. Παραθέτουμε το άρθρο του Αθηναϊκού πρακτορείου ειδήσεων της 12ης Μαΐου που συστοιχιζόταν με άλλα ΜΜΕ, με τίτλο:

«θεατρική παράσταση στη Ρώμη για την ελληνική κρίση με την ψυχή του ρεμπέτικου τραγουδιού. Το κοινό της Αιώνιας Πόλης αποθέωσε την ελληνίδα ηθοποιό και σκηνοθέτιδα Αγγερούλα Πιτσάκη η οποία ανέβασα στη σκηνή του θεάτρου Παλάντιουμ  της Ρώμης το έργο «Τεφτέρι, η ελληνική κρίση με τη μουσική μου Ρεμπέτικου». Το έργο έγραψε  η  ίδια η σκηνοθέτιδα  με έμπνευση προσαρμογή του βιβλίου  «Tefteri” του ιταλού μουσικού και τραγουδοποιού Βινίτσιο Καποσσέλα,  το οποίο κυκλοφόρησε στην Ιταλία το  2013.

 Με προβολή εικόνων από την προσφυγική κρίση αλλά και με video- αναφορές στα «μυθικά πρόσωπα»  του ρεμπέτικου όπως ο Βαμβακάρης και ο Τσιτσάνης, η Αγγερούλα  Πιτσάκη απόλυτη και  ακούραστη πρωταγωνίστρια στη σκηνή,  επί μιάμιση ώρα, θέλησε να επικεντρωθεί  στην δυνατότητα του Έλληνα να αναδημιουργείται διαρκώς, βασιζόμενος σε αιώνιες σταθερές αξίες . Με μία βαθιά βουτιά στην ιστορία και το νόημα της ρεμπέτικης μουσικής, η οποία δεν έβαζε ποτέ στο στόχαστρο τον απλό και αδύναμο άνθρωπο, αλλά τους ισχυρούς εκφραστές της εξουσίας»

Η ταβέρνα, στην παράσταση της, γίνεται ο χώρος στον οποίο, με τη βοήθεια της «μουσικής του περιθωρίου» ο καθένας μπορεί «να χαθεί», να εγκαταλείψει τα προσωρινά άγχη  και προβλήματα για να μπορέσει να ξαναβρεί μια απευθείας πραγματική επικοινωνία με τον άνθρωπο που κάθεται δίπλα του, σε μία ιδιότυπη διονυσιακή όσο και πραγματική κάθαρση, από οτιδήποτε το περιττό μπορεί να τον καταπιέζει.

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ