Άποψη

14/6/18 20:08

τελ. ενημ.: 14/6/18 21:24

Το ευλογόσημο και τα μπαλωμένα ράσα

Δεν θα έμπαινα καν στη διαδικασία να γράψω δύο λόγια αν προηγούμενως τα αυτιά μου δεν είχαν ακούσει διάφορα και τα μάτια μου δεν είχαν διαβάσει αλλά τόσα για το περιβόητο "ευλογόσημο", θέμα που από την αρχή ανέδειξε ο "π".

Ρωτάνε πολλοί και γράφουν άλλοι τόσοι σχετικοί ή μη: "Μα καλά τόσο τραγικό είναι που ο Δέσποτας θέλει να πάρει 5 ευρώ για το φιλανθρωπικό έργο της Μητρόπολης;".

Όχι φυσικά είναι η απάντηση, άλλωστε στα τόσα έξοδα του γάμου τι είναι 5 ευρώ επιπλέον; Τίποτα.

Πραγματικά όμως είναι αυτό το πρόβλημα με το ευλογόσημο; Είναι δηλαδή τα 5 ευρώ αυτά που δημιουργούν το πρόβλημα;

Όποιος απαντήσει θετικά είναι τουλάχιστον υποκριτής. Γιατί το πρόβλημα δεν είναι τα 5 ευρώ, είναι ο τρόπος που δεν μπορεί να συνδεθεί με την έννοια της εκκλησίας.

Είναι ο ετσιθελισμός του Μητροπολίτη να επιβάλει ένα χαράτσι, βάζοντας μπροστά τους Ιερείς χωρίς προηγούμενως να έχει γίνει οποιαδήποτε συζήτηση κάνοντας τους εν τέλει να φανούν εκείνοι οι εισπράκτορες. Γιατί αυτοί θα άπλωναν το χέρι, όχι εκείνος.

Είναι η αναδρομική ισχύς αυτής της απόφασης που κάνει την Εκκλησία να φαίνεται στα μάτια των πιστών ως άλλος ΣΥΡΙΖΑ, που ζητά άκουσον - άκουσον τα 5 ευρώ για όσους γάμους τελέστηκαν από το 2011 μέχρι και σήμερα. Αλήθεια, τι κατάπτωση για την τοπική εκκλησία να γεμίσει με δεκάδες Τσακαλώτους και Τσακαλωτάκια.

Είναι κακό που η εκκλησία ζητά ενίσχυση για το φιλόπτωχο; Όχι και είμαι ξεκάθαρος σε αυτό. 500.000 και κάτι ψιλά ήταν αυτά που ανταπέδωσε στην τοπική κοινωνία το 2017 και άρα δικαιούται να ζητά. Δεν δικαιούται όμως να επιβάλει σε κανέναν. Ο Χιώτης ξέρει και όπου μπορεί δίνει και μάλιστα πολλές φορές περισσότερα από όσα μπορεί.

Δεν μπόρεσε λοιπόν να πείσει τους Ιερείς ο Δέσποτας και με μαεστρία που θα ζήλευαν άλλοι αρχιερείς, απέφυγε να συζητήσει το θέμα ακόμα και στην Ιερατική σύναξη του Μαΐου, με την πρόφαση ότι το θέμα είχε διαρρεύσει στον "π".

Επικαλέστηκε μάλιστα απόφαση του αειμνήστου Χριστοδούλου ξεχνώντας βέβαια να πει ότι η απόφαση αυτή είχε ισχύ μόνο στην Ιερά Σύνοδο και όχι στις απλές συνάξεις. Επειδή όμως αρχιερείς δεν είμαστε, έχει κάθε δικαίωμα να καθορίζει τα του οίκου του.

Έτσι λοιπόν αποφάσισε να αγνοήσει τους πάντες, να αγνοήσει και τους Ιερείς και να ενσωματώσει στο κόστος έκδοσης της άδειας γάμου τα 5 ευρώ, θέμα που πάλι ανέδειξε ο "π".

Και ερχόμαστε σε αυτό που με κάνει να γράφω σήμερα αυτές τις δύο γραμμές.

Δεν πέρασαν παρά λίγες ώρες από το άρθρο του "π" και ακολούθησαν δημοσιεύματα που θα έπαιρνα όρκο ότι προέρχονται από τα μητροπολιτικά γραφεία.

Αλήθεια είναι μαγαζιά και πιάτσα οι κατά τόπους ενορίες; Αλήθεια αξίζει στους ιερείς μας να υπάρχουν σκιές για ταρίφες και άλλα παρόμοια; Αλήθεια κατά τη Μητρόπολη οι ενορίες δεν έχουν φιλανθρωπικό έργο; Αλήθεια είναι ωραίο η Μητρόπολη να κινείται υπόγεια κατά των ιερέων της λες και είναι ξένο σώμα; Αλήθεια σε ποιου τις πλάτες γίνονται τα συσσίτια και δράσεις όπως η Ιματιοθήκη της Αγάπης; Αυτά, άλλοι ιερείς τα στηρίζουν;

Αλήθεια οι ιερείς αντέδρασαν επειδή θα έχαναν 5 ευρώ από τα τυχερά τους ή επειδή ήταν παράλογη η απόφαση να κοστολογείται η ευλογία του Μητροπολίτη; Γιατί αυτό διαδίδουν οι πιστοί ακόλουθοι του Μάρκου. 

Μήπως οι ιερείς θα πλήρωναν τα 5 ευρώ; Να ήμαστε σοβαροί λοιπόν. Και η σοβαρότητα προϋποθέτει ειλικρίνεια και μπόλικη δόση δημοκρατίας στον διάλογο.

Κλείνω με μια φράση.

Όσοι θέλουν να υψώσουν ασπίδα προστασίας στον Μάρκο καλά κάνουν και το κάνουν. Να ξέρουν όμως ότι ο Δεσποτισμός, δηλαδή το yes sir σε ότι πει ο Δέσποτας και η de facto αναγνώριση του αλάθητου των επιλογών του δεν είναι καλή υπηρεσία ούτε στον ίδιο, ούτε στην ίδια την εκκλησία. 

Αν πραγματικά θέλει να συμβαδίσει με το κοινό αίσθημα, να κάνει πέρα τους αυλικούς λαϊκούς και κληρικούς και να βγει στην κοινωνία, εκεί είναι η πραγματικη αλήθεια και έξυπνος είναι θα την καταλάβει αμέσως. 

Υ.Γ.: Όσο σημαντικά είναι τα μπαλωμένα ράσα άλλο τόσο σημαντικό είναι να μην υπάρχει διάτρητος νους. 

Υ.Γ.2.: Εγώ δεν αρνούμαι την καθημερινή επαφή μου με δεκάδες ιερείς και δεν την έκρυψα ποτέ. Άρα ποιος παίζει παιχνίδια και τι είδους, είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ. 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση