19.12.2017 10:36

Πωλήσεις και Μάρκετινγκ: Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος

Η πώληση και το μάρκετινγκ είναι δύο έννοιες τόσο συνυφασμένες μεταξύ τους και παράλληλα τόσο διαφορετικές. Υπάρχει μια λεπτή γραμμή στην οποία τελειώνει το μάρκετινγκ και ξεκινά η πώληση. Εκείνο όμως  που είναι απόλυτα ξεκάθαρο και σαφές, είναι πως το μάρκετινγκ και όλα τα παρελκόμενα του υπηρετούν ένα και μοναδικό σκοπό. Την τελική πώληση.

Είναι πολύ ευδιάκριτη η διαφορά μεταξύ των δύο αυτών εννοιών. Η μεν πρώτη βασίζεται στη φιλοσοφία των πωλήσεων, δηλαδή αυτό που ενδιαφέρει πρώτιστα μια επιχείρηση που την ασπάζεται είναι η ικανοποίηση των δικών της αναγκών και επιθυμιών, δηλαδή έσοδα και κέρδη. Η δε δεύτερη βασίζεται στην πελατοκεντρική φιλοσοφία του μάρκετινγκ. Δηλαδή αυτό που ενδιαφέρει την επιχείρηση που την ασπάζεται είναι να προσφέρει τέτοια προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά που ικανοποιούν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών.

Η διαφορά λοιπόν πώλησης και μάρκετινγκ έγκειται στο εξής: Η πώληση ασχολείται με την ικανοποίηση των αναγκών της επιχείρησης, ενώ το μάρκετινγκ με την ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή.

Η επιτυχία ενός πωλητή είναι να μπορεί να εξατομικεύσει τα στοιχεία της πώλησης βάση των αναγκών του καταναλωτή.

Ο πωλητής της επιχείρησης είναι ο άνθρωπος της επιχείρησης, που με τη γνώση και την εμπειρία του, αφενός θα γεφυρώσει το στόχο της επιχείρησης, που δεν είναι άλλος από το κέρδος που προκύπτει από την επίτευξη της πώλησης και  αφετέρου θα ικανοποιήσει την ανάγκη του καταναλωτή προσφέροντας του ένα προϊόν με τους καλύτερους δυνατούς για αυτόν όρους.

Είναι ο άνθρωπος που θα προσπαθήσει να ισορροπήσει ανάμεσα σε δύο βάρκες, τραβώντας ταυτόχρονα και κουπί.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε Συνδρομητής

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ