Άποψη

21/8/16 9:55

τελ. ενημ.: 21/8/16 9:55

Περί λαθρομεταναστών, πολιτικών γάμων και σκουπιδιάρηδων

Δεν είχα σκοπό να ασχοληθώ με το υπό αναφορά θέμα, μιας και θεωρώ ότι έχω κατ΄ επανάληψη αρθρογραφήσει και επισταμένως αναλύσει –μέσα από δημοσιεύματα και άρθρα μου– στον τοπικό Τύπο, τα τελευταία 3-4 χρόνια, τα περί μεταναστών, προσφύγων, κλπ. Όμως, κάποια Αθηναϊκή εφημερίδα, προφανώς μέσω Χιώτη δημοσιογράφου, αναφέρθηκε ονομαστικά στο πρόσωπό μου, ερωτώντας με εάν θα πάρω θέση για τις δηλώσεις του Σεβ. Μητροπολίτου Χίου <<περί λαθρομεταναστών>> και περί <<τελέσεως γάμων από αυτούς που μας μαζεύουν τα σκουπίδια>>, ως <<προσκείμενος στον Μητροπολίτη>>.

            Οφείλω, λοιπόν, να πω δυο λόγια, ως απλός πολίτης και Ορθόδοξος Χριστιανός και όχι ως Αντιδήμαρχος ή Κήρυκας του θείου λόγου, αφού ενίοτε η σιωπή ταυτίζεται και με αδυναμία, κάτι που επ΄ ουδενί θα ήθελα να εννοηθεί από κάποιους. Βέβαια, ω ποία τιμή δι΄ εμέ, μιας και με πολιτικές Αθηναϊκές εφημερίδες είχα να ασχοληθώ από την περίοδο που σπούδαζα δημοσιογραφία στον ΑΝΤΕΝΝΑ και συνεργαζόμουν μαζί τους επί τριετία.

            Και βέβαια, προβληματίστηκα αρκετά, για ποιο λόγο το ερώτημα αυτό του συντάκτη να σκιαγραφηθεί πέριξ του προσώπου μου, μιας και –ως γνωστόν– υπάρχουν και άλλοι συνάδελφοι στο Δημοτικό μας Συμβούλιο οι οποίοι είναι περισσότερο φίλα προσκείμενοι στον Σεβ. Μητροπολίτη μας, αντί εμού, και μάλιστα τους έχει εμπιστευθεί και καταστήσει στενούς συνεργάτες του στο διοικητικό έργο της Εκκλησίας μας. Αυτό το ερώτημα, ειλικρινά, μου έχει μείνει αναπάντητο ! (βέβαια, καλό θα ήταν να έχουμε και τις απόψεις εκείνων για το υπό συζήτηση θέμα).

            Ξεκινώ, λοιπόν, λέγοντας ότι, αυτός που κλέβει μια εφημερίδα για να τη διαβάσει ονομάζεται λαθραναγνώστης, αυτός που κυνηγά σε απαγορευμένη περιοχή ονομάζεται λαθροθήρας, αυτός που εισέρχεται παράνομα σε ένα κράτος ονομάζεται λαθρομετανάστης. Έτσι, δεν αντιλαμβάνομαι τον λόγο που κάποιοι θίγονται όταν ακούνε την λέξη <<λαθρομετανάστης>>. Πρόσφυγας ονομάζεται αυτός που απομακρύνεται βίαια από το κράτος του είτε λόγω πολέμου είτε λόγω διώξεων εξαιτίας των θρησκευτικών, πολιτικών, ιδεολογικών του απόψεων εκ μέρους του επίσημου κράτος του, κλπ. Οικονομικός μετανάστης ονομάζεται αυτός που νομίμως εισέρχεται σε αλλότριο κράτος προς εξασφάλιση εργασίας. Λαθρομετανάστης ονομάζεται αυτός που δεν φέρει καμία από τις παραπάνω ιδιότητες και εισέρχεται σε ξένο κράτος δίχως άδεια. Στο σχολείο αυτά διδαχθήκαμε, εάν κάτι έχει αλλάξει σήμερα με τις έννοιες αυτές, συγχωρήστε με, ας μας το πουν διότι δεν το γνωρίζουμε. Τώρα, ερχόμαστε στο επίμαχο σημείο: Ασφαλώς και όσοι φτάνουν στα νησιά μας από εμπόλεμες περιοχές είναι πρόσφυγες. Ασφαλώς και οφείλουμε, ως συνάνθρωποι και κυρίως ως Χριστιανοί, να τους αντιμετωπίσουμε ως εμπερίστατους ανθρώπους, κατατρεγμένους, έχοντες ανάγκη βοήθειας. Άλλο όμως αυτό και άλλο να απαγορεύσουμε την επίκληση των πραγματικών ερμηνειών, όταν οι 2 στους 3 εισερχόμενους δεν έχουν καμία σχέση με εμπόλεμες περιοχές (σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Λιμεναρχείου). Εκτός εάν η χώρα μας έχει γίνει ξέφραγο αμπέλι και κοντά στους πρόσφυγες μπαίνει και όποιος άλλος θέλει, δηλώνοντας ό,τι θέλει και μπαίνει με υστεροβουλία. Αυτά για να ξεκαθαρίζουμε κάποια πράγματα.

            Τώρα, γιατί υπάρχουν αυτές οι δηλώσεις; (και δεν τις έκανε μόνο ο Μητροπολίτης Χίου, τις κάνουν και πολλοί άλλοι, αλλά για αυτούς δεν δόθηκε τόση εμβέλεια διότι δεν …πουλάνε…ως θέμα ! – Εκείνο δε, που πραγματικά με εξοργίζει, είναι ότι επικρίνουν τους Κληρικούς αυτοί που δημόσια δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν και ότι δεν τους εκφράζει η Εκκλησία !!! Τότε, τι θέλετε, ρε παιδιά; Νομίζετε ότι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι το κάνετε για να πουλήσετε; Νομίζετε ότι πείθετε κανέναν από το χώρο της Εκκλησίας; Μάλλον δίνετε ΄΄πόντους΄΄ στους επικρινομένους με τη δημοσιότητα που δίνετε). Αυτές οι δηλώσεις υπάρχουν και θα υπάρχουν από τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού, τη στιγμή που η κυβέρνηση είναι ανίκανη να εξετάσει τις αιτήσεις ασύλου των ανθρώπων αυτών μέσα σε λίγες ημέρες και όσοι θέλουν να φύγουν, να πάνε όπου θέλουν. Όσοι δεν προβλέπεται, να τηρηθεί ότι προβλέπεται. Από την άλλη, είπε κανένας ότι οι άνθρωποι αυτοί περνούν εδώ καλά, τη στιγμή που ζουν σε παραπήγματα, σκηνές και φυτοζωούν; Είπε κανένας ότι αυτοί θέλουν να δημιουργηθεί κοινωνική αναστάτωση στα νησιά και τις περιοχές που μεταβαίνουν, τη στιγμή που δημιουργούνται προβλήματα στους μονίμους κατοίκους, συνεπεία φαινομένων παραβατικότητας, κλοπών, εμφάνισης μαχαιριών, μη σεβασμού στον τόπο που τους φιλοξενεί και στον οποίο εισήλθαν δίχως να είναι κάποιοι εξ αυτών διατεθειμένοι να εφαρμόσουν την ισχύουσα εδώ Νομοθεσία; (μπροστά στα μάτια μου κάποιος μετανάστης ξυλοκόπησε τη γυναίκα του και όταν παρατηρήθηκε από διερχόμενο Χιώτη δημοσιογράφο κόντεψε να τις φάει και ο δημοσιογράφος…!  Ομοίως, κάποιος οδοκαθαριστής στην περιοχή του λιμανιού όταν παρατήρησε μετανάστη γιατί δεν πετά τη λερωμένη πάνα του παιδιού του στον παρακείμενο κάδο απορριμμάτων αλλά στη μέση του δρόμου… έλαβε την απάντηση <<είστε υποχρεωμένοι να τα μαζέψετε γιατί σας πληρώνει η Ευρώπη γι΄ αυτό>>…! ).

            Επίσης, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι, η έννοια <<λαθραίος>> υπάρχει και στην Αγία Γραφή. <<Λάθρα>> εισήλθε ο Χριστός στη ζωή των Ιουδαίων και <<λάθρα>> οι Μάγοι πορεύτηκαν να Τον υπαντήσουν κατά τη γέννησή Του, αναφέρει το Ευαγγέλιο. Ο ιερός υμνωδός αναφέρει για τον Χριστό: <<Λαθών ετέχθης υπό το σπήλαιον>> (λαθραία γεννήθηκες μέσα στη σπηλιά), συνεπώς όταν ο όρος αυτός χρησιμοποιείται για να αποδοθεί η έννοια του <<λαθραίου>> στον ίδιο τον Θεό- Υιό και Λόγο του Θεού (κατά τα ανθρώπινα ειωθότα, βεβαίως, και την κοσμική νομοθεσία της εποχής), πως βγαίνουν σήμερα διαμαρτυρόμενοι κάποιοι <<βασιλοκότεροι του Βασιλέως>>; Ασφαλώς και δεν είναι κανένας άνθρωπος λαθραίος στον κόσμο. Η υπερευαισθησία τους ταυτίζεται με στρουθοκαμηλισμό.

            Η δε ΄΄τσίχλα-πιπίλα΄΄ της έννοιας <<αλληλεγγύη>>, <<αλληλέγγυοι>>, κλπ. δεν πείθει πλέον κανέναν. Αλληλέγγυοι υπήρξαν τους πρώτους μήνες, σήμερα αλληλέγγυοι δεν υπάρχουν. Εγώ δεν γνωρίζω κανέναν αυτή τη στιγμή που να απασχολείται με τους πρόσφυγες και να μην αμείβεται. Και οι εργαζόμενοι αμείβονται (και καλά κάνουν) και οι λοιποί <<δήθεν αλληλέγγυοι>> αμείβονται. Συνεπώς, ας αφήσουν την ψευτοαλληλεγγύη τους για όσους τους πιστεύουν. Ας προσέξουν πολύ καλά όσοι προκαλούν διότι, είναι πολύ εύκολο η αλληλεγγύη και η φιλανθρωπία του κόσμου (που είναι ανώτερη έννοια από την αλληλεγγύη -διότι φιλά τον άνθρωπο αυτός που αγαπά τον άνθρωπο μέσα από την καρδιά του, ενώ αλληλεγγύη έχουν π.χ. και οι λωποδύτες μεταξύ τους και είναι πολύ ευρεία και αδιευκρίνιστη έννοια-) να μετατραπεί σε δυσφορία όταν εξαντληθούν τα όρια της υπομονής. Και ασφαλώς οι μόνοι που δεν φταίνε είναι οι δύστυχοι πρόσφυγες, αλλά όσοι αυτόκλητα έχουν αυτοπροσδιοριστεί ως ένθερμοι υπομνήμονες των δικαιωμάτων τους…! (που ασφαλώς κανένας δεν αμφισβητεί και δεν πρέπει να αμφισβητεί), μαζί με τους παντελώς ανίκανους κυβερνόντες, που έχουν αφήσει τη διακυβέρνηση της χώρας και τη διαχείριση του προσφυγικού στον … <<αυτόματο>> και τις φιλότιμες προσπάθειες των Δημάρχων και των λοιπών τοπικών Αρχών των νησιών του Αιγαίου. Προσωπικά, διαπίστωσα την αλληλεγγύη και τη φιλανθρωπία του Χιώτικου λαού με την έναρξη του προσφυγικού. Διοργάνωσα, σαν τμήμα Πρόνοιας του Δήμου, 32 μεγάλες αποστολές τροφίμων, ειδών πρώτης ανάγκης, ενδυμάτων, υποδημάτων, κλπ. Ντύσαμε και ταΐσαμε πάνω από 15.000 πρόσφυγες-μετανάστες. Είχα περί τους 60 εθελοντές σε εβδομαδιαία βάση. Ο λαός καθημερινά έφερνε πράγματα που διοχετεύαμε στους πρόσφυγες. Όμως, όταν η παροδικότητα έτεινε να μετατραπεί σε μονιμότητα και η προσφυγιά να ταυτιστεί με τη λαθρομετανάστευση, ο λαός σταμάτησε να είναι αλληλέγγυος. Όταν εμφανίστηκαν στοιχεία προκλητικής παραβατικότητας ο λαός αντέδρασε. Δεν υπάρχουν πια ούτε εθελοντές ούτε προσφορές εδώ και μήνες. Το ανύπαρκτο κράτος αντικαταστάθηκε από τις ΜΚΟ. Σε λίγο θα γίνει κομφούζιο. Εγώ συνιστώ σε όλους ψυχραιμία. Δεν χρειάζονται εντάσεις, προπηλακισμοί, έντονες αντιδράσεις. Αλλά, εάν η ανικανότητα της κυβέρνησης να διαχειριστεί το προσφυγικό συνεχιστεί και οι μετανάστες εξακολουθούν να μένουν εδώ επί μήνες (παρά τις όσες, έγγραφες, δεσμεύσεις ανέλαβε και υπέγραψε το Υπουργείο Μετανάστευσης με το Δήμο Χίου για τη χρήση της πρ. ΒΙΑΛ και δεν τις τηρεί), δεν θα αργήσει η ώρα που θα ακολουθήσει η κοινωνική έκρηξη και τότε σίγουρα δεν θα φταίει ο χιώτικος λαός, αφού η δύναμη υποδοχής του Κέντρου της ΒΙΑΛ είναι περίπου 1.000 άτομα και σήμερα ξεπερνούν τις 3.500 χιλιάδες οι πρόσφυγες στο νησί. Αυτό δεν το βλέπει κανένας <<ανθρωπιστής>> από την κεντρική Πολιτεία; Γι΄ αυτό ας προσέξουν πολύ οι κυβερνόντες διότι το νερό κοντεύει να φτάσει στο χείλος του ποτηριού. Και τότε αυτοί θα δίνουν τροφή στα κάθε είδους φασιστοειδή και νεοναζιστικά μορφώματα που λυμαίνονται την ανέχεια της Πολιτείας περί το προσφυγικό- μεταναστευτικό.

            Επισημαίνω δε ότι, εάν μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κοινωνική έκρηξη οφείλεται στις συντονισμένες προσπάθειες τοπικών φορέων και επιπλέον Αστυνομίας, Λιμενικού και Δήμου οι οποίοι έχουν σηκώσει το τεράστιο βάρος του προσφυγικού. Εάν ο Δήμος Χίου δεν είχε εμπλακεί (και βέβαια πολιτικά δεν θα είχε φθαρεί, ενώ σήμερα εφθάρη σε μέγιστο βαθμό -πάντοτε πολιτικά μιλάω) θα είχε γίνει η πόλη της Χίου ΄΄Βοσνία΄΄… ! Κανένας δεν έψαξε να δει τι θα είχε γίνει εάν δεν είχε εμπλακεί ο Δήμος Χίου και κανένας δεν λέει ότι, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ήταν έτοιμη να εγκαταστήσει τους μετανάστες σε ανενεργά στρατόπεδα που βρίσκονται πλησίον κατοικημένων περιοχών (όπως έγινε και σε άλλα νησιά του Αιγαίου). Παρά όλοι ρίχνουν τον <<λίθο του αναθέματος>> στο Δήμο της Χίου, αδίκως -ασφαλώς- και δίχως να εξετάσουν τις εναλλακτικές του θέματος ή να έχουν συγκεκριμένες προτάσεις, παρά την μόνιμη επωδό <<να φύγουν όλοι από εδώ>>. Σύμφωνοι, να φύγουν. Και να αγωνιστούμε όλοι μαζί για να φύγουν. Αλλά, αφού οι ανάγλητοι, κρετίνοι, του ΣΥΡΙΖΑ μας έχουν <<γραμμένους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους>>, τι θα γίνει όσο διάστημα είναι εδώ οι μετανάστες; Προτάσεις θέλουμε και όχι φωνασκίες.

            Έρχομαι τώρα στο δεύτερο ζήτημα, των πολιτικών <<γάμων>>. Έχω γράψει τουλάχιστον 30 άρθρα γι΄αυτό από το 1994 μέχρι σήμερα. Η Εκκλησία έχει αναδείξει τον Γάμο σε ιερό Μυστήριο, συνεπώς δεν αναγνωρίζει τον <<πολιτικό>> γάμο. Η Πολιτεία τον έχει καταχωρήσει στη δημόσια διοίκηση ως διοικητική πράξη και έτσι μόνον τον αναγνωρίζει. Το τι θα επιλέξει κάθε πολίτης είναι δικαίωμά του, όμως δικαίωμα της Εκκλησίας είναι να πρεσβεύει και την δική της γνώμη η οποία (κατά τη δική μου άποψη) ταυτίζεται με την αλήθεια. Όποιος πιστεύει στην ιερότητα του Γάμου, στην ιερότητα της ανθρώπινης υπόστασης και στην χάρη του Θεού, πηγαίνει στην Εκκλησία (δίχως φανφάρες, υπερβολικούς στολισμούς, χλιδάτες δεξιώσεις, κλπ) και -εφόσον ενσυνείδητα πιστεύει στο Μυστήριο- παίρνει την ευλογία του Θεού. Όποιος δεν τα πιστεύει όλα αυτά και απλά τον θεωρεί διοικητική πράξη, για να μπορεί να τακτοποιήσει υλικά ζητήματα (περιουσίες, ονόματα, κλπ), πάει στο Δημαρχείο. Οι Δήμαρχοι έχουν πολλές ιδιότητες κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους: Προΐστανται της Πολεοδομίας, της Πρόνοιας, της Καθαριότητας, της Παιδείας, των Τεχνικών Υπηρεσιών, των Οικονομικών, των Αδειών Καταστημάτων (ακόμη και των οίκων ανοχής…), της εξυπηρέτησης του Πολίτη, και άλλων πολλών, μεταξύ δε αυτών είναι και Ληξίαρχοι. Συνεπώς, οι –πολιτικά– υπεύθυνοι (δηλαδή οι Δήμαρχοι απανταχού) της αποκομιδής των απορριμμάτων είναι υπεύθυνοι και για την καταχώρηση των ληξιαρχικών-διοικητικών πράξεων. Πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι θίγονται, πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί διαμαρτύρονται όποιοι δεν παραδέχονται την αλήθεια των πραγμάτων. Εξάλλου, τούτο το έχει πει και επίσημα η Ιερά Σύνοδος από το 1982 μέχρι σήμερα, περί <<τελέσεως>> των πολιτικών <<γάμων>> στους Δήμους.

            Θα πρέπει δε να πούμε και κάτι άλλο: Δεν νομίζω, σε καμία περίπτωση, ο Μητροπολίτης να ήθελε να θίξει τους εργαζομένους στην καθαριότητα. Το αντίθετο –ενδεχομένως– να ήθελαν να διεισδύσει στον κόσμο άνθρωποι άσχετοι περί την Εκκλησία, οι και αναπαράξαντες την ΄΄είδηση΄΄ ! Απεναντίας, εγώ γνωρίζω ότι, πλείστοι όσοι εργαζόμενοι στον τομέα αυτό είναι και συνεργάτες Ιερέων, νεωκόροι Ι. Ναών, εργάτες Κοιμητηρίων, κλπ. Πιθανόν να μην ήταν η κατάλληλη στιγμή να λεχθούν όσα λέχθηκαν (στα πλαίσια ενός Κηρύγματος, εν ώρα Ι. Ακολουθίας), όχι όμως ότι ήθελε να θιγούν εργαζόμενοι άνθρωποι ή δημόσιοι-εκλεγμένοι λειτουργοί. Οπότε, γι΄ αυτό, τι περισσότερο να πω εγώ, που με ρωτά ο συντάκτης του δημοσιεύματος; Επισημαίνω, μόνον ότι, πολλά πράγματα δεν είναι δόκιμο, ούτε ψυχωφελές, να λέγονται και να ακούγονται εν μέσω Ακολουθιών και λατρευτικών συνάξεων. Μπορούν, όμως, να λέγονται και να ακούγονται μέσα σε έναν κύκλο μελέτης ή ομιλιών με συγκεκριμένα θέματα. Αυτό δεν είναι απλά δικαίωμα της Εκκλησίας, αλλά υποχρέωσή Της. Η Εκκλησία δεν θέλει ανθρώπους υποχείρια, αλλά ελεύθερα σκεπτόμενους που θα διακρίνουν την αλήθεια από το ψεύδος και την γνήσια πίστη από την πλάνη. Τούτο κατορθώνεται με τρία πράγματα σωρευτικά μεταξύ τους: ΠΙΣΤΗ, ΜΕΛΕΤΗ, ΕΡΓΑ. 

            Προσωπικά, σε δημοσιεύματα και κηρύγματά μου, έχω αποκαλέσει τις μητέρες που κάνουν εκτρώσεις (για λόγους που δεν ανάγονται στην ιατρική δεοντολογία και την υγεία) φόνισσες και τους ιατρούς που (επί χρήμασι) κάνουν αυτή τη δουλεία φονιάδες. Τι θα πει, θα σταματήσω να λέω την άποψη μου, μην τυχόν και θιγεί κάποιος <<απελευθερωμένος>> πολίτης; Την άποψη του αυτός, τη δική μου εγώ ! Θα μου φορέσουν την ταμπέλα του <<κήρυκα μίσους>> επειδή δεν τους αρέσουν όσα λέω; Ούτε με δεξιούς έχω σχέση, ούτε με χρυσαυγίτες, ούτε με αριστερούς. Κάποιοι δήθεν αριστεροί και αλληλέγγυοι αρέσκονται στο να παίρνουν αποσπασματικά φράσεις από την Αγία Γραφή (δίχως να ξέρουν τι αναφέρει τόσο πριν όσο και μετά από τη φράση αυτή, αλλά και την περίσταση για την οποία ελέχθησαν οι συγκεκριμένες φράσεις) και να επιχειρηματολογούν για τα πάντα με μια ακατάσχετη αγαπολογία. Η Εκκλησία δεν είναι μια ακατάσχετη αγαπολογία. Η Εκκλησία είναι αγάπη που συνοδεύεται από μετάνοια. Δεν έχει αμετροέπεια η Εκκλησία. Ο Χριστός είπε 77 φορές να πέσεις, 77 φορές να σηκωθείς. Δεν είπε σε επιβραβεύω να μείνεις πεσμένος, αλλά είπε σήκω. Αυτό το αγνοούν οι πολλοί και διαρκώς μιλούν για αγάπη σε ότι και αν έχει κάνει κάποιος. Ναι, και οι κλέφτες, και οι πόρνες  και οι φονιάδες συγχωρέθηκαν. Πότε, όμως; Όταν μετανόησαν. Δεν εξακολουθούσαν να τα κάνουν αυτά και ο Θεός από αγάπη τους λέει: σας συγχωρώ ! Αυτό το ξεχνούν κάποιοι αμετροεπείς, τεχνηέντως !

           

Άλλοι, πάλι, δεξιοί (βλέπε αστοχριστιανοί), στέκονται με εμμονή σε χωρία της Παλαιάς Διαθήκης, παρερμηνεύοντάς τα (πολλοί εξ αυτών είναι και λάτρεις της αρχαίας Ελλάδας και των ειδώλων της, έχοντας αποκηρύξει την Ορθοδοξία και τον Χριστιανισμό εν γένει), για να καλλιεργήσουν το ρατσισμό και την ξενοφοβία, στοιχεία αντίθετα με το φρόνημα της Ορθοδοξίας αλλά και του Ελληνισμού.

Στις ημέρες μας, δόξα τω Θεώ, έπειτα από πολλούς αγώνες του λαού, υπάρχει ανεξαρτησία και ελευθερία απόψεων και εκφράσεων. Γιατί κάποιοι, όταν ακούγεται η αντίθετη (της δικής τους) άποψη  πρέπει να αντιδρούν με τέτοιο τρόπο, επιχειρώντας να <<κολλήσουν ταμπέλες>> του φασίστα, του ακροδεξιού, του οπισθοδρομικού; Δηλαδή όποιος δεν είναι αριστερός είναι οπισθοδρομικός; Όποιος έχει άλλη άποψη από τη δική τους είναι φασίστας; Όχι, σεβαστή πρέπει να είναι η άποψη και του αριστερού και του δεξιού και του κεντρώου, και του πιστού και του απίστου. Σεβαστή, όχι αποδεκτή. Διαφορετικά, ας μην επικαλούνται οι αριστεροί την αυτοδιάθεση των λαών. Αυτοδιάθεση δεν υπάρχει όταν δεν σέβεσαι τις πεποιθήσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού. Από εκεί και έπειτα ο κόσμος έχει κρίση, βλέπει, ακούει, διαβάζει, μορφώνεται, κρίνει και αποφασίζει.

Αυτά τα ολίγα για την ώρα, με αγάπη και επειδή ρωτήθηκα δημόσια.-

Δείτε επίσης