Άποψη

31/1/18 13:37

τελ. ενημ.: 31/1/18 13:37

Νευρομάρκετινγκ: «Ποντάροντας» στο μυαλό του καταναλωτή

Πριν από περίπου δέκα χρόνια, όντας ακόμη φοιτητής του τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης διάβασα τον πιο περίεργο ορισμό που μπορούσα να φανταστώ. Πραγματικά απορούσα πως μπορεί η Διοίκηση Επιχειρήσεων να έχει σχέση με τις νευροεπιστήμες.

Η επίσημη λέξη που συνδέει το μάρκετινγκ και τις νευροεπιστήμες είναι το νευρομάρκετινγκ. Είναι το γνωστικό εκείνο πεδίο που συνδυάζει δύο πολύ ενδιαφέροντα γνωστικά πεδία, του μάρκετινγκ και την ανθρώπινη βιολογία.

Ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσει κανείς τον άλλο, τις επιθυμίες, τις προσδοκίες, τα γούστα και τις προτιμήσεις του είναι να διαβάσει τη σκέψη του. Στο χώρο της διαφήμισης, ένας νέος τομέας το νευρομάρκετινγκ, σπεύδει να βοηθήσει τους διαφημιστές προς αυτήν την κατεύθυνση, προκειμένου να κατανοήσουν τι ακριβώς επιθυμούν οι καταναλωτές και να προωθήσουν τα πλέον αποτελεσματικά προϊόντα.

Όταν λέμε νευρομάρκετινγκ (Neuro-Mkt) εννοούμε μια νέα μέθοδο έρευνας μάρκετινγκ στην οποία  «Χρησιμοποιούνται ιατρικές τεχνολογίες, όπως η fuctional  Magnetic Resonance Imaging (fMRI), δηλαδή η γνωστή σε όλους μαγνητική τομογραφία, για την μελέτη των αντιδράσεων που προκαλούν στον εγκέφαλο διάφορα ερεθίσματα του μάρκετινγκ, και πιο συγκεκριμένα οι ανταποκρίσεις στα κίνητρα και τα ερεθίσματα που συνθέτουν τις αγοραστικές συνήθειες και τις καταναλωτικές προτιμήσεις.

Με τη βοήθεια της μαγνητικής τομογραφίας, καταγράφονται οι αντιδράσεις των καταναλωτών, σε διάφορα ερεθίσματα του μάρκετινγκ, όπως το χρώμα, τη συσκευασία, το διαφημιστικό μήνυμα ενός προϊόντος ή το όνομα της εταιρείας.

Μέσω της διαδικασίας αυτής μελετάται η καταναλωτική συμπεριφορά, και ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές προβαίνουν στις αγορές τους και το πως αυτοί αντιδρούν στο λεγόμενο “ branding” δηλαδή στο κύρος και την εικόνα που έχει μια εταιρεία ή ένα προϊόν στη συνείδηση τους.

Οι πολέμιοι του γνωστικού αυτού πεδίου υποστηρίζουν ότι βρίσκοντας το «κουμπί της αγοράς», ο ηθικός κίνδυνος είναι μεγάλος, αφού εντοπίζοντας την περιοχή του εγκεφάλου που μπορείς να διεγείρεις μέσω της διαφήμισης, μπορείς να αναγκάσεις τον καταναλωτή να αγοράσει κάτι που είναι ανήθικο από μόνο του. Οι υποστηρικτές ισχυρίζονται ότι κάθε νέα τεχνολογία είναι για τους ανθρώπους, και είναι αδύνατο να χειραγωγήσεις τον ανθρώπινο εγκέφαλο γιατί αυτός είναι εξαιρετικά πολύπλοκος.

Όπως και να έχει το ζήτημα, το νέο «λαγωνικό» της διαφήμισης, είναι ήδη εδώ και μας υπόσχεται τεράστια επιτεύγματα στο άμεσο μέλλον.

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση