Άποψη

27/11/14 18:46

τελ. ενημ.: 27/11/14 18:46

Η Ελλάδα της UNESCΟ και η Ελλάδα του ΤΑΙΠΕΔ

Ενδεικτικό της τεράστιας απόκλισης μεταξύ της Ελλάδας που εκποιείται μέσω ΤΑΙΠΕΔ και της πραγματικής αξίας της χώρας είναι αυτό που θυμίζει η γερμανική Fraport στο πανηγυρικό δελτίο τύπου που εξέδωσε αμέσως μόλις ανακοινώθηκε ότι της παραχωρείται για 50 χρόνια ο κορμός του δικτύου των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας: «Η Ελλάδα είναι μέσα στις 10 κορυφαίες χώρες του κόσμου ως προς τον αριθμό μνημείων που έχουν ανακηρυχθεί UNESCO World Ηeritage Sites». Γι αυτό και το να εκμεταλλεύεσαι για μισό αιώνα τα αεροδρόμια που θα σε πηγαίνουν στα μνημεία αυτά προβλέπεται ιδιαίτερα χρυσοφόρο. Για “dynamic potential investment” γράφουν οι της Fraport στο δελτίο τους, οι οποίοι στις πρώτες αντιδράσεις τους μοιάζουν να μη μπορούν να πιστέψουν και οι ίδιοι ότι τους παραχωρούνται τα αεροδρόμια της Ελλάδας (http://www.fraport.com/en/press-center/reports---publications-/press-releases/fraport-consortium-wins-tender-for--14-greek-regional-airports-.html).

Κι αν αυτή είναι η Ελλάδα της UNESCO που εκποιείται μέσω ΤΑΙΠΕΔ, ποιος είναι αυτός που επωφελείται; Το ΤΑΙΠΕΔ, η κυβέρνηση, ο φιλοκυβερνητικός τύπος πανηγυρίζουν για την αποκρατικοποίηση του δικτύου των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Μόνο που ο ανάδοχος αυτής της αποκρατικοποίησης είναι … κράτος.  Κύριος μέτοχος της Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%). Κι έχει τη σημασία του ότι το κρατίδιο αυτό έχει μαζί με ένα τοπικό επιμελητήριο (το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης, κάτοχο του 20,2%) την πλειοψηφία των μετοχών.

Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε σε όσα παρατηρούσαμε σχετικά σε σημείωμα που δημοσιεύθηκε στο left.gr εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, τον Ιούνιο του 2013, με τίτλο «Αποκρατικοποίηση με υποψήφιο αγοραστή κράτος» (http://left.gr/news/apokratikopoiisi-me-ypopsifio-agorasti-kratos). Σημείωμα το οποίο κατέληγε επισημαίνοντας ότι:

 «όσοι προωθούν τις ιδιωτικοποιήσεις των κρισιμότερων κρατικών υποδομών (ύδρευσης, συγκοινωνιών, ενέργειας κτλ), ισχυρίζονται ότι το κράτος είναι εγγενώς ακατάλληλο στο να είναι ιδιοκτήτης των υποδομών αυτών. Το ενδεχόμενο της αγοράς ελληνικών κρατικών αεροδρομίων από άλλο κράτος που μόλις είδαμε (χαρακτηριστικό παράδειγμα από τον πρώτο κύκλο υποδομών που επιχειρείται να εκποιηθούν μέσω ΤΑΙΠΕΔ), μας επιτρέπει να υποστηρίζουμε κάτι διαφορετικό: το πρόβλημα στη χώρα μας δεν έγκειται σε κάποια εγγενή ανεπάρκεια του δημοσίου αλλά έχει να κάνει με την αποδυνάμωσή του, από την κυβερνητική πολιτική κομμάτων που είναι τα ίδια που σήμερα ισχυρίζονται ότι το δημόσιο είναι εγγενώς ανεπαρκές».

 

Τέλης Τύμπας

Πανεπιστημιακός, ΣΥΡΙΖΑ Χίου

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση