4.4.2017 10:51

Ο φτωχός συγγενής των αεροδρομίων πλούσιος σε προσφυγικές ροές

Είναι σε θέση η ρεαλιστική οικονομία να εξηγήσει το χιακό «μονοπώλιο» των ροών του τελευταίου μήνα;

Ο επίσημος κυβερνητικός ισχυρισμός θέλει τη μείωση του αριθμού προσφύγων και μεταναστών σε Λέσβο και Κω να είναι απόρροια της λειτουργίας Προαναχωρησιακών Κέντρων στα δυο νησιά. Η ωμή πραγματικότητα είναι ότι σε Λέσβο, Κω αλλά και στη Σάμο οι μεταναστευτικές ροές έχουν περιοριστεί αισθητά, παρά τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών που διευκολύνουν τις μετακινήσεις, και μόνη ανοιχτή πληγή συνεχίζει να είναι η Χίος, με καθημερινές αφίξεις, που υπερβαίνουν τις αναχωρήσεις.

«Φαίνεται ότι υπάρχει επιχειρηματικό σχέδιο εκατέρωθεν του Αιγαίου το παράνομο δρομολόγιο να διεξάγεται με προορισμό μόνο τη Χίο. Τα υπόλοιπα νησιά απεμπλάκησαν με πρωτοβουλία οικονομικών τους παραγόντων. Ειδικότερα στην Κω κοινή συμφωνία μεταξύ επαγγελματιών του τουρισμού του νησιού και του Bodrumδεσμεύει την τουρκική κυβέρνηση και εκείνη με τη σειρά της καθοδηγεί αναλόγως τα δουλεμπορικά κυκλώματα», αναφέρει στον «π» βαθύς γνώστης της λειτουργίας της τουριστικής οικονομίας. Πιθανολογεί δε ότι προς την ίδια κατεύθυνση έχουν κινηθεί τουριστικοί παράγοντες σε Λέσβο και Σάμο. «Φραγμό στην παράνομη διακίνηση μπορούν να βάλλουν μόνο υπερκείμενα οικονομικά συμφέροντα. Στη Χίο δεν υφίστανται και το νησί αφέθηκε να σηκώσει απροστάτευτο το μεγάλο βάρος των προσφυγικών ροών για το επόμενο αόριστο διάστημα. Καιρός να ξυπνήσουν οι τοπικοί μας παράγοντες και να δουν την πραγματικότητα», προσθέτει.

Η Fraport

Κατά την εκτίμηση του τη διευθέτηση των ροών σχεδόν αποκλειστικά από το νησί μας επιθυμεί και ο γερμανικός κολοσσός της Fraport, διά της FraportGreece, ένα μεικτό σχήμα με τον Όμιλο Κοπελούζου, στη δικαιοδοσία του οποίου πέρασε η εκμετάλλευση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων της Κω, της Λέσβου και της Σάμου.

«Στα συγκεκριμένα αεροδρόμια έχουν προγραμματιστεί πολύ μεγάλες επενδύσεις. Η απόσβεση τους θα γίνει με την αύξηση των τουριστικών ροών. Τουρισμός και προσφυγικό, ως γνωστόν, δεν ταιριάζουν. Η Fraportθα εκτινάξει τουριστικά τα νησιά στα οποία επενδύει. Ας το έχουμε κι αυτό κατά νου», συμπληρώνει.

«Ακούω τελευταία να προβάλλεται ως λύση το Κέντρο Κράτησης. Βιώσιμη λύση για το προσφυγικό δίνουν οι εκατέρωθεν οικονομικές συμφωνίες κι εμείς από την πλευρά μας δεν διαθέτουμε οικονομική βάση για να τις απαιτήσει, είμαστε ο αδύναμος κρίκος της ιστορίας», καταλήγει.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ: Όπλο υπεροχής για Κω, Σάμο, Λέσβο

 Επί μακρόν απασχόλησε το νησί μας το δίλημμα κατά πόσο συνέφερε τη Χίο η επιλογή της μεταξύ των 14 αεροδρομίων που το ελληνικό Δημόσιο θα παραχωρούσε δικαίωμα εκμετάλλευσης τους από τη FraportGreece. Σήμερα, με δέσμευση εκ μέρους του παραχωρησιούχου να επενδύσει 330 εκ. ευρώ στην ανάπτυξη της υποδομής των αεροδρομίων μέχρι το 2.020 σε εργασίες ανακαίνισης υποδομών, κατασκευής νέων εγκαταστάσεων και στους χώρους των αεροδρομίων, όλοι αντιλαμβάνονται ότι οι αεροδρομικές υποδομές του νησιού μας έχασαν μια μεγάλη ευκαιρία.

Ήδη η Fraportσχεδίασε masterplansγια τα 14 αεροδρόμια, ανάμεσα τους το αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος», το αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης» και το αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης».

Το αεροδρόμιο «Όμηρος» έχει απομείνει μετέωρο στην κυβερνητική αναποφασιστικότητα αν υπάρχει περιθώριο ένταξης του σε νέο πακέτο ιδιωτικοποιήσεων ή θα παραμείνει υπό δημόσια διαχείριση. Την εκκρεμότητα αυτή, δικής του καθαρά ευθύνης, εκμεταλλεύεται ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης για να κωλυσιεργεί την αναγκαία χρηματοδότηση έργων στο αεροδρόμιο της Χίου από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Μεταφορών, στο οποίο είναι ενταγμένο. 

 

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε έντυπος Συνδρομητής. Αποστολή σε όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ