22.10.2025 11:37

Τι σημαίνει πρακτικά ένα ενιαίο ΚΤΕΛ για όλη τη Χίο

Οι οικονομικές ζημιές των δύο ΚΤΕΛ και η πρόταση του Υπουργείου Μεταφορών για την ενοποίηση των δρομολογίων υπεραστικής και αστικής συγκοινωνίας, μετά τη χρεοκοπία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου

Την ενοποίηση του μεταφορικού έργου σε αστικό και υπεραστικό επίπεδο μέσω ενός και μόνο ΚΤΕΛ – του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου – προτείνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με επίσημη επιστολή που απευθύνει προς την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και αφορά την αντιμετώπιση της συγκοινωνιακής κρίσης στο νησί μετά τη χρεοκοπία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου.

Η επιστολή, με ημερομηνία 21 Οκτωβρίου 2025, περιλαμβάνει λεπτομερή οικονομικά στοιχεία τόσο για το Αστικό όσο και για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, τεκμηριώνοντας τις ζημίες που έχουν καταγραφεί τα τελευταία έτη, και καλεί την Περιφέρεια να προτείνει συγκεκριμένο ΚΤΕΛ για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου, με το Υπουργείο να αφήνει σαφή υπαινιγμό ότι η βέλτιστη λύση είναι η ανάθεση στο Αστικό ΚΤΕΛ.

Οικονομικά αδιέξοδα και προτάσεις

Στην επιστολή αναλύονται οι ζημίες ανά ΚΤΕΛ και ανά έτος, με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ να εμφανίζει, για το 2023, ζημία 1.310.372 ευρώ, με λόγο εξόδων προς έσοδα 3,9, στοιχείο που επιβεβαιώνει την πλήρη οικονομική του κατάρρευση.

Αντιθέτως, το Αστικό ΚΤΕΛ Χίου, για το έτος 2023, παρουσιάζει έσοδα 1.352.999 ευρώ και έξοδα 1.318.025 ευρώ, με καθαρό αποτέλεσμα ζημίας 34.974 ευρώ. Παρά τη ζημία, ο λόγος εξόδων προς έσοδα ανέρχεται μόλις στο 0,97, γεγονός που υποδηλώνει μια διαχειρίσιμη οικονομική κατάσταση.

Όπως επισημαίνεται, "το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Χίου δεν δύναται να συνεχίσει το συγκοινωνιακό του έργο λόγω χρεοκοπίας, γεγονός που καθιστά επιτακτική την εύρεση νέας λύσης ώστε να μην αποκοπεί η ηπειρωτική και νησιωτική ενδοχώρα από κρίσιμα δρομολόγια".

Η πρόταση για ενοποίηση των δρομολογίων

Το Υπουργείο, κάνοντας χρήση των διατάξεων του Νόμου 4974/2022, τονίζει πως "είναι εφικτή η ανάθεση του υπεραστικού έργου σε άλλο ΚΤΕΛ, κατόπιν πρότασης της οικείας Περιφέρειας", με στόχο τη βιώσιμη κάλυψη των αναγκών.

"Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος και τις δυνατότητες του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου, η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών θεωρεί ότι μπορεί να εξεταστεί η δυνατότητα να του ανατεθεί το υπεραστικό έργο", αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή.

Η συγκεκριμένη πρόταση συνοδεύεται από πρόσθετα αιτήματα για την οριστική λύση του ζητήματος, όπως η ανάγκη σύνταξης ολοκληρωμένου σχεδίου δρομολογίων, με γνώμονα τις τοπικές ανάγκες, και η δυνατότητα στήριξης μέσω κρατικής ενίσχυσης.

Ανοιχτή η πρόσκληση για δράση

Η μπάλα βρίσκεται πλέον στο γήπεδο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, η οποία καλείται να προτείνει – με αιτιολογημένη εισήγηση – το ΚΤΕΛ που θα αναλάβει τη συγκοινωνιακή ευθύνη. Το Υπουργείο, επισημαίνοντας τις αρμοδιότητες που απορρέουν από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, προτρέπει τη λήψη απόφασης άμεσα, προκειμένου να αποφευχθούν συγκοινωνιακά κενά ενόψει του χειμώνα.

Η επιστολή κλείνει με την έκκληση προς την Περιφέρεια να καταθέσει τεκμηριωμένη πρόταση στο πλαίσιο του άρθρου 30 του Ν. 4974/2022, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες για μια ενιαία και βιώσιμη λύση στις χερσαίες συγκοινωνίες της Χίου.

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.

Ειδήσεις σήμερα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ