Οικονομία

26/11/18 17:32

τελ. ενημ.: 26/11/18 19:15

«Κόκκινο» Α.Φ.Μ. αν χρωστάς λογαριασμούς νερού στη ΔΕΥΑΝ Χίου

• Σχέδιο από τη διοίκηση της εταιρείας προκειμένου να εισπράξει τα υπέρογκα χρέη των 5 εκ. ευρώ.

Η είδηση δημοσιεύτηκε στον έντυπο "π"
Η είδηση δημοσιεύτηκε στον έντυπο "π"

Σε ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια της ορθής μέχρι σήμερα λειτουργίας της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Νομού Χίου μετατρέπονται τα χρέη από τρίτους, με την εταιρεία να αδυνατεί πλέον να εισπράξει τις βεβαιωμένες οφειλές.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι, ενώ το 2017 ο κύκλος εργασιών της Eταιρείας ανήλθε στα 3,4 εκ. €, τα χρέη από καταναλωτές – νομικά και φυσικά πρόσωπα- ανήλθαν στα 5 εκ. €, δημιουργώντας σαφές πρόβλημα στη βιωσιμότητά της.

Το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο, αν συνυπολογίσει κανείς ότι τα συγκεκριμένα χρέη υπολογίζονται κάθε χρόνο ως εν δυνάμει έσοδα από εισπράξεις, χωρίς ωστόσο αυτή η εικόνα να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού πρόκειται για σωρευμένα χρέη, αρκετά από τα οποία μεταφέρονται από διοίκηση σε διοίκηση από τα μέσα της δεκαετίας του 1990.

Καουμπόικες τακτικές

Σαν να μην φθάνουν όλα τα παραπάνω, καθημερινά οι υπάλληλοι της Eταιρείας, όπως ανέφεραν σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δ.Σ., έρχονται αντιμέτωποι με ακραίες αντιδράσεις από ασυνεπείς καταναλωτές, που όχι μόνο δεν πληρώνουν αλλά απειλούν οποιονδήποτε τους ζητήσει ακόμα και να διακανονίσουν τα χρέη τους.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση υπαλλήλου της ΔΕΥΑΝΧ, που κλήθηκε για 15η φορά να σφραγίσει παροχή νερού που είχε παραβιαστεί εξαιτίας χρεών και ο οποίος ήρθε αντιμέτωπος με καταναλωτή που τον απείλησε με τη ζωή του καθώς και με καταστροφή της περιουσίας του και συγκεκριμένα του αυτοκινήτου του.

Ξεκινούν οι πρώτες μηνύσεις

Προκειμένου να θωρακιστούν οι υπάλληλοι απέναντι σε τέτοια φαινόμενα αλλά και να δοθεί το μήνυμα ότι οι πολίτες θα πρέπει να είναι συνεπής απέναντι στις υποχρεώσεις τους προς την Eταιρεία, η ΔΕΥΑΝ Χίου αποφάσισε να προχωρήσει στις πρώτες μηνύσεις εναντίον καταναλωτών που αρνούνται συστηματικά να πληρώσουν λογαριασμούς νερού ενώ σε δεύτερο χρόνο θα ακολουθήσει η κατάθεση αγωγών προκειμένου να εισπραχθούν οι συγκεκριμένες οφειλές.

«Πρόκειται για καταναλωτές που έχουν απλήρωτους 10 ή 15 λογαριασμούς. Αυτό σημαίνει ότι δεν πληρώνουν νερό για 4 και 5 χρόνια συνεχόμενα», εξήγησε η pροϊσταμένη της Οικονομικής Υπηρεσίας της ΔΕΥΑΝΧ, Ρ. Γαϊλα.

Αίτημα προς το Υπ. Οικονομικών

Το γεγονός ότι από τα συνολικά 5 εκ. ευρώ χρεών προς την Eταιρεία έχουν διακανονιστεί μόλις τα 1,8 εκ. €, που αντιστοιχούν σε 2.000 καταναλωτές, δημιουργεί πρόσθετο προβληματισμό για το μέλλον.

Έτσι σε μία απέλπιδα προσπάθεια να αυξηθεί η ρευστότητα της Eταιρείας η Διοίκηση εξετάζει το ενδεχόμενο να καταθέσει αίτημα προς το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου η ΔΕΥΑΝΧ να εξαιρεθεί ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, ώστε τα χρέη των ιδιωτών προς αυτή να συνδέονται άμεσα με τη φορολογική τους ενημερότητα, κάτι που από τον νόμο επιτρέπεται μόνο για οφειλές προς το Δημόσιο.

Το συγκεκριμένο πάντως ενδεχόμενο αναμένεται να συζητηθεί πιο διεξοδικά σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Eταιρείας με μέλη της Διοίκησης να σκέφτονται ακόμα και το ενδεχόμενο συνεργασίας με εισπρακτική εταιρεία, κάτι που από την πλειοψηφία των μελών κρίθηκε ως ακραία λύση.

 

Σχόλια άρθρου: 0