Ειδήσεις

27/7/12 14:33

τελ. ενημ.: 27/7/12 14:33

Το δυστύχημα με το λεωφορείο δεν ήταν μοιραίο…

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ

Αποτέλεσμα πολλών παραγόντων και κυρίως των πολιτικών που εφαρμόζονται και κατασπαταλούν τα δημόσιο χρήμα χωρίς να αποδώσουν έργα άρτια κι ασφαλή, την υποχρηματοδότηση των ΚΤΕΛ που τα έχει οδηγήσει και με δική τους ευθύνη στην υποβάθμιση, βλέπει το ΚΚΕ πίσω από το τραγικό δυστύχημα στη Συκιάδα. Σε ανακοίνωση του παράλληλα επισημαίνει ότι στο ίδιο συμβάν αναδείχθηκαν, η κατάθεση ψυχής από το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό  από τους άνδρες της Π.Υ. Χίου καθώς και η δύναμη των απλών κατοίκων της Λαγκάδας και της Συκιάδας.
Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρεται:
Η τραγική κατάληξη ενός συνηθισμένου δρομολογίου απ’ τα χωριά της Β.Α. Χίου ήρθε να αναδείξει σημαντικές πλευρές του συγκοινωνιακού ζητήματος.
Ο «εθνικός δρόμος» Χίου-Καρδαμύλων που αποτελεί τη βασική συγκοινωνιακή σύνδεση με τη Β.Α. Χίο είναι ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους του νησιού, λόγω ακατάλληλης βατότητας και των τεχνικών χαρακτηριστικών του.
Τα εκατ. € που έχουν δαπανηθεί αναδεικνύουν ότι τα σχέδια και τα έργα που έγιναν και γίνονται είναι για να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις πρόσβασης στις εγκαταστάσεις του Νηρέα δηλαδή των βαρέων οχημάτων που μεταφέρουν πρώτες ύλες. Το γεγονός επιβεβαιώνεται και απ’ τα εν εξελίξει έργα, γεφύρι Παντουκειούς, διανοίξεις έξω απ΄ τη Λαγκάδα (Βολοκρίδι) και Καρδάμυλα (διασταύρωση Πυτιούς). Οι κινητοποιήσεις και οι διαμαρτυρίες των κατοίκων για τους κινδύνους που εγκυμονούν τα έργα, τα αλλεπάλληλα έργα στο οδόστρωμα (ΔΕΥΑΧ) που καταστρέφουν τη βατότητα του δρόμου, η ύπαρξη πολλών στροφών ή μη ύπαρξη προστατευτικών τοιχίων κλπ. έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου.
Το ΚΤΕΛ με την όποια συνεταιριστική λειτουργία αποτελεί το μοναδικό μέσο επικοινωνίας για τους υπερήλικες κατοίκους των απομακρυσμένων χωριών.
Η πολιτική των εκάστοτε κυβερνώντων ήταν με ψίχουλα να καλύπτουν τα μαθητικά δρομολόγια (τα οποία είναι χρωστούμενα) για να κάνουν τη δουλεία τους, αδιαφορώντας για τα κατάσταση των λεωφορείων, που μεταφέρουν τη μαθητική νεολαία.
Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει στην υποβάθμιση και κακό-συντήρηση των λεωφορείων του ΚΤΕΛ – με ευθύνες και των ιδίων, αφού «υποτάχθηκαν» στο σάπιο και διεφθαρμένο σύστημα, που μας θέλει συμμέτοχους στα κακώς κείμενα. Για πολλούς μήνες δεν καταβάλλονται οι χρηματοδοτήσεις απ’ την περιφέρεια – με τους όποιους κινδύνους. Εξάλλου η εντατικοποίηση της εργασίας των οδηγών (αυξημένος χρόνος δρομολογίων) οδηγεί στη φυσική τους εξάντληση η οποία αποτελεί πηγή πολλών κινδύνων.
Η στάση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, του ΕΚΑΒ και των αντρών της Π.Υ., έδειξε ότι καταθέτουν ένα κομμάτι της ζωής τους, για το συνάνθρωπο τους, ξεπερνώντας τις αντίξοες συνθήκες (ελλιπή μέσα, κακοσυντηρημένα οχήματα, ελλείψεις προσωπικού κλπ) που δημιουργεί η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.
Τέλος αναδείχτηκε η δύναμη του λαϊκού παράγοντα (οι κάτοικοι της Συκιάδας, Λαγκάδας, οι εργάτες στο γεφύρι του Παντουκειούς), που με την άμεση παρέμβαση του συνέβαλε να μην έχουμε περισσότερα θύματα.
Το ΚΚΕ καλεί το λαό να διεκδικήσει, να απαιτήσει απ’ την κυβέρνηση:
 Τη δημιουργία Εθνικού Φορέα Συγκοινωνιών που με ασφαλή στόλο και έμπειρο προσωπικό θα εξυπηρετεί το σύνολο των πολιτών
 Τη δημιουργία Οδικού Δικτύου αξιόπιστου και λειτουργικού, με την απαραίτητη σήμανση και τα προστατευτικά μέτρα, για την ασφαλή κίνηση των οχημάτων και των πολιτών.