Κοινωνία

12/2/16 12:52

τελ. ενημ.: 13/2/16 14:57

Ζώνη… αντιπαράθεσης η προκυμαία

Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΡΑΜΠΑ ΑΠΟΒΙΒΑΣΗΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 88.000 ΕΥΡΩ

Πολλά μποφόρ σήκωσε στο λιμάνι, η διαμάχη μεταξύ Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου και της Εφορίας Αρχαιοτήτων Χίου, εξαιτίας των εργασιών αντικατάστασης της ράμπας πρόσδεσης των πλοίων της γραμμής στον κεντρικό λιμένα.

Η έναρξη των εργασιών στις αρχές τις εβδομάδας χωρίς την εξασφάλιση αδειοδότησης από την Εφορία Αρχαιοτήτων είχαν ως αποτέλεσμα την παρέμβαση της προϊσταμένης της Υπηρεσίας Όλγας Βάσση. Με έγγραφο που κοινοποίησε τόσο προς το Λιμενικό Ταμείο όσο και στο Λιμεναρχείο Χίου, η κ. Βάσση ζήτησε τη διακοπή των εργασιών.

«Το έχουν κάνει τακτική»

Αναφερόμενη στο ζήτημα που έχει προκύψει, η κ. Βάση τόνισε στον «π» ότι επειδή το λιμάνι αποτελεί τμήμα της προστατευόμενης ζώνης του Κάστρου, απαιτούταν άδεια για τις συγκεκριμένες εργασίες. Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω εξαπέλυσε τα βέλη της κατά του Λιμενικού Ταμείου λέγοντας ότι: «μια ζωή κινούνται με τον ίδιο τρόπο. Παρότι η νομοθεσία είναι σαφής συνεχίζουν να αγνοούν την υπηρεσία. Ψάχναμε εδώ και ημέρες τον κ. Μπελέγρη για να επικοινωνήσουμε μαζί του αλλά δεν μπορέσαμε. Αν είχε επικοινωνήσει μαζί μας θα του δίναμε τη σχετική άδεια που προβλέπει το νόμος 2971/2001 μέσα σε μία ημέρα».   

Μάλιστα επέμεινε στα λεγόμενά της τονίζοντας ότι οι εργασίες θα σταματήσουν καθότι το άρθρο 24 του Συντάγματος προβλέπει ότι οι αρχαιότητες αλλά και τα δάση προστατεύονται από το κράτος, συνεπώς η Αρχαιολογία οφείλει να παρεμβαίνει στα σημεία δικαιοδοσίας της.

«Πιάστηκαν αδιάβαστοι»

Κατηγορηματικός ως προς την παρεμβατική στάση της Αρχαιολογίας εμφανίστηκε σε δηλώσεις του στον «π» ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μ. Μπελέγρης. Όπως εξήγησε ο ν.2971/2001 όπως τροποποιήθηκε το 2012 προβλέπει ξεκάθαρα ότι για επισκευές και επεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα που δεν αλλοιώνουν το περιβάλλον και είναι προϋπολογισμού κάτω των 100.000 ευρώ, απαιτείται μόνο η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, εφόσον τα έργα δεν επιφέρουν γεωμετρικές αλλαγές.

«Ο νόμος 2971/2001 έτσι όπως τροποποιήθηκε το 2012 έχει εκδοθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας αφορά έργα εντός της λιμενικής ζώνης και περιγράφει ξεκάθαρα πότε και από ποιους πρέπει να εξασφαλίσεις γνωμοδοτήσεις και πότε δεν πρέπει. Όπως οφείλουμε να σεβόμαστε τις διαδικασίες όταν πρέπει να ακολουθηθούν έτσι πρέπει να τις σεβόμαστε και όταν δεν πρέπει. Οι υπηρεσίες του Δ.Λ.Τ. κινούνται πάντα στα όρια που ορίζουν οι νόμοι. Εάν κάποιος κρίνει ότι αυτοί αντιβαίνουν σε άρθρα του συντάγματος φαντάζομαι ότι θα πρέπει να πράξει τα δέοντα ώστε ο νόμος να κριθεί αντισυνταγματικός. Το κρίσιμο είναι ότι το έργο έχει εξασφαλίσει όλες τις προαπαιτούμενες εγκρίσεις είναι νόμιμο και είναι επιτακτικής ανάγκης για τη σύνδεση του νησιού μας με την ηπειρωτική Ελλάδα. Δε θα μπω σε καμία προσωπική αντιπαράθεση καθώς το Δ.Λ.Τ. Χίου, έχει μόνιμο προσωπικό , έχει μηχανικούς οι οποίοι είναι πάντα διαθέσιμοι σε οποιαδήποτε διευκρίνηση», κατέληξε ο κ. Μπελέγρης.

Όλα αυτά την ώρα που για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η ασυνεννοησία μεταξύ των υπηρεσιών συνεχίζει να στερεί από τους πολίτες της Χίου έργα μείζονος ή ελάσσονος σημασίας. 

Δείτε επίσης