Κοινωνία

22/9/15 12:49

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:21

Τους απογοητεύσαμε

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΕΚΘΕΤΕΙ ΤΗ ΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Το ότι ο τουρισμός ποτέ δεν αποτελούσε το φόρτε της Χίου είναι από πολλά χρόνια πριν, κάτι παραπάνω από δεδομένο. Όμως η επιστολή του Ευρωπαϊκού Κέντρου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων με αποδέκτες τόσο τον Δήμαρχο του νησιού όσο και τον πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Γ. Καραμήτσο έρχεται να εκθέσει ανεπανόρθωτα τη Χίο, όταν την τελευταία 5ετία η Χίος προσπαθεί να απαντήσει στο ερώτημα, για ποιο λόγο δεν βρίσκεται στα πλάνα των tour operators.

Το εν πλω διεθνές συμπόσιο

Η προσέγγιση της πλωτής πολιτείας του «Emerald Princess» στις 24 Αυγούστου έξω από το λιμάνι της Χίου ήταν κάτι που αφενός εντυπωσίασε, αφετέρου τέσταρε τις αντοχές της τοπικής αγοράς και το επίπεδο εξυπηρέτησης 3.700 επιβατών. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζαμε ήταν ότι εντός του πλοίου διεξάγονταν εν πλω διεθνές επιστημονικό συμπόσιο με θέμα την αρχαιολογική και ιστορική τεκμηρίων των πόλεων- λιμανιών του Αιγαίου και της Μαύρης Θάλασσας καθώς και τη βιώσιμης ανάπτυξής τους μέσω της προώθησης του πολιτιστικού τουρισμού.

Στο πλαίσιο του συμποσίου οι περίπου 100 σύνεδροι, που αποτελούταν από επαγγελματίες του τουρισμού, αρχαιολόγους, ιστορικούς τέχνης, ιστορικούς, διευθυντές μουσείων, πανεπιστημιακούς και πρέσβεις από δεκάδες χώρες, είχαν προγραμματίσει την επίσκεψή τους στο εργοστάσιο Μαστίχας, στα Μεστά και στη Νέα Μονή.

Έντονη δυσαρέσκεια

Και κάπου εκεί ξεκινούν τα προβλήματα. Όπως αναφέρει σε προ ημερών επιστολή της η διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Αναστασία Τούρτα: «Τα λεωφορεία δεν κάλυπταν τις ανάγκες μετακίνησης των 100 συνέδρων καθώς το ένα από τα δύο ήταν χωρητικότητας 40 ατόμων με αποτέλεσμα κάποιοι σύνεδροι να μείνουν όρθιοι σε όλη τη διάρκεια της περιήγησης ενώ κάποιοι άλλοι μετέβησαν με ιδιωτικό αυτοκίνητο που παραχώρησε ο διευθυντής του εργοστασίου Μαστίχα».

Τα προβλήματα όμως δεν σταμάτησαν εκεί. Στην επιστολή της η κ. Τούρτα σημειώνει ότι το ένα από τα δύο λεωφορεία δεν διέθετε μικρόφωνο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει η προγραμματισμένη ξενάγηση.

«Το χειρότερο όμως ήταν το γεγονός ότι κατά την επίσκεψή μας στα Μεστά, δώσαμε ραντεβού με τους οδηγούς των λεωφορείων στις 14:00. Όμως εκείνη την ώρα διαπιστώσαμε ότι το ένα από τα δύο λεωφορεία είχε φύγει προκειμένου να εκτελέσει άλλο δρομολόγιο στο νησί με αποτέλεσμα 40 σύνεδροι να περιμένουν στον ήλιο 1 ώρα και 45 λεπτά», καταλήγει στην επιστολή της η Διευθύντρια του Κέντρου κάνοντας λόγο για ιδιαίτερα αντιεπαγγελματική συμπεριφορά που «δημιούργησε την πεποίθηση ότι οι υποδομές του νησιού είναι ανίκανες να εξυπηρετήσουν σωστά μία οργανωμένη επίσκεψη».

«Δεν φταίμε εμείς»

Απαντώντας στις αιτιάσεις της Α. Τούρτα ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Γ. Καραμήτσος τόνισε στον «π» ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε με υπαιτιότητα των διοργανωτών αφού στην αρχή ζήτησαν λεωφορείο 40 θέσεων και στη συνέχεια 50 ενώ αναφορικά με τα Μεστά απέδωσε την καθυστέρηση του λεωφορείου στο γεγονός ότι κάποιοι σύνεδροι θέλησαν να επιστρέψουν νωρίτερα στην πόλη από το συμφωνημένο πρόγραμμα. 

Δείτε επίσης