Κοινωνία

5/5/16 10:51

τελ. ενημ.: 5/5/16 16:09

Στον Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας ο Γιάννης Καρράς

Τον καθιερωμένο πια φόρο τιμής σε εξέχουσες προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας απέτισε για μια ακόμη χρονιά το Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας, με την αναγγελία των δύο νέων εισακτέων για το 2016, του δικού μας Γιάννη Κ. Καρρά και του Σταύρου Νταϊαφά.

Ο Γιάννης Κ. Καρράς υπήρξε από τους πιο δυναμικούς εφοπλιστές της περιόδου 1950 – 1970, υπηρετώντας κατά τη διετία 1963 – 1965 ως πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας στο Λονδίνο.  Γεννημένος σε ναυτιλιακής οικογένεια από τα Καρδάμυλα, σπούδασε οικονομικά στη Λωζάνη κι έπειτα έγινε διευθύνων στέλεχος στα γραφεία του Άγγελου Λούζη CBE. Κατά το β’ Παγκόσμιο Πόλεμο υπηρέτησε ως εθελοντής αξιωματικός στο Π.Ν. και παρασημοφορήθηκε τρεις φορές.

Μία δεκαετία μετά το θάνατο του Άγγελου Λούζη το 1955, η εταιρεία A. Lusi Ltd μετονομάστηκε σε J.C. Carras Sons (shipbrokers) Ltd, έχοντας υπό την ευθύνη της διαχείρισής της περίπου 35 πλοία. Πάντοτε αφοσιωμένος στην Ελλάδα ο Γιάννης Κ. Καρράς υποστήριξε μία στενή σχέση ελληνικής ναυτιλίας και ελληνικής οικονομίας. Νωρίτερα από τους περισσότερους, ύψωσε την ελληνικής σημαία στα φορτηγά πλοία του και ως πρόεδρος της GSCC πάσχισε να προωθήσει την εγχώρια ναυτιλιακή ασφάλιση, τις ναυπηγοεπισκευαστικές και τις διαχειριστικές υπηρεσίες στον Πειραιά.

Συγκρούστηκε με την τότε ηγεσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ωστόσο οι περισσότερες πολιτικές που υποστήριξε πραγματοποιήθηκαν όταν έγινε πρόεδρος της ΕΕΕ ο καλός του φίλος Αντώνης Χανδρής, το 1975.

Υπήρξε από τους πρώιμους υποστηρικτές της έναρξης των Ποσειδωνίων ενώ ήταν συνιδρυτής της ΑΕΝ Μηχανικών Χίου.

Γενναιόδωρος και δημιουργικός άνθρωπος, επιθυμούσε να αφήσει κληρονομιά ευρύτερη από μία επιτυχημένη ναυτιλιακή επιχείρηση. Στις επενδύσεις του στην Ελλάδα περιλαμβάνονταν η Hellenic Ship & Aircraft Insurance, η ίδρυση των Ναυπηγείων της Χαλκίδας και η απόκτηση της Τράπεζας Κρήτης τα 1971, καθώς και η δημιουργία του πλέον εμβληματικού τουριστικού προορισμού, του Porto Carras στη Χαλκιδική από το 1963. To Porto Carras υπήρξε πρωτοποριακός συνδυασμός του τουρισμούς με τις αγροτικές καλλιέργειες. Ο Καρράς δημιούργησε τους μεγαλύτερους αμπελώνες της χώρας, όπου παράγονταν υπέροχα κρασιά από ελληνικές και ξένες ποικιλίες. Δυστυχώς, το τουριστικό κεφάλαιο του Porto Carras κατέστη μεγάλο βάρος για τον δημιουργό του, αν και αποτέλεσε διαφήμιση και παράδειγμα για την Ελλάδα.

Το 1974- 1976 ο Καρράς μετασκεύασε στα Ναυπηγεία Χαλκίδας δύο φορτηγά πλοία σε πολυτελή κρουαζιερόπλοια: Το «Δάφνη» και το «Δανάη». Τα δύο πλοία προσέφεραν πρωτοποριακές υπηρεσίες κρουαζιέρας υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων προσεγγίσεων σε Κίνα και Κούβα. 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση