Κοινωνία

13/2/14 10:33

τελ. ενημ.: 14/2/14 12:41

Πρόταση – πρόκληση για την αξιοποίηση του Θόλους

ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑ ΝΗΣΙΑ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΑΔΡΑΞΕΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ

Την πρόταση αξιοποίησης του Θόλους ως χώρου προσθαλάσσωσης και ελλιμενισμού υδροπλάνων ρίχνει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μέσω του «π» ο Δήμαρχος Χίου Π. Λαμπρινούδης, με αφορμή την είδηση ότι το Υπ. Ναυτιλίας είναι έτοιμο να δώσει στη δημοσιότητα το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα.

Τα σημεία

Σύμφωνα με τον ίδιο το Υπουργείο Ναυτιλίας είχε αποστείλει προ έτους εγκύκλιο με την οποία ζητούσε από τα κατά τόπους Λιμενικά Ταμεία να τους υποδείξουν τους χώρους που με βάση την εκτίμηση των υπηρεσιών θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν υποδομές υδατοδρομίων.

«Τότε είχαμε προτείνει ως όργανο τα τρία λιμάνια, δηλαδή της Χίου, των Ψαρών και των Οινουσσών. Βέβαια τον καιρό που προτείναμε αυτά τα σημεία δεν είχε τεθεί το ενδεχόμενο αξιοποίησης της νότιας πλευράς του Λιμένα από το ΤΑΙΠΕΔ, σημείο που εμείς είχαμε υποδείξει για χώρο υδατοδρομίου. Καταλαβαίνει κανείς ότι με βάση τον υπάρχοντα σχεδιασμό ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν βρίσκει πλέον επαφή με την πραγματικότητα καθώς δεν περισσεύει χώρος για να δημιουργηθεί υδατοδρόμιο», ανέφερε ο κ. Λαμπρινούδης.

Το Θόλος

Μπροστά στο ενδεχόμενο το συγκεκριμένο εγχείρημα να βαλτώσει ο Π. Λαμπρινούδης έθεσε στο προσκήνιο το ζήτημα της αξιοποίησης του Θόλους ως «ασφαλούς λιμένα» που μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των υδροπλάνων.

«Νομίζω ότι ο ασφαλής λιμένας του Θόλους είναι μία δεύτερη λύση που ίσως θα πρέπει να την εξετάσουμε σοβαρά. Δηλαδή ότι σκοπεύαμε να κάνουμε στο λιμάνι της Χίου να το κάνουμε στο Θόλος. Είναι ένα σημείο που προστατεύεται από τους ανέμους και δίνει τη δυνατότητα ελιγμών στα υδροπλάνα κατά τη διαδικασία προσγείωσης- απογείωσης», εξήγησε ο ίδιος.

Η συγκεκριμένη πρόταση πάντως έρχεται σε μία συγκυρία όχι ιδιαίτερα ευνοϊκή για τη Χίο, δεδομένου ότι οι 3 εταιρίες που λειτουργούν ήδη, δηλαδή οι «Ελληνικά Υδροπλάνα Α.Ε.», «Ελληνικά Υδατοδρόμια- Κ2 smart jets» και «European Coastal Airlines», έχουν έρθει σε συμφωνίες με νησιωτικούς δήμους και λιμενικούς οργανισμούς ώστε μέχρι την άνοιξη να πραγματοποιηθούν τα πρώτα δρομολόγια.

Μεγάλο ζητούμενο στην παρούσα φάση είναι αν η Δημοτική Αρχή θα αξιοποιήσει με επίσημη και τεκμηριωμένη τεχνικά πρόταση την ανάγκη δραστηριοποίησης υδροπλάνων στα τρία νησιά Χίο, Οινούσσες και Ψαρά ή θα αρκεστεί να καλυφθεί πίσω από τις τεχνικές δυσκολίες υλοποίησης ενός τέτοιου εγχειρήματος.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα

Μέχρι σήμερα, πολλοί οργανισμοί λιμένος και λιμενικά ταμεία έχουν ζητήσει αδειοδότηση για τη λειτουργία υδατοδρομίων. Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας έχει ζητήσει ήδη την αδειοδότηση τεσσάρων υδατοδρομίων τα οποία αφορούν την Κέρκυρα, τους Παξούς, την Ερείκουσα και τους Οθωνούς.

Επίσης, άδεια για υδατοδρόμιο έχουν ζητήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, ο οργανισμός Λιμένος Βόλου, το δημοτικό λιμενικό ταμείο Σκύρου, το δημοτικό λιμενικό ταμείο Ρεθύμνου και το δημοτικό λιμενικό ταμείο Ζακύνθου.

Δείτε επίσης