Κοινωνία

25/2/14 10:43

τελ. ενημ.: 26/2/14 15:58

Πρώτα οι Τούρκοι, τώρα τα φορτηγά τους

- ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΜΕΤΡΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ

Το ζητούσαμε επιτακτικά ως μια αυταπόδεικτη διευκόλυνση που θα ενίσχυε και οικονομικά το νησί μας. Με εκκλήσεις στο υπουργείο Οικονομικών, με παρεμβάσεις, με ερωτήσεις στη Βουλή... Αγρόν ηγόραζαν οι αρμόδιοι όμως... Τελικά έγινε από μόνο του!

Η μία μετά την άλλη οι εξαγωγικές εταιρίες της Τουρκίας δείχνουν την πλάτη τους στην διακίνηση εμπορευμάτων και φορτηγών από τον Έβρο και πυκνώνουν την παρουσία τους στη Χίο την οποία και επιλέγουν ως ενδιάμεσο σταθμό για την διακίνηση προϊόντων προς την Ευρώπη.

Το Τελωνείο Χίου τις τελευταίες ημέρες έχει εξυπηρετήσει περίπου 10 φορτηγά προερχόμενα από τον Τσεσμέ και με προορισμό τον Πειραιά, αριθμός που αναμένεται να φτάσει ακόμη και τις 20 νταλίκες την εβδομάδα, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις και το ενδιαφέρον που επιδεικνύεται.

Φθηνότερα και γρηγορότερα

Όπως εξηγούν αρμόδιοι στον «π», το κόστος μεταφοράς ενός φορτηγού από τον Τσεσμέ στον Πειραιά, μέσω Χίου, είναι οικονομικότερο και πιο γρήγορο από το αντίστοιχο ταξίδι μέσω Έβρου ή Βουλγαρίας, γεγονός που αποδεικνύεται ιδιαίτερα συμφέρον για τις εταιρίες της γείτονος. Τα φορτηγά έρχονται στη Χίο με το πλοίο «Chios» της EgeBirlik, σταθμεύουν για λίγες ώρες στο χώρο του λιμανιού και είτε το απόγευμα, είτε το βράδυ, με τα πλοία της γραμμής αναχωρούν για Πειραιά.

Ανάγκη για υποβοήθηση

Στο Τελωνείο αλλά και στο Λιμεναρχείο κάνουν ότι μπορούν για να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα. Μέχρι στιγμής υπάρχει η διαπίστωση ότι εφόσον η κίνηση ανέρχεται σε 10 νταλίκες την εβδομάδα προβλήματα δεν θα παρουσιαστούν. Όμως ήδη το κυριότερο έχει κάνει την εμφάνισή του. Τα φορτηγά χρειάζονται χώρους στάθμευσης που σήμερα, λόγω της χαμηλής κίνησης  υπάρχει και διατίθεται είτε στο χώρο αναμονής οχημάτων για τα πλοία, είτε στον βόρειο λιμενοβραχίονα και πίσω από το Λιμεναρχείο. «Το καλοκαίρι που η κίνηση αυξάνεται σημαντικά και το Τελωνείο εξυπηρετεί πολύ περισσότερο κόσμο, θα τεθεί ζήτημα στάθμευσης τους. Πρέπει να βρεθεί οργανωμένο σημείο που να μπορεί να τους φιλοξενήσει για 4-5 ώρες μέχρι να φύγουν για Πειραιά», αναφέρουν στον «π» χαρακτηριστικά οι εμπλεκόμενοι.

Στο Λιμενικό Ταμείο οι προτεραιότητες

Με επιστολή τους προς το Λιμενικό Ταμείο, τόσο το Τελωνείο όσο και το Λιμεναρχείο έθεσαν το ζήτημα. «Είναι απόλυτα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι αναπτύσσεται μια νέα οικονομική προοπτική για το νησί. Αυτό σε τίποτα και για κανένα λόγο δεν μπορεί να μας αφήσει αδιάφορους. Εξάλλου από χρόνια διεκδικούσαμε η Χίος να εκμεταλλευτεί το προνόμιο αυτό και τώρα είναι επόμενο να διασφαλίσουμε και τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξή του», υποστηρίζει ο πρόεδρος του Λ.Τ. και δήμαρχος Χίου Π. Λαμπρινούδης, αναφέροντας ότι άμεσα θα εξεταστούν οι δυνατότητες.

Εμπορεύματα, όχι όμως τρόφιμα

Μέχρι στιγμής από τη Χίο μπορούν να περάσουν πάσης φύσεως προϊόντα με εξαίρεση τρόφιμα, ζώα και οτιδήποτε άπτεται κτηνιατρικού και γεωπονικού ελέγχου. Η μόνιμη αδυναμία του υπουργείου Οικονομικών να δημιουργήσει στη Χίο φυτουγεινομικό και ζωικό έλεγχο, στερεί από το νησί την πληθώρα των διακινούμενων φορτηγών της Τουρκίας μιας και δεν υφίσταται, ενώ έχει ζητηθεί, η δημιουργία ειδικού κέντρου εντός του Τελωνείου όπου θα υπάρχει η δυνατότητα για τέτοιους ελέγχους και η Χίος να γίνει πύλη εισόδου προϊόντων στην Ε.Ε. για τρίτες χώρες. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι ένα φορτίο με στραγάλια την περασμένη εβδομάδα δεν μπόρεσε να περάσει στη Χίο εξαιτίας αυτή της έλλειψης....  

Δείτε επίσης