21.11.2025 6:42

Πρέπει να σκοτωθεί κάποιος για να μαζευτούν τα φορτηγά;

Καθημερινό κίνδυνο για την ασφάλεια πεζών και οδηγών στην περιοχή Ράχτη – Δασκαλόπετρα του Βροντάδου συνιστά, σύμφωνα με καταγγελία κατοίκου, η ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη κυκλοφορία δεκάδων βαρέων φορτηγών, τα οποία μεταφέρουν αδρανή υλικά από την περιοχή του Μηλιγκά προς το εργοτάξιο του αεροδρομίου.

Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, τα φορτηγά είναι συχνά πλημμελώς φορτωμένα και κινούνται με υψηλές ταχύτητες, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη ρίψη χωμάτων, λίθων και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμα και μεγάλων βράχων στο οδόστρωμα, σε ένα από τα πλέον πολυσύχναστα τμήματα του οδικού δικτύου του νησιού.

«Περιμένουμε να σκοτωθεί κάποιος για να αντιδράσουμε;»

Ο καταγγέλλων κάτοικος, Δημήτρης Βασιλάκης, αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σοβαρό αυτό πρόβλημα, δηλώνοντας: «Δεν μπορεί να φοβόμαστε να κυκλοφορήσουμε σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους του νησιού», ενώ προσθέτει ότι «κάποια στιγμή, που δεν θα αργήσει αν τους αφήσουμε ανεξέλεγκτους, θα έχουμε θάνατο ή σοβαρό ατύχημα».

Στο πλαίσιο της καταγγελίας, περιγράφεται περιστατικό κατά το οποίο πέτρα εκτινάχθηκε από διερχόμενο φορτηγό και έπεσε στον δρόμο σε απόσταση μόλις 30 μέτρων από τον ίδιο, γεγονός που καταδεικνύει τον άμεσο κίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα των πολιτών.

Εστία κινδύνου το γεφυράκι του Ράχτη

Ιδιαίτερα επιβαρυμένο εμφανίζεται το σημείο γύρω από το γεφυράκι του Ράχτη, όπου, εξαιτίας της κλίσης του οδοστρώματος, παρατηρείται καθημερινά συσσώρευση χωμάτων και λίθων, που συχνά παραμένουν για ώρες ή και ημέρες πάνω στο οδόστρωμα. Πρόσφατο είναι το περιστατικό κατάπτωσης βράχου μεγέθους ανθρώπινου ποδιού, που, όπως καταγγέλλεται, έμεινε στον δρόμο έως ότου απομακρύνθηκε από διερχόμενο πολίτη.

Ανύπαρκτη η παρέμβαση των αρμοδίων

Παρά την επικοινωνία του κατοίκου με τις αρμόδιες αρχές – Δήμο, Περιφέρεια και Τροχαία – δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική αντίδραση ή παρέμβαση. Όπως υπογραμμίζει ο καταγγέλλων, η κατάσταση εναπόκειται αποκλειστικά στη βούληση του εργολάβου, ο οποίος φέρεται να επιτρέπει τη μεταφορά υπερφορτωμένων φορτίων, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην οδική ασφάλεια.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι με μια απλή τεχνική προσαρμογή – μείωση του φορτίου κατά λίγους πόντους – η μεταφορά θα μπορούσε να γίνεται με ασφάλεια, ενώ τονίζει και την ανάγκη οι οδηγοί να επιδείξουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα και να μειώσουν ταχύτητα, ώστε να αποτραπούν μοιραίες συνέπειες.

Έκκληση για άμεση παρέμβαση

Ο Δημήτρης Βασιλάκης απευθύνει δημόσια έκκληση προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να αναλάβουν άμεσα δράση, επισημαίνοντας ότι η καθυστέρηση ενδέχεται να αποβεί μοιραία.

«Ειλικρινά πιστεύω ότι με απώλεια 5-8 πόντων φορτίου, αυτό δεν θα ξεχειλίζει και δεν θα πέφτει στον δρόμο», αναφέρει, προσθέτοντας: «Δεν μπορεί να περιμένουμε να σκοτωθεί κάποιος για να μαζευτούν τα φορτηγά».


ΑΥΤΟΥΣΙΑ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ:

Άκουσα με ενδιαφέρον σήμερα τον επικεφαλής της Τροχαίας Χίου Κο Καλανδρόπουλο να δηλώνει –και ορθά– την ικανοποίησή του για την έλλειψη –θανατηφόρων– τροχαίων στη Χίο. Έχω διαφορετική άποψη, μιας και πιστεύω ότι ο μόνος λόγος που δεν έχουμε νεκρούς είναι η τύχη, αλλά ναι, στη Χίο και κράνος και ζώνη φοράμε. Όμως δεν θέλω να γράψω για αυτό.

Θέλω να γράψω για έναν άλλο τεράστιο, κατ’ εμένα και όχι μόνο, κίνδυνο για την Εθνική Οδό Χίου – Καρδαμύλων και συγκεκριμένα την περιοχή που κατοικώ, Ράχτη – Δασκαλόπετρα στον Βροντάδο. Εδώ και αρκετό καιρό είμαστε μάρτυρες ενός παράξενου αγώνα δρόμου, καθώς δεκάδες φορτηγά κάθε μέρα μεταφέρουν χώματα και πέτρες από την περιοχή του Μηλιγκά προς το πολύπαθό έργο του αεροδρομίου για τις εκεί χωματουργικές εργασίες. Γιατί περίεργος αγώνας; Διότι τα φορτηγά αυτά και είναι φορτωμένα πλημμελώς και κινούνται με μεγάλες ταχύτητες με αποτέλεσμα καθημερινά να σπέρνουν πέτρες, χώματα και κάποια στιγμή, που δεν θα αργήσει αν τους αφήσουμε ανεξέλεγκτους, θάνατο ή σοβαρό ατύχημα.

Αν νομίζετε ότι υπερβάλλω, έχω ο ίδιος δει να πέφτει πέτρα από φορτηγό στο ύψος του Βελονά που αν δεν ήμουν –ορθά– 30 μέτρα μακριά από το φορτηγό, δεν ξέρω τι θα γινόταν. Εκεί όμως που το θέμα παίρνει άλλες διαστάσεις είναι η περιοχή γύρω από το γεφυράκι του Ράχτη. Λόγω της κλίσης της στροφής, καθημερινά βρίσκουμε από απλά χώματα, έως πέτρες και πολύ πρόσφατα έναν βράχο σε μέγεθος ποδιού που σκάνε στον δρόμο και μένουν εκεί μέχρι είτε να καθαριστούν είτε να βρεθεί κάποιος φιλότιμος και να τις πάει στην άκρη. Κι ερωτώ: τι θα γίνει αν αυτοκίνητο ή ακόμα χειρότερα μηχανάκι πατήσει μια πέτρα και χάσει τον έλεγχο; Τι θα γίνει αν ακόμα χειρότερα φάει άνθρωπος ή όχημα καμία πέτρα στο κεφάλι; Εκτός από νησί των καταραμένων έργων, θέλουμε να αποκτήσουμε και θύματα στον βωμό της κατασκευής του αεροδρομίου;

*Φυσικά και έχω επικοινωνήσει με Δήμο και Περιφέρεια, ενώ έχει κληθεί –όχι από μένα– και η τροχαία που είναι και η αρμόδια. Όμως το θέμα δείχνει να εναπόκειται καθαρά στη βούληση του εργολάβου. Επειδή έχω βρεθεί πίσω από φορτηγά πολλές φορές, ειλικρινά πιστεύω ότι με απώλεια 5-8 πόντων φορτίου, αυτό δεν θα ξεχειλίζει και δεν θα πέφτει στο δρόμο, ενώ καλό είναι και οι οδηγοί των φορτηγών να χαλαρώσουν λίγο και να οδηγούν καλύτερα. *

Κάνω έκκληση να γίνει κάτι. Δεν μπορεί να φοβόμαστε να κυκλοφορήσουμε σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους του νησιού.

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.

Ειδήσεις σήμερα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ