Κοινωνία

23/8/13 11:18

τελ. ενημ.: 24/8/13 10:26

Μόνο με ελληνικά πλοία στον Τσεσμέ

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΙΣΧΥ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – ΤΖΕΜ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΛΙΑ

Νέα δεδομένα στη διασυνοριακή ακτοπλοϊκή μεταφορά Ελλήνων επιβατών από ελληνικά λιμάνια σε τουρκικούς προορισμούς δημιουργεί η προσωρινή απόφαση του ΣτΕ σύμφωνα με την οποία μόνο τα πλοία με ελληνική σημαία μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες από ελληνικό σε τουρκικό λιμάνι στα πλαίσια ημερήσιας εκδρομής στα τουρκικά παράλια.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) έκανε δεκτό το αίτημα τεσσάρων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών ανάμεσά τους και η χιώτικη «Sunrise tours» και εξέδωσε προσωρινή διαταγή με την οποία αναστέλλεται προσωρινά η εκτέλεση της υπουργικής απόφασης που εκδόθηκε τον περασμένο μήνα για τη «δραστηριοποίηση πλοίων στις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ ελληνικών και τουρκικών λιμένων» που υπέγραψε ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης και η οποία αναιρούσε τη Διεθνή Σύμβαση Παπανδρέου – Τζεμ που είχε υπογραφεί το 2001 και προέβλεπε τη συγκεκριμένη ρήτρα για τις ελληνικές εταιρίες. 

Η προσωρινή διαταγή δόθηκε ύστερα από ισχυρισμούς των αιτούντων για άμεσο κίνδυνο ανεπανόρθωτης βλάβης και οικονομικής καταστροφής στη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου και το θέμα θα επανεξεταστεί προσεχώς από την Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ κατά πάσα πιθανότητα τον Φεβρουάριο του 2014.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο των 4 εταιριών και πρώην Γενικό Πρόξενο Σμύρνης Γ. Καταπόδη οι αιτούντες υποστηρίζουν ότι με βάση την ισχύουσα νομοθεσία μόνο πλοία με ελληνική σημαία μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες από ελληνικό λιμάνι σε λιμάνι της Τουρκίας σε ημερήσια εκδρομή - περιήγηση με αυθημερόν επιστροφή των επιβατών στο αφετήριο ελληνικό λιμένα, ενώ τα πλοία τουρκικής σημαίας μπορούν να πραγματοποιούν τέτοιες μεταφορές μόνο μετά την παρέλευση 48ωρου από την αρχική επιβίβαση των επιβατών και συνεπώς έπειτα από τη διαμονή τους στην Τουρκία. 
 

«Το ζήτημα ξεκίνησε από τα Δωδεκάνησα και διαπιστώθηκε και στη Χίο με τουρκικές εταιρίες που είχαν ξεκινήσει τέτοιες μεταφορές από ελληνικά λιμάνια στα τουρκικά παράλια και επιστροφή αυθημερόν στο ελληνικό, κατά παράβαση του κώδικα ναυτικού δικαίου και της σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Ναυτιλίας καθώς και της διμερούς συμφωνίας Ελλάδος – Τουρκίας που είχαν υπογράψει το 2001 οι κ. Παπανδρέου και Τζεμ.

Με την υπουργική απόφαση του κ. Βαρβιτσιώτη, που άλλαξε τους όρους σχετικά με την οριστική αποβίβαση και τις θαλάσσιες διαδρομές ουσιαστικά νομιμοποιείται η τακτική αυτή των τουρκικών πλοίων, με συνέπεια να αποσπούν και να υφαρπάζουν επιβάτες και τουρίστες που υπό κανονικές συνθήκες θα μπορούσαν να μεταφερθούν μόνο από ελληνικά πλοία στις αυθημερόν αυτές περιηγήσεις. 

Επιπλέον ας λάβουμε υπόψη μας ότι η αναλογία κόστους λειτουργίας των τουρκικών πλοίων με τα ελληνικά είναι 1 προς 3, ενώ παράλληλα χάνονται και έσοδα των οικείων δήμων», σημείωσε ο κ. Καταπόδης.

Σύμφωνα πάντως με τον ίδιο η εφαρμογή της προσωρινής απόφασης του ΣτΕ είναι άμεση γεγονός που σημαίνει ότι ήδη από την Τετάρτη όλοι οι Έλληνες επιβάτες που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν ημερήσιες εκδρομές προς Τσεσμέ και Σμύρνη θα πρέπει να μετακινούνται αποκλειστικά με πλοία που έχουν ελληνική σημαία.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση