Κοινωνία

16/5/12 10:31

τελ. ενημ.: 17/5/12 14:12

«Lοuis» οι τουρίστες;

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΕΣΤΩΝ ΩΣ ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΕΓΚΕΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ

Τρέχουν και δεν προλαβαίνουν για το χαρακτηρισμό του λιμανιού των Μεστών κατ’ εξαίρεση ως προσωρινού σημείου διέλευσης προσώπων οι τοπικοί φορείς έτσι ώστε να μπορούν να ελλιμενίζονται σε αυτό κρουαζιερόπλοια που προέρχονται και από λιμάνια τρίτων χωρών εκτός Ε.Ε..
 
Η σύσκεψη
Μετά το σχετικό αίτημα που κατάθεσε στους αρμόδιους υπουργούς ο αντιπεριφερειάρχης Χίου Κ. Γανιάρης, ζητώντας τους την έκδοση αντίστοιχης Κοινής Υπουργικής Απόφασης όπως έγινε πρόσφαταμε την Κάλυμνο, για κατ’ εξαίρεση χαρακτηρισμό του λιμανιού των Μεστών για έξι μήνες ως προσωρινού σημείου διέλευσης προσώπων, χθες πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια σύσκεψη των συναρμόδιων φορέων για το θέμα.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Κ. Γανιάρης, ο βουλευτής Κ. Τριαντάφυλλος, εκπρόσωπος του βουλευτή Κ. Μουσουρούλη, ο Λιμενάρχης Γ. Σκανδάλης, εκπρόσωπος του Τελωνείου, της Αστυνομίας και ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείο Χίου. Κοινή συνισταμένη όλων είναι η αναγκαιότητα να προχωρήσει η διαδικασία. «Πρέπει να ενταθούν οι πιέσεις στα αρμόδια υπουργεία για την υπογραφή της Κ.ΥΑ. αν θέλουμε να δούμε αποτέλεσμα», ανέφερε ο κ. Γανιάρης.
 
Τα σενάρια
Ο χαρακτηρισμός του λιμανιού των Μεστών ως πύλης Σέγκεν απαιτεί μελέτη, χρονοβόρες διαδικασίες, υποδομές και βέβαια την έγκριση από τις αρμόδιες αρχές η οποία δεν έρχεται σε μια μέρα.
Από την εταιρεία Luis Cruises που δραστηριοποιείται στο χώρο της κρουαζιέρας έχει κατατεθεί το αίτημα για προσέγγιση πλοίου της στο λιμάνι των Μεστών στις 29 Μαϊου και στις 25 Αυγούστου.
Το λιμάνι των Μεστών όμως δεν έχει τη δυνατότητα να δεχθεί πλοίο που έρχεται από χώρα εκτός Ε.Ε., θέτοντας ουσιαστικά την πρωτοβουλία της εταιρίας σε ενδεχόμενο αδιέξοδο.
 Σε μια προσπάθεια να μη χαθεί η ευκαιρία για την τόνωση της τοπικής οικονομίας, οι φορείς εξέτασαν τα ακόλουθα σενάρια.
 
Εναλλακτικές... για γέλια
Το πρώτο είναι να προσεγγίσει το κρουαζιερόπλοιο μέχρι τη ΔΕΗ και με λάντζες να μεταφερθούν τα διαβατήρια στο Τελωνείο της Χίου όπου και θα σφραγιστούν ενώ στη συνέχεια το πλοίο θα επιστρέψει στα Μεστά.
Το δεύτερο είναι πριν τη Χίο να προσεγγίσει το λιμάνι της Σάμου το οποίο έχει τη δυνατότητα ελέγχου διαβατηρίων και μετά να ελλιμενιστεί στα Μεστά.
Και τα δυο σενάρια αν μη τι άλλο αυξάνουν το κόστος για την εταιρία αλλά και την ταλαιπωρία των επιβατών γι’ αυτό και οι προσπάθειες όλων στρέφονται στη ανάγκη άμεσης έκδοση της ΚΥΑ. Ας συνυπολογιστεί βέβαια ότι χωρίς κυβέρνηση και με τα υπουργεία να τελούν εν αναμονή των πολιτικών εξελίξεων, το αποτέλεσμα είναι αβέβαιο.
 
Πολύ αργά για κλάματα
Οι φορείς, πέρα από τις προφανείς προσπάθειες να βρεθεί λύση, οφείλουν να δικαιολογήσουν τουλάχιστον για ποιο λόγο η διαδικασία αυτή ξεκινά τώρα, στο παρά πέντε της τουριστικής περιόδου και όχι εδω και μήνες όπου θα υπήρχε άφθονος χρόνος. Τέτοια ώρα τέτοια λόγια... Ποιος όμως θα αναλάβει την ευθύνη;