Κοινωνία

10/10/15 12:52

τελ. ενημ.: 10/10/15 12:52

Λεφτά δεν υπάρχουν, διάθεση όμως;

ΚΥΛΙΚΕΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΝ ΩΡΩΠΟ ΨΑΧΝΕΙ ΜΙΜΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ

Είναι γνωστό ότι δεν υπάρχουν χρήματα, όπως γνωστό είναι πως το κράτος όποτε επιχείρησε να βάλει μια άλλου είδους αντίληψη για τη λειτουργία των σχολικών κυλικείων απέτυχε παταγωδώς.

Εκεί που αποτυγχάνει το κράτος επιτυγχάνουν οι εκπαιδευτικοί, χωρίς χρηματοδότηση με ελλείψεις κονδυλίων αλλά με περίσσευμα έμπνευσης και περίσσιο μεράκι και διάθεση για προσφορά και μάθηση που καθιστά το σχολείο τους παράδειγμα προς μίμηση.

Το κυλικείο πρότυπο

Σε αυτό το κυλικείο δεν υπάρχει τίποτα τυποποιημένο, έχουν αποκλειστεί όλα τα Ε και τα συντηρητικά και μαθητές και γονείς παρασκευάζουν και καταναλώνουν φρέσκα υγιεινά προϊόντα.

«Στο Δημοτικό Σχολείο Συκαμίνου Ωρωπού γεννήθηκε πριν από κάποιους μήνες μια καταπληκτική ιδέα η οποία κατέληξε σε μια προσπάθεια στην οποία συμμετείχαν, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Η Διευθύντρια του σχολείου και η εκπαιδευτικός της Ε’ Δημοτικού μας εξηγούν: «Η ιδέα μας γεννήθηκε από την ανάγκη μας για τη λειτουργία κυλικείου στο σχολείο μας. Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι θα ήταν χρήσιμο να δουν οι μαθητές μας βιωματικά τη λειτουργία του κυλικείου για ένα τρίμηνο.

Παράλληλα, στο μάθημα της Γλώσσας την περίοδο αυτή μιλούσαμε για τη διατροφή. Ήταν λοιπόν ευκαιρία να μιλήσουμε για το τι πρέπει να έχει ένα σχολικό κυλικείο και μέσα από αυτό τα παιδιά να υιοθετήσουν καλές διατροφικές συνήθειες. Έτσι ξεκινήσαμε τη Δράση αυτή». Κάθε εβδομάδα μία ομάδα αναλάμβανε τη λειτουργία του κυλικείου η οποία ήταν επιφορτισμένη για την παρασκευή των προϊόντων, τα οποία κατά ένα μεγάλο μέρος τα παρασκεύαζαν οι γονείς.

Το πρωί στην προσευχή δύο παιδιά από την ομάδα ανακοίνωναν τι θα έχει το κυλικείο ενώ στο ταμείο υπήρχαν ειδικές αποδείξεις με τη φωτογραφία και την τιμή του προϊόντος. Η εκπαιδευτικός της τάξης που είχε αναλάβει και την οργάνωση της Δράσης συντόνιζε και την ομάδα.

Τα οφέλη ήταν πολλαπλά: – Έμαθαν κανόνες υγιεινής για την παρασκευή των τροφίμων. – Βελτιώθηκαν οι επιδόσεις τους στα Μαθηματικά και συνειδητοποίησαν ότι τα Μαθηματικά είναι στη ζωή μας. – Οι γονείς συμμετείχαν ενεργά και αυτό έδωσε χαρά όχι μόνο στους ίδιους αλλά και στα ίδια τα παιδιά. – Έμαθαν να διαχειρίζονται χρήματα, να κρατάνε Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων. – Απέκτησαν συνήθειες καταναλωτή, όπως να δίνουν και να ζητάνε ή να περιμένουν τη σειρά τους για να εξυπηρετηθούν χωρίς να διαμαρτύρονται. – Ανακάλυψαν το δυνατό πεδίο δράσης τους και τονώθηκε η αυτοπεποίθησή τους. –  Έγιναν υπεύθυνα. – Όλα γίνονταν με πολύ κέφι, μεράκι, όρεξη και χαρά. Όλα τα παιδιά του σχολείου περίμεναν με ανυπομονησία την ημέρα του κυλικείου.

Ήταν όλα ευτυχισμένα! Η δράση αυτή θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά και μακάρι και το πρόγραμμα αυτό να υλοποιηθεί και σε άλλα σχολεία σε όλη την Ελλάδα», αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα.

Άραγε στον τόπο μας υπάρχει διάθεση για κάτι ανάλογο ή θα αρκεστούμε και πάλι σε... ομιλίες για την υγιεινή διατροφή;

Δείτε επίσης