28.8.2012 17:16

Γιατί δεν προχωρούν στη συμφωνία με τον ΟΛΠ και την Costa;

Παρότι η πολύ μεγάλη πυρκαγιά μονοπώλησε όπως ήταν λογικό την τοπική επικαιρότητα, αφορμή για το παρόν άρθρο αποτέλεσαν τόσο η άρνηση του πλοιάρχου του κρουαζιερόπλοιου της Louis Cruises για να δέσει στη Χίο και στα Μεστά, όσο και η απάντηση του Δημάρχου Χίου σχετικά με τον μόλο που σύμφωνα με τα λεγόμενά του εκεί θα δένουν τα κρουαζιερόπλοια.
Η άρνηση του καπετάνιου χάλασε τα σχέδια των ιθυνόντων του Δήμου οι οποίοι είχαν σκοπό να προβάλουν τη Χίο στους Κύπριους, μέσω της ξεπερασμένης τουριστικής προβολής  των φολκλορικών εκδηλώσεων που ως τελικό αποτέλεσμα έχουν από τη μια πλευρά την αυτοπροβολή ορισμένων και όχι την πραγματική προβολή του νησιού, ενώ από την άλλη δίνουν για ακόμα μια φορά την εντύπωση ότι τους τουρίστες δεν θα πρέπει να τους υποδεχόμαστε ως ένας αξιοπρεπής και οργανωμένος προορισμός, αλλά ως ένα νησί ιθαγενών, θυμίζοντας πολλές ταινίες του κινηματογράφου, όταν κατεβαίνουν οι κατακτητές στα τροπικά νησιά όπου τους υποδέχονται κάτι ντόπιοι ιθαγενείς με λουλούδια και στεφάνια.
Όλες αυτές οι γελοιότητες απορρέουν από τον ανύπαρκτο τουριστικό σχεδιασμό αλλά και την προχειρότητα που για ακόμα μια φορά αντιμετωπίζεται ο κρίσιμος κλάδος της κρουαζιέρας.
Ο κ. Δήμαρχος με αφορμή το γεγονός της ακύρωσης της φιέστας βρήκε αφορμή να την συνδέσει με το νέο λιμάνι που χρόνια τώρα ονειρεύεται, ζητώντας πιστώσεις από το αδέκαρο κράτος για να γίνει τουλάχιστον ο μόλος που θα προσδένουν τα κρουαζιερόπλοια. Στην πραγματικότητα αυτός ο μόλος θα μπορούσε ήδη να έχει ξεκινήσει μέσω της σύμπραξης ιδιωτικού και  δημοσίου τομέα.
Στη σύσκεψη που έγινε πριν από 2 περίπου μήνες με στελέχη του ΟΛΠ ο κ. Ανωμερίτης τόνισε 2 πράγματα τα οποία δυστυχώς είτε πέρασαν απαρατήρητα, είτε δεν έγιναν απολύτως ξεκάθαρα από τον ίδιο. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης λιμένων στη Χίο, και στο ενδιαφέρον της μεγαλύτερης εταιρίας κρουαζιέρας στη Μεσόγειο της Costa που εδρεύει στη Βόρεια Ιταλία. Σύμφωνα με εγκυρότατη πληροφόρηση ετέθη στο τραπέζι από την πλευρά του ΟΛΠ, η σύναψη συμφωνίας η οποία δεν δημοσιεύτηκε στα τοπικά ΜΜΕ, μεταξύ ΟΛΠ, Δήμου Χίου (μέσω του φορέα που προτάθηκε), και εταιριών όπως η Costa για τη δημιουργία μόλου στην περιοχή του Κονταρίου ο οποίος θα συγχρηματοδοτούνταν και από τα 3 αυτά μέρη και κυρίως από την Costa με την προϋπόθεση να δένουν εκεί αποκλειστικά τα πλοία της, καθώς και οποιασδήποτε άλλης εταιρίας που θα ενδιαφερόταν να συμβάλει και αυτή στη χρηματοδότηση. Το ερώτημα που τίθεται είναι, γιατί ο Δήμος δεν προχωράει στη συμφωνία αυτή που εξασφαλίζει άμεσο αποτέλεσμα;
Ο κ. Δήμαρχος γνωρίζει ότι ένα τέτοιο έργο σύμπραξης στην ουσία αφορά ένα τελείως ανεξάρτητο έργο από την κατασκευή του νέου λιμένα. Η Costa και ο ΟΛΠ δεν ενδιαφέρονται καθόλου για το εάν η Χίος έχει ή δεν έχει μεγάλο ή όχι λιμάνι. Δεν νοιάζονται. Ένας και μόνο μόλος αρκεί για να δέσουν 2 από τα γιγαντιαία πραγματικά πλοία της εταιρίας δυναμικότητας 3000 και άνω επιβατών.
Στην πραγματικότητα ο κ. Δήμαρχος μποϊκοτάρει μια τεράστιας σημασίας επένδυση για το νησί μας, φοβούμενος ότι ο «ιδιωτικός» μόλος θα καταργήσει οριστικά το νέο λιμάνι που κάθε χρόνο δηλώνει ότι θα γίνει, αλλά χωρίς λεφτά, και ειδικά τώρα σε μια περίοδο τρομερής κρίσης. Τι προτιμάει ο κ. Δήμαρχος; Να μείνει το νησί μας αποκλεισμένο από εταιρίες μεγάλης δυναμικότητας μέχρι να ξεκινήσει αν ξεκινήσει και να τελειώσει το νέο λιμάνι; Πόσα χρόνια ακόμα θα περιμένουμε; 10, 20, 50…100; Ήδη ο σχεδιασμός αυτός μας έχει αφήσει πολλά χρόνια πίσω.
Αντιθέτως εάν ο Δήμαρχος δεν διαμαρτυρόταν κάθε τρεις και λίγο στην πολιτεία για το ότι δεν δίνει λεφτά που δεν υπάρχουν έτσι και αλλιώς για νέο λιμάνι και προχωρούσε μέσω του ενιαίου φορέα που πρότεινε ο ΟΛΠ, η Χίος θα έμπαινε στον χάρτη της Costa με τεράστια οφέλη για την οικονομία του νησιού, αφού 2 και μόνο πλοία της θα έφερναν όσο κόσμο φέρνουν σήμερα, όλα τα κρουαζιερόπλοια που έρχονται στο νησί. Να θυμίσουμε ότι οι επισκέψεις του πλοίου Costa Adriatica στη γειτονική Σάμο οδήγησαν, τον εμπορικό σύλλογο του Βαθέως στο να ανοίγει τα καταστήματα και τις Κυριακές, αφού τουλάχιστον 3000 άτομα κατακλύζουν την πόλη και την αγορά της.
Όσο προχωράμε χωρίς σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης και μένουμε στη λογική της προβολής «λίγο κρασί λίγο θάλασσα και τα’ αγόρι μου» ή της ταινίας « Γοργόνες και μάγκες» με τον Χρόνη Εξαρχάκο και το Φαίδωνα Γεωργίτση τόσο πιο πολύ πίσω θα μένουμε και τόσο πιο πολύ θα χάνουμε τις ευκαιρίες την μια πίσω από την άλλη. Ήδη οι Τούρκοι και ο Πρόεδρος του επιμελητηρίου της Σμύρνης έσπευσαν να κάνουν συμφωνία με τον ΟΛΠ για να μη μείνουν έξω από το παιχνίδι.
Αυτή τη στιγμή παίζεται ένα τόσο σκληρό παιχνίδι στην κρουαζιέρα μεταξύ τοπικών φορέων, εταιριών κρουαζιέρας, και οικονομικών παραγόντων που εμείς εδώ στη Χίο, απλά…. κοιμόμαστε. Οι Τούρκοι μη έχοντας νησιά κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να πάρουν ότι μπορούν από την αγορά της κρουαζιέρας. Εμείς εδώ αν και νησί εάν συνεχίσουμε έτσι κινδυνεύουμε να μείνουμε εκτός παιχνιδιού για πάντα.  Ελπίζουμε ο κ. Μουσουρούλης ως ο πλέον αρμόδιος Υπουργός να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μη χαθεί αυτή η τεράστια ευκαιρία για το νησί μας.

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ