Κοινωνία

29/3/16 16:28

τελ. ενημ.: 29/3/16 16:28

Εναλλακτική πρόταση για την Απλωταριά

ΑΠΟ ΤΟΝ Δ. ΜΥΛΩΝΑΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ

Άλλη λύση πέρα από την τοποθέτηση ασφάλτου στο "επίμαχο", τμήμα της Απλωταριάς κατατέθηκε και επισήμως από τον Δ. Μυλωνάδη στο τελευταίο Δημοτικό συμβούλιο.

Στη σχετική πρόταση, γίνεται αναφορά  στις ελλείψεις και στα όσα δεν τηρήθηκαν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρεται, να δημιουργούνται προβλήματα για πεζούς και οχήματα.

"Το πεζοδρόμιο έχει μεγαλύτερο – υποθετικά – πλάτος για τους πεζούς, αλλά στην πραγματικότητα δίδει την δυνατότητα στους παραβάτες οδηγούς να παρκάρουν τα δίκυκλα κάθετα, καταλαμβάνοντας όλο το πλάτος του δήθεν πεζοδρομίου, εξαναγκάζοντας τους πεζούς να χρησιμοποιούν τον δρόμο με κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος ζωής.

Τα κολωνάκια έχουν τοποθετηθεί σε μεγαλύτερη απόσταση από τα κτίρια, με αποτέλεσμα να είναι δυσχερής η διέλευση μεγαλυτέρων οχημάτων, κάποια από τα οποία εξ ανάγκης τα στραβώνουν ή τα σπάνε".

Ανθεκτική υπόβαση

Παράλληλα όπως αναφέρεται στο υπόμνημα του κ. Μυλωνάδη, θα πρέπει να "αφαιρεθεί το τελευταίο στρώμα μαρμάρινων πλακών, λάσπης, αόπλου μπετόν και εδάφους και να κατασκευασθεί στη θέση του η υποχρεωτική υπόβαση που θα παραλαμβάνει τα φορτία των βαρέων οχημάτων (μεγάλο πυροσβεστικό, μπετονιέρες κ.λ.π.)

Εφόσον η υπόβαση είναι ανθεκτική, πάνω από αυτήν μπορούν να τοποθετηθούν μαρμάρινες πλάκες 5 εκατοστών χωρίς κίνδυνο να σπάσουν.

Εφόσον, ο οδηγός του τυφλού ξανατοποθετηθεί στη σωστή θέση που είναι 0,50 μέτρα από τα κτίρια, ο χώρος που θα λειτουργεί σαν δρόμος, θα διευρυνθεί κατά 60 έως 80 εκατοστά και τα μεγάλα οχήματα θα διέρχονται πιο άνετα.

Τα κολωνάκια δεν προσφέρουν τίποτα και πρέπει να αντικατασταθούν κατά μήκος από κίτρινα, βιδωτά ανακλαστικά κράσπεδα και ενδιάμεσους κώνους όπως αυτά που έχουν τοποθετηθεί έναντι Ξενοδοχείου Χανδρή".

Αντί άσφαλτος, να "χτυπηθούν" τα μάρμαρα

Άλλος ένα σημαντικός παράγοντας με τον οποίο διατηρείται η αισθητική του δρόμου αλλά και η ασφάλεια είναι να "χτυπηθούν" τα μάρμαρα της Απλωταριάς ώστε να αγριέψουν, σύμφωνα με τον κ. Μυλωνάδη

"Για να σταματήσουν τα ατυχήματα, όπως αυτό που συνέβη (πιθανά λόγω ολισθηρότητας του λειασμένου ρόμβου) προ της διασταύρωσης Απλωταριάς – Καλαμπόκα – Ατσικής, πρέπει όλα τα μάρμαρα, όλων των χρωμάτων, καθ’ όλο το μήκος της Απλωταριάς να κτυπηθούν (αγριέψουν) όπως έχει γίνει με επιτυχία στον πεζόδρομο της Ζολώτα (μεταξύ Δημοτικού και Γυμνασίου).

Σε αντίθετη περίπτωση, θα συμβούν και άλλα ατυχήματα με πτώση πεζών λόγω της ολισθηρότητας των λειασμένων τμημάτων στην υπόλοιπη Απλωταριά.

Επί πλέον θα πρέπει να τοποθετηθούν οι υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών που έχει υποδείξει η Τροχαία Χίου πριν το τέλος της Φ. Αργέντη, πριν την αρχή Καλαμπόκακαι Ατσικής και πρότων εισόδων στην Απλωταριά, των οδών Πασπάτη και Ε. Αργέντη.

Σε αντίθετη περίπτωση που τοποθετηθεί άσφαλτος και μάλιστα χωρίς υπόβαση πέραν άλλων, επικρέμαται από τη μια η υποχρέωση επιστροφής στην Ε.Ε. των χρημάτων που δαπανήθηκαν για το υπό ανακατασκευή τμήμα της οδού Απλωταριάς κι από την άλλη δεν θα περιποιεί τιμή - λόγω αρνητικής αισθητικής - για ένα νησί με 250 συναδέλφους μηχανικούς και για μια Δημοτική Αρχή με Δήμαρχο Αρχιτέκτονα και (2) δυο Πολιτικούς Μηχανικούς σε βασικά πόστα του Δήμου". 

Δείτε επίσης