Κοινωνία

3/9/15 10:51

τελ. ενημ.: 4/9/15 9:53

«Ελάτε να δείτε από κοντά»

ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΤΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ ΥΠΕΡΘΕΜΑΤΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΑΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΙΑΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Περνούν τις περισσότερες ώρες τους ανάμεσα σε δρομολόγια μεταφέροντας πρόσφυγες από κάθε πλευρά του νησιού. Γρίδια, Γιόσωνας, Βοκαριά, Νένητα, Καρφάς, Μερσινίδι έχουν γίνει τα καθημερινά τους «στέκια» αφού απαντούν σε κάθε τηλεφώνημα είτε από το Λιμεναρχείο, είτε από την Αστυνομία, οποιαδήποτε ώρα της μέρας, προκειμένου να μεταφέρουν πρόσφυγες.

«Από τις 16 Ιουνίου είμαστε στο δρόμο. Μέσα στα λεωφορεία μας κοιμόμαστε, από δω ξεκινάμε και εδώ τελειώνουμε τη μέρα μας και κάνουμε ότι μπορούμε και είναι ανθρωπίνως δυνατό για να εξυπηρετήσουμε μια πολύ δύσκολη κατάσταση που τώρα εξελίσσεται ραγδαία στη Χίο. Είναι άδικο να δεχόμαστε υπόνοιες και να γινόμαστε δέκτες παραπόνων για τη δουλειά μας. Εμείς δεν έχουμε να πούμε τίποτα παραπάνω για όσα κάνουμε. Μας αρκούν τα συγχαρητήρια και οι ευχαριστίες που μας δίνουν οι λιμενικοί και οι αστυνομικοί με τους οποίους συνεργαζόμαστε», αναφέρει στο politischios.gr οδηγός του Υπεραστικού ΚΤΕΛ που εκτελεί καθημερινά δρομολόγια μεταφοράς προσφύγων.

«Υπάρχει εύλογα ένα κόμιστρο για κάθε μεταφορά που είναι 3 ευρώ. Κάθε λεωφορείο δεσμεύεται για μέρες να μεταφέρει πρόσφυγες το κράτος δεν αναλαμβάνει κανέναν κόστος και τα χρήματα που παίρνουμε από τα εισιτήρια πάλι μέσα στο ΚΤΕΛ πέφτουν για πετρέλαια, συντηρήσεις και ένα μικρό μεροκάμαρτο. Ποτέ δεν εκμεταλλευτήκαμε κανέναν. Με τους πρόσφυγες έχουμε αναπτύξει ιδιαίτερες σχέσεις. Μας γνωρίζουν με τα μικρά μας ονόματα, μας ψάχνουν, μας αναζητούν για κάθε πληροφορία και εμείς είμαστε εκεί. Ποτέ όμως δεν αρνηθήκαμε σε κάποιον που δεν είχε να κόψει ένα εισιτήριο την μεταφορά του. Μπορώ να σας πω με ακρίβεια ότι το 30% των προσφύγων που μετακινούμε δεν έχει καθόλου χρήματα. Δεν αποκλείσαμε όμως κανέναν. Στην ευχέρειά τους είναι εάν θα μεταφερθούν με το λεωφορείο, εάν θα περπατήσουν, εάν θα πάρουν ένα ταξί για να πάνε από το ένα μέρος στο άλλο», συμπληρώνει ο οδηγός, απορρίπτοντας κάθε υπόνοια για παράνομη ή υπερβολική μεταχείρισή τους.

Τα μπιμπερό και οι πατερίτσες

Όπως ξεκαθαρίζουν έχουν βοηθήσει σε δεκάδες περιπτώσεις τους πρόσφυγες. «Τι να λέμε; Να βγαίνουμε και να εξηγούμε κάθε φορά τι έχουμε κάνει; Πρώτη μέριμνα σε κάθε περίπτωση είναι τα μικρά παιδιά. Πόνος ψυχής. Ευτυχώς έχουμε συνεργασία ως ΚΤΕΛ με το φαρμακείο της Μαριόγκας Μπουμπάρη στο Βροντάδο που την ευχαριστούμε από την καρδιά μας γιατί μας δίνει σχεδόν μισή τιμή φάρμακα, μπιμπερά, πάνες και άλλα πράγματα που χρειάστηκε να δώσουμε σε μάνες και παιδιά. Πόσα και πόσα... Μέχρι και πατερίτσες έφερε συνάδελφος από το σπίτι του για να τις δώσουμε σε πρόσφυγα που χτύπησε το πόδι του. Γιατί να θέλουμε να υπερβάλλουμε και να εκμεταλλευτούμε μια κατάσταση;», υποστηρίζει.

Η συνεργασία τους με το Λιμεναρχείο και την Αστυνομία είναι άριστη. Όπως τονίζουν στο politischios.gr, το κόστος των διαδρομών ορίστηκε από κοινού με τους αμρόδιους φορείς. “Δεν πληρώνει το κράτος δεκάρα τσακιστή όμως το κάθε λεωφορείο που δουλεύει για τους πρόσφυγεςέχει κόστη και έξοδα που δεν μπορούμε να τα σηκώσουμε μόνοι μας. Μπορεί να πάει κάποιος σε ένα μαγαζί να πάρει ότι θέλει και να σηκωθεί να φύγει χωρίς να πληρώσει κάτι; Δεν νομίζω. Το ίδιο είναι και στο λεωφορείο. Βάλαμε ένα μικρό αντίτιμο που ανταποκρίνεται σε ένα μέρος των εξόδων μας. Κάθε λεωφορείο έχει μέσα του τα νερά για τις μάνες και τα παιδιά, δυο πράγματα πρώτης ανάγκης. Τι υπάρχει που δεν κάνουμε;».

Χρειάζεται συσπείρωση

Γνωρίζοντας το θέμα από κοντά, οι οδηγοί υποστηρίζουν με κάθε τρόπο ότι η κοινωνία πρέπει να ευαισθητοποιηθεί. «Από ένα μπουκάλι νερό να φέρει ο καθένας δεν θα χρειάζεται τίποτα άλλο», αναφέρουν. Κι όπως καταλαβαίνουν και οι ίδιοι από την επαφή τους με τον κόσμο, τίποτα δε μένει εδώ.... «Αναγνωρίζουν οι μετανάστες την κάθε προσφορά. Και τη δική μας βεβαίως. Επομένως ας μη κρινόμαστε ελαφρά τη καρδία.....».

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση