Κοινωνία

4/10/16 16:00

τελ. ενημ.: 4/10/16 16:00

«Εάν θέτουμε υπό περιορισμό ή υπό διωγμό την γλώσσα μας, θέτουμε υπό διωγμό και την ελευθερία μας»

Στο «Ενοριακό Αρχονταρίκι» του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς με θέμα «Χρειάζονται τα αρχαία ελληνικά σήμερα;» συμμετείχε ο Μητροπολίτης Χίου κ. Μάρκος.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιστημόνων Πειραιώς.

Στη συζήτηση συμμετείχε και ο Φιλόλογος και Νομικός Παναγιώτης Μητροπέτρος ενώ τον συντονισμό είχε ο Πολιτικός Επιστήμων και Συγγραφέας Κωνσταντίνος Χολέβας.

Στην έναρξη της συζήτησης ο Μητροπολίτης Μάρκος, αναφέρθηκε στη διαχρονικότητα της ελληνικής γλώσσας, η οποία ξεκινάει από τις ρίζες της. Και για να πορεύεται μια γλώσσα χρειάζεται βαθιές ρίζες. Η αρχαία ελληνική γλώσσα, συνέχισε, είναι η ίδια γλώσσα που μιλάμε και σήμερα. Παρά τις φαινομενικές, εκ πρώτης όψεως διαφορές και σύμφωνα με τις πάρα πολλές ομοιότητες, η νέα ελληνική γλώσσα είναι η ίδια γλώσσα την οποία μιλούσαν οι πρόγονοί μας εδώ και δεκάδες αιώνες σε αυτόν τον τόπο, τονίζοντας παράλληλα ότι είναι αδιανόητο να μιλάει κανείς για οποιαδήποτε πτυχή της επιστήμης, αγνοώντας την αρχαία ελληνική γλώσσα.

Συνεχίζοντας ο Σεβασμιώτατος, τόνισε ότι η ελληνική γλώσσα μας δίνει την δυνατότητα του «σκέπτεσθαι λογικώς». Γιατί η σύνταξη του αρχαίου ελληνικού λόγου, η οποία διέπεται από τις απαντήσεις που δίνει στις αριστοτελικές κατηγορίες (ποιος, τι, που πως γιατί), μας δίνει τη δυνατότητα να σκεπτόμαστε λογικά.

Σχετικά με το θέμα της αξιολόγησης του μαθήματος, ο Σεβασμιώτατος τόνισε: «Φοβούμαι ότι η επιθυμία των αρμοδίων ή αναρμοδίων αρμοδίων ή ακαταλλήλων αρμοδίων να μην αξιολογείται το μάθημα των αρχαίων ελληνικών, εμπεριέχει στοιχεία νοσηρής ιδεοληπτικής εμπάθειας ή άγνοια. Δεν καταλαβαίνουν ότι η στέρηση από την αξιολόγηση, στερεί από τα παιδιά αυτό που στερείται ένας αθλητής του στίβου, ο οποίος προπονείται έναν ολόκληρο χρόνο και όταν έρθει η ώρα να πάει στους αγώνες, του λένε ότι δεν θα συμμετάσχει.».

Η αριστεία, όπως εξήγησε ο Μητροπολίτης Μάρκος είναι μέθεξη του ανθρώπου προς το θείον. Ο άριστος είναι δώρο του Θεού προς τον άνθρωπο. Χαριτώνει ο Θεός τον άνθρωπο και τον καθιστά άριστο. Και κατέληξε, κλείνοντας και την συζήτηση: «Εάν θέτουμε υπό περιορισμό ή υπό διωγμό την γλώσσα μας, θέτουμε υπό διωγμό και την ελευθερία μας».

Δείτε επίσης