Κοινωνία

11/3/13 11:23

τελ. ενημ.: 11/3/13 11:26

Δρομολόγηση ταχύπλοοων μόνο το Καλοκαίρι

Τη δρομολόγηση των ταχυπλόων τους αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου ζητούν από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το οποίο συνεδριάζει την Πέμπτη, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και η Hellenic SeaWays. Οι δύο εταιρείες ζητούν τη δρομολόγηση των Αίολος Κεντέρης, Αίολος Κεντέρης Ι και των HighSpeed 4,5,6 από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο. Τις προηγούμενες χρονιές τα ταχύπλοα εγκαινίαζαν συνήθως τα δρομολόγιά τους πριν από τις γιορτές του Πάσχα, αλλά τώρα προσαρμόζουν τη δραστηριότητά τους στις προβλέψεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο μειώνει την υποχρεωτική δρομολογιακή τους περίοδο.
Το νομοσχέδιο δίνει επίσης τη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να αντικαθιστούν τα συμβατικά τους πλοία με άλλα μικρότερης χωρητικότητας ή να διατηρούν πλοία τους «δεμένα», αν κρίνεται ότι εξυπηρετούνται επαρκώς οι ανάγκες των γραμμών στις οποίες είναι δρομολογημένα. Παρά το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες διατάξεις δεν έχουν φθάσει ακόμα στη Βουλή, ωστόσο όλες οι εταιρείες της ακτοπλοΐας αναπροσαρμόζουν τα επιχειρηματικά τους πλάνα και τους στόλους τους, προκειμένου να μειώσουν τα διαχειριστικά κόστη και να περιορίσουν τις ζημιές τους.
Ζημίες 200 εκατ.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά πρόσφατα στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για το 2012, οι ζημιές των επιχειρήσεων θα ανέλθουν στα 200 εκατ. ευρώ. Για να βελτιωθεί η εικόνα του κλάδου θα πρέπει να αυξηθεί κατά 40% η επιβατική κίνηση, εκτιμούν οι ακτοπλόοι, κάτι το οποίο είναι απίθανο να συμβεί με την παρούσα κατάσταση, όπως σημειώνουν οι ίδιοι.
Πάντως οι επιχειρηματίες της ακτοπλοΐας είναι πεπεισμένοι ότι η επιβατική κίνηση θα μπορούσε να παρουσιάσει βελτίωση, αν είχαν τη δυνατότητα οι εταιρείες να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων. Υποστηρίζουν όμως ότι με τις υποχρεωτικές χρεώσεις που τους επιβάλλονται από το κράτος και με το Φ1ΠΑ στο 23% δεν είναι σε θέση να ασκήσουν μία τιμολογιακή πολιτική με καθαρά εμπορικά κριτήρια.

ΠΗΓΗ: E-GO

Δείτε επίσης