Κοινωνία

13/9/12 19:17

τελ. ενημ.: 13/9/12 19:17

«Δεν θα γίνουμε Χίος»

>>ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΑ ΚΤΕΛ ΣΕ ΛΕΣΒΟ- ΣΑΜΟ – ΙΚΑΡΙΑ

Το ίδιο επάγγελμα αλλά με διαφορετική οπτική φαίνεται ότι έχουν επιλέξει να ακολουθούν οι οδηγοί των ΚΤΕΛ στη Χίο σε σχέση με τους συναδέλφους τους σε Λέσβο, Σάμο και Ικαρία.
Το σκεπτικό της μη πραγματοποίησης της γραμμής εξαιτίας οικονομικών δυσκολιών μπορεί για το τοπικό ΚΤΕΛ να φαντάζει ως φυσική απόρροια της μη καταβολής χρημάτων από το δημόσιο, ωστόσο λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα και συγκεκριμένα σε Λέσβο και Σάμο αποτελεί βουτιά στο κενό αλλά και αδικαιολόγητο άλλοθι ελέω οικονομικής κρίσης.
Ο κρατικοδίαιτος χαρακτήρας των ΚΤΕΛ φαίνεται πλέον ότι αποτελεί ιδιαίτερο τοπικό χαρακτηριστικό της Χίου αφού σε κανένα άλλο μέρος της Ελλάδας, οι μέτοχοι δεν σήκωσαν το χειρόφρενο παγώνοντας τη δραστηριότητά τους.
Απεναντίας όπως κατέδειξε το ρεπορτάζ, καινοτόμες ιδέες, δρομολόγια συμβατά με τις ανάγκες των επιβατών πέρα από τα ωράρια του δημοσίου, ειδικές διαδρομές και μειωμένα εισιτήρια  αποτελούν το αντίδοτο των λεωφορειούχων όχι πολύ μακρύτερα αλλά στα γειτονικά νησιά του Βορείου Αιγαίου.
 
Χ. Παράσχου – Πρόεδρος Υπεραστικού ΚΤΕΛ Λέσβου
«Η κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει δεν είναι καθόλου καλή. Εμείς έχουμε καταστήσει σαφές ότι δεν πρόκειται να κάνουμε κανένα μαθητικό δρομολόγιο αν δεν πληρωθούμε τα μισά από όσα μας οφείλουν.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι σταματάμε τα καθημερινά δρομολόγια της γραμμής γιατί ουσιαστικά θα σταματήσουμε να έχουμε έσοδα. Πραγματοποιούμε κανονικά τις διαδρομές μας και επιπλέον χαμηλώνουμε τις τιμές και δημιουργούμε κίνητρα στους επιβάτες για να μετακινηθούν με τα λεωφορεία μας.
Έτσι καθημερινά τα δρομολόγια ξεκινούν νωρίς το πρωί από και προς τα χωριά και το τελευταίο δρομολόγιο από τη Μυτιλήνη προς τα χωριά αναχωρεί στις 15:10 και στις 15:30 με αντίστροφη διαδρομή.
Είναι πάντως σίγουρο ότι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση σύντομα θα βρεθούμε στην κατάσταση της Χίου. Είναι ένα πράγμα που δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να συμβεί».
 
Β. Χατζηφωτίου- Πρόεδρος Υπεραστικού ΚΤΕΛ Σάμου
«Οπωσδήποτε το να γίνουμε σαν τη Χίο είναι για εμάς το χειρότερο σενάριο. Έχουμε κάνει μία συνετή οικονομική διαχείριση και προσπαθούμε να είμαστε συνεπείς στις πληρωμές μας για να μην έχουμε αντίστοιχες καταστάσεις με αυτές του νησιού σας.
Αυτό σημαίνει ότι εμείς  δεν θα το βάλουμε κάτω. Πραγματοποιούμε καθημερινά 64 γραμμές σε Σάμο και Ικαρία και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε γιατί δεν έχουμε άλλη πηγή εσόδων.
Πρέπει όμως και η πολιτεία να καταλάβει ότι το να χρωστάς για παράδειγμα στη Σάμο 750.000 ευρώ και σχεδόν άλλα τόσα στην Ικαρία και να μην τα δίνεις, δημιουργείς επιπλέον κόλλημα στην ορθή λειτουργία των ΚΤΕΛ που καλώς ή κακώς εδώ και πολλά χρόνια έχουν στηρίξει τουλάχιστον στα νησιά, τη λειτουργία τους στα έσοδα από τα μαθητικά δρομολόγια.
Αυτά θα πρέπει να τα δει και το κράτος και η Περιφέρεια. Το πρόβλημα είναι κοινό και θα πρέπει να λυθεί άμεσα. Το να παραδόσεις τα όπλα πάντως δεν είναι λύση».