Κοινωνία

4/7/14 14:00

τελ. ενημ.: 7/7/14 10:12

Αυτά είναι τα σχέδια της Hellenic Seaplanes για τη Χίο

Άλλο αέρα... πελαγίσιο, θα δώσει στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού και στη σύνδεση του με τα υπόλοιπα νησιά, την Αθήνα αλλά και με τα απέναντι παράλια από την ερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο η ένταξη της Χίου στους σταθμούς υδροπλάνων της  Hellenic Seaplanes Α.Ε. (Υδροπλάνα Ελλάδας).

Σε χθεσινή συνάντηση του Διευθυντή Ανάπτυξης της εταιρίας Ευαγγ. Ζαγοράκη με τον Πολ. Λαμπρινούδη, επαναβεβαιώθηκε η βούληση της εταιρίας ενώ ο κ. Ζαγοράκη εξέθεσε το πλάνο της εταιρείας ξεκαθαρίζοντας  πως η Χίος δύναται να παίξει πολύπλευρο ρόλο για τη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και την Τουρκία.

 Η επένδυση

Η εταιρία δεν λειτουργεί με κρατική χρηματοδότηση ή επιδότηση και ως γενική κατέυθυνση δείχνει να διατηρεί αποστάσεις από την γραφειοκρατία που γνωρίζει εκ των προτέρων ότι μπορεί να μπλοκάρει κάθε πιθανή επιχειρηματική της δραστηριότητα. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο σχεδιάζει και υλοποιεί με δικά της κόστη τις ανάγκες δημιουργίας υδατοδρομίων ανά την Ελλάδα.

«Η παραχώρηση ενός χώρου στον υφιστάμενο λιμένα της Χίου πρωτίστως ενδιαφέρει την εταιρεία μας που με δικά της κόστη θα αναλάβει την επένδυση για την εγκατάσταση και λειτουργία του υδατοδρομίου», αναφέρει στον «π» ο κ. Ζαγοράκης.

Η Hellenic Seaplanes έχει ήδη ξεκινήσει τη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων που θα συνδέουν τα νησιά μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.

«Τα υδροπλάνα δε θα λειτουργούν ανταγωνιστικά με τα πλοία ή τα αεροπλάνα αλλά συμπληρωματικά» προσθέτει ο κ. Ζαγοράκης επεξηγώντας το πλάνο της επένδυσης της εταιρείας.

Η διαδικασία που ακολουθείται

Πρωταρχικός στόχος της εταιρίας είναι η εγκατάσταση στο λιμάνι της Χίου. Το Λιμενικό Ταμείο θα πρέπει να προκηρύξει διαγωνισμό, η εταιρεία κι όποια άλλη εταιρεία επιθυμεί να συμμετάσχει θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον, μετά από είκοσι μέρες θα κατακυρωθεί ο μειοδότης κι αμέσως μπορεί να ξεκινήσει η εγκατάσταση του υδατοδρομίου.

«Θέλουμε όλα να γίνουν χωρίς εμπλοκή δημοσίου γι αυτό κι αναλαμβάνουμε εξ’ ολοκλήρου το κόστος. Έχουμε θωρακίσει νομικά την επένδυση και αμέσως μετά τον κάθε διαγωνισμό μπορούμε να ξεκινήσουμε. Ήδη έχουν γίνει διαγωνισμοί στη Σκύρο, την Αλόννησο, την Αμφιλοχία και επίκεινται σε Τήνο, Πάτμο Μεσολόγγι κ.λπ. Μας ενδιαφέρει πρωτίστως το λιμάνι της Χίου. Έχουμε ένα ζήτημα με το βόρειο ανέμο αλλά θα το λύσουμε είτε τεχνικά, είτε εντοπίζοντας μια άλλη εναλλακτική λύση» συμπλήρωσε ο κ. Ζαγοράκης.

Κόμβοι

Η εταιρεία δεν έχει στόχο να ανταγωνιστεί τα αεροπλάνα της γραμμής. Στόχο έχει να καλύψει το κενό που υπάρχει στη σύνδεση μεταξύ των νησιών. Γι αυτό και θα δημιουργηθούν σταθμοί κόμβοι. «Σε ένα πρώτο πλάνο ένας τέτοιος σταθμός θα γίνει στη Λέσβο και με ενδιάμεσες στάσεις θα εκτελούνται τα δρομολόγια. Τόσο οι σταθμοί όσο και τα ίδια τα δρομολόγια θα εξαρτηθούν από τη ζήτηση που θα υπάρχει από το επιβατικό κοινό.».

Οι ιδιωτικές επενδύσεις διατηρούν «σφικτά» χρονοδιαγράμματα. Ο κ. Ζαγοράκης εκτιμά ότι η εταιρεία του θα είναι έτοιμη και θα ξεκινήσει δρομολόγια στα πρώτα της υδατοδρόμια από τον Μάρτιο του 2015, ενώ η Χίος αναμένεται να πετάξει με υδροπλάνο το καλοκαίρι του 2015 σε ένα ολοκληρωμένο υδατοδρόμιο που θα το λειτουργεί εξ ολοκλήρου η εταιρεία απασχολώντας τουλάχιστον 3 άτομα.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση