Κοινωνία

22/1/13 11:17

τελ. ενημ.: 23/1/13 10:44

Απειλή για εκατοντάδες αλιευτικά

Η ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ «ΔΕΝΕΙ» ΤΟΥΣ ΨΑΡΑΔΕΣ

Άλλη μια φουρτούνα έχουν να αντιμετωπίσουν οι παράκτιοι αλιείς του νησιού, καθώς κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός δραστηριότητας, εξαιτίας των ψευδών στοιχείων που δήλωσαν στο παρελθόν και εξακολουθούν να δηλώνουν για την ιπποδύναμη των κινητήρων στα σκάφη τους.                                                                        

Έλεγχοι από το υπουργείο

Όπως αναφέρουν αθηναϊκές εφημερίδες «Το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε στους πλοιοκτήτες ότι ξεκινά τη διενέργεια ελέγχων για την πραγματική ιπποδύναμη των σκαφών, κάτι που έχει αναστατώσει τον κλάδο, ο οποίος μιλά για «επιδρομή» πολεμικού χαρακτήρα που θα οδηγήσει σε ολοκληρωτική καταστροφή την παράκτια αλλά και τη μέση αλιεία της χώρας».

Δήλωναν άλλα αντί άλλων

Το πρόβλημα έχει τις ρίζες του στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού αλιευτικού στόλου, που ξεκίνησε το 1981 με την είσοδο της χώρας στην τότε Ε.Ο.Κ. και ολοκληρώθηκε με την απογραφή του, το 1994, στα πλαίσια των ευρωπαϊκών μας υποχρεώσεων. Η συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών δήλωσε πολύ μικρότερο αριθμό ίππων. «Δεν μπορούσαμε να δηλώσουμε παραπάνω. Ότι μηχανή είχαμε, αυτό μας επέτρεπαν να βάλουμε στα παλιά, ενώ τα καινούργια τα άφηναν ανεξέλεγκτα. Μπορούσαν να έχουν πιο μεγάλη μηχανή, ενώ δήλωναν την ιπποδύναμη που τους επιτρέπονταν να έχουν. Ο νόμος αυτός ήταν  ένας νόμος που από την αρχή δεν μπορούσε να εφαρμοστεί. Δεν είχε νόημα άλλωστε. Δε σημαίνει ότι επειδή έχω μεγάλη μηχανή, θα έχω και πολλά ψάρια», δήλωσε ο τελευταίος πρόεδρος του υλλόγου αλιέων Χίου Δ. Ζαννίκος.

Λίγα χρόνια μετά, η ΕΕ, στο πλαίσιο της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής, απαγόρευσε την αύξηση της ιπποδύναμης που έχει δηλωθεί, με αποτέλεσμα να έχει παγιωθεί και να παραμένει μέχρι σήμερα ένα παράνομο, αλλά και παράλογο καθεστώς, με την ανοχή και της πολιτείας αλλά και την ευθύνη των ίδιων των ιδιοκτητών των σκαφών.

«Υπάρχουν σκάφη που έχουν δηλωμένη ιπποδύναμη 10 ή 15 ίππων και στην πραγματικότητα έχουν τη δεκαπλάσια. Αν αρχίσουν κι εφαρμοστούν οι έλεγχοι από τα 100 σκάφη θα μείνουν τα 5 και για τα υπόλοιπα θα ξεκινήσει η διαδικασία ανάκλησης των αδειών τους. Θα μας ρημάξουν. Προσπαθούν με όλους τους τρόπους να μας αφανίσουν. Να βγάλουν εκτός τους ψαράδες. Να τα αφήσουν όλα για τις ιχθυοκαλλιέργειες», δήλωσε ο κ. Ζαννίκος.

Επί ποδός πολέμου

Από το υπουργείο έχουν ήδη συσταθεί τα συνεργεία που θα ξεκινήσουν δειγματοληπτικούς ελέγχους στους κινητήρες των αλιευτικών σκαφών ενώ η ομοσπονδία Αλιέων  ξεκινά κύκλο ενημέρωσης των μελών της σε όλα τα αλιευτικά λιμάνια της χώρας, αρχής γενομένης στις 26 του μηνός από το Μεσολόγγι και καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας να ασκήσει παρέμβαση στο Συμβούλιο υπουργών της ΕΕ για να δοθεί λύση.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση