Κοινωνία

23/11/12 9:02

τελ. ενημ.: 24/11/12 12:18

2 εκ. ευρώ οι αποζημιώσεις για το δυστύχημα του λεωφορείου

• ΔΥΣΑΝΑΠΛΗΡΩΤΟ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΝΟ, ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΠΩΜΙΣΤΕΙ Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΤΕΛ

Στο αστρονομικό ποσό του 1,5-2 εκ. ευρώ αναμένεται να φτάσουν οι αποζημιώσεις των θυμάτων και των συγγενών του τροχαίου δυστυχήματος με το υπεραστικό λεωφορείο στη Συκιάδα.
Τέσσερις μήνες μετά το τροχαίο, που κόστισε τη ζωή σε τρεις συμπολίτες μας, η διαδικασία των αποζημιώσεων των επιβατών - θυμάτων και των οικογενειών τους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ σε ένα μήνα αναμένεται να ξεκινήσει και η ανάλογη διαδικασία στις αίθουσες των δικαστηρίων.
Οι αποζημιώσεις
Από την πρώτη στιγμή ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, Λ. Καλαγκιάς, είχε δηλώσει πως υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για όλους τους επιβάτες. Ένα μικρό μέρος της καλύπτει το ΚΤΕΛ Χίου και το μεγάλο μέρος καλύπτεται από τον πανελλαδικό ασφαλιστικό συνεταιρισμό, στον οποίο ανήκουν 700 μέλη, ανάμεσα στα οποία και αυτά της Χίου. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που μέχρι στιγμής κρατιέται στη ζωή το Υπεραστικό ΚΤΕΛ και δεν έχει «γονατίσει» υπό το οικονομικό βάρος της καταβολής των αποζημιώσεων.
Δυο κατηγορίες
Όπως εξήγησε στον «π» ο πρόεδρος του αλληλοασφαλιστικού οργανισμού των ΚΤΕΛ Χίου, Γ. Καραμήτσος, ήδη έχουν αποζημιωθεί οι επτά από τους δέκα επιβάτες του μοιραίου λεωφορείου.  Επί της ουσίας η ασφαλιστική χώρισε τους αποζημιωθέντες σε δυο κατηγορίες, σε εκείνους που οι απαιτήσεις τους ήταν σχετικά χαμηλές και σε εκείνους που οι απαιτήσεις τους ανέρχονταν σε υψηλά ποσά, ανάλογα βέβαια και των επιπτώσεων που είχε σε αυτούς το τροχαίο, (σοβαρός τραυματισμός, θάνατος). Το ποσό της αποζημίωσης για τους επτά συνολικά επιβάτες ανέρχεται στις 400.000 ευρώ,  ενώ απομένουν οι συγγενείς των θανόντων και ο παπάς του Βικίου για τους οποίους οι αποζημιώσεις εκτιμάται πως θα φτάσουν τα 1.600.000 ευρώ.
Μάλιστα ο τελευταίος έχει καταθέσει αγωγή, ζητώντας αποζημίωση 230.000 ευρώ.
«Είμαστε σε επαφή και προσπαθούμε να συμφωνήσουμε για τις αποζημιώσεις με όλους. Ήδη από τους δέκα έχουν αποζημιωθεί οι επτά. Γενικότερα η ασφαλιστική τρέχει και δε φτάνει», εξηγεί ο κ. Καραμήτσος.
Υψηλό το τίμημα
Η ανθρώπινη απώλεια ούτε αναπληρώνεται, ούτε πληρώνεται, όπως και η ταλαιπωρία των τραυματιών. Από την άλλη για το ΚΤΕΛ που αιμορραγεί το δυστύχημα του καλοκαιριού ήταν τεράστιο πλήγμα για τα οικονομικά του. «Και σαν Χίος πληρώνουμε ένα μέρος αλλά και σαν αλληλοασφαλιστικός οργανισμός. Το δυστύχημα έχει και θα έχει σημαντικές επιπτώσεις και στα οικονομικά του ΚΤΕΛ. Η Χίος καλύπτει τις πρώτες 30.000 ευρώ, καθώς και τους δικηγόρους και τα δικαστικά έξοδα, αλλά, πέρα από αυτό, θα αυξηθεί και η εισφορά όλων των μελών στον πανελλήνιο σύλλογο για να καλυφθούν τα έξοδα των αποζημιώσεων», σημείωσε ο κ. Καραμήτσος.
Ελέγχουμε τα πάντα
Σε ότι αφορά την καταλληλότητα των οχημάτων ο κ. Καραμήτσος ήταν διαφωτιστικός. «Τα πορίσματα έχουν δείξει πως το τροχαίο οφείλεται σε ανθρώπινο παράγοντα. Σε ότι αφορά το στόλο των λεωφορείων εμείς ελέγχουμε τα πάντα κι αν κάποιος λεωφορειούχος δε συμμορφωθεί με τα προβλεπόμενα, τότε διαγράφεται. Οι ευθύνες μας είναι τεράστιες. Μεταφέρουμε κόσμο, δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη», κατέληξε ο κ. Καρμήτσος.