Χίος Πόλη

5/6/18 17:55

τελ. ενημ.: 5/6/18 18:00

Σε «ξένα χέρια» το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Χίου αναζητά τη σωτηρία του

Τελευταία προσπάθεια διάσωσής του η πώληση της πλειοψηφίας του στόλου σε Θεσσαλονικιό επιχειρηματία, τη στιγμή που τα χρέη αγγίζουν το 1 εκ. ευρώ

Ένα βήμα πριν το οριστικό λουκέτο βρίσκεται το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Χίου, με τα χρέη σε τράπεζες και ιδιώτες να αγγίζουν το ποσό του 1 εκ. ευρώ, οδηγώντας την εταιρεία στον γκρεμνό, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τα χωριά και τις μικρές κοινότητες του νησιού.

Παρά τις προσπάθειες των μετόχων να ανακάμψουν οικονομικά, η κατάσταση, ιδιαίτερα τα δύο τελευταία χρόνια, πήγαινε από το κακό στο χειρότερο, με αποτέλεσμα τα χρέη να αυξάνονται συνεχώς. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι τη διετία 2016- 2018 τα συνολικά χρέη από τις 450.000 ευρώ εκτινάχθηκαν στο 1 εκ. ευρώ, κάτι που οδήγησε πολλούς οδηγούς σε παραίτηση εξαιτίας της μη καταβολής των δεδουλευμένων τους.

Τελευταίο περιστατικό παραίτησης σημειώθηκε πριν λίγες ημέρες όταν 3 οδηγοί υπέβαλλαν την παραίτησή τους, μη δεχόμενοι να συνεχίσουν να εργάζονται άνευ μισθού. Παρά τις εκκλήσεις της εταιρείας να επιστρέψουν πίσω, αυτό δεν κατέστη δυνατό ενώ την ίδια τύχη είχαν και οι προσπάθειες της εταιρείας να πείσει οδηγούς που κατά το παρελθόν εργάζονταν στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Χίου να ξαναπιάσουν τιμόνι λεωφορείου.

Άδεια ρεζερβουάρ

Το ίδιο τραγική είναι η κατάσταση και ως προς το σκέλος της προμήθειας καυσίμων, αφού οι πρατηριούχοι αρνούνται, εξαιτίας των χρεών, να δώσουν πετρέλαιο στα λεωφορεία, κάτι που δημιουργεί συνεχώς πρόσθετα προβλήματα. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα γίνονται μέχρι και πολιτικές παρεμβάσεις από αιρετούς που κατέχουν καίριες θέσεις προκειμένου τα οχήματα να εφοδιαστούν με πετρέλαιο κίνησης.

Επιβεβαίωση

Την πραγματικά τραγική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί επιβεβαίωσε στον «π» και ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου, Μιχάλης Λακαρδής, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα.

«Η άσχημη κατάσταση συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Δυστυχώς το κράτος, ειδικά για τα μαθητικά δρομολόγια, δεν μας πληρώνει στην ώρα που πρέπει, με αποτέλεσμα αυτό να μας δημιουργεί σημαντικά προβλήματα. Το παλεύουμε όπως μπορούμε διαρκώς», ανέφερε ο ίδιος σε δηλώσεις του στον «π».

Ο Θεσσαλονικιός επενδυτής που απέκτησε την πλειοψηφία των μετοχών

Η τελευταία απέλπιδα προσπάθεια να σωθεί από τα χρέη το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Χίου ήρθε προ λίγων μηνών από τον Θεσσαλονικιό επιχειρηματία Θανάση Λιούπα, που αγόρασε συνολικά 6 λεωφορεία του τοπικού ΚΤΕΛ, αποκτώντας έτσι την πλειοψηφία των μετόχων του Διοικητικού Συμβουλίου, δηλαδή 6 από τις 11 θέσεις, ενώ όρισε διευθυντή του Υπεραστικού ΚΤΕΛ τον πρώην πρόεδρό του Γ. Καραμήτσο.

«Πρόκειται για έναν επιχειρηματία με εμπειρία στον χώρο, που δραστηριοποιείται και σε άλλα ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα. Στόχος του είναι να αναβαθμίσει σημαντικά τη συγκοινωνία μας, κάτι όμως που θα γίνει αφού προηγουμένως τακτοποιηθούν τα χρέη. Δυστυχώς αυτός ο άνθρωπος ερχόμενος στη Χίο εντόπισε πάρα πολλά χρέη που φθάνουν μέχρι και το 1 εκ. ευρώ, τη στιγμή που οι εισπράξεις έχουν φθάσει στο ναδίρ», εξήγησε μιλώντας στον «π» ο κ. Καραμήτσος.

Νέα δρομολόγια και νέες ώρες

Αντιλαμβανόμενος ότι η υπεραστική συγκοινωνία στη Χίο, όπως έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια δεν εξυπηρετεί κανέναν πέρα από τους λιγοστούς ηλικιωμένους που χρησιμοποιούν το λεωφορείο για τις ανάγκες μετάβασής τους στην πόλη, ο Θ. Λιούπας ετοιμάζεται να προβεί σε ριζικές αλλαγές προκειμένου το Υπεραστικό ΚΤΕΛ να καταστεί περισσότερο ανταγωνιστικό και άρα βιώσιμο.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμήτσο ένας από τους βασικούς στόχους της νέας διοίκησης του ΚΤΕΛ είναι η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, κάτι που θα οδηγήσει σταδιακά στον εκσυγχρονισμό του στόλου και ευρύτερα της υπεραστικής συγκοινωνίας της Χίου.

«Αυτή τη στιγμή το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Χίου διαθέτει 16 οχήματα. Η νέα διοίκηση θα προσπαθήσει να εκσυγχρονίσει τον στόλο, να προσθέσει επιπλέον δρομολόγια και να τροποποιήσει τις ώρες, όπου αυτό καταστεί αναγκαίο. Επιπλέον προβλέπεται η τοποθέτηση τηλεματικών συστημάτων στα οχήματα και η δημιουργία νέων στάσεων. Αν καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια με τα χρέη, γιατί στην παρούσα φάση αυτό είναι το πιο σημαντικό, τότε σύντομα θα ξεκινήσει η σταδιακή αναβάθμιση της εταιρείας και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες ώστε η Χίος να αποκτήσει ένα σύγχρονο ΚΤΕΛ, όπως γίνεται και σε πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας», κατέληξε ο κ. Καραμήτσος.

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης