Χίος Πόλη

3/10/18 10:15

τελ. ενημ.: 3/10/18 10:51

Σε τροχιά ολοκλήρωσης μετά από 15 χρόνια ο περιφερειακός της πόλης

Μέχρι τον Νοέμβριο το πέρας των εργασιών και μέχρι τον Δεκέμβριο η παράδοσή του στους πολίτες της Χίου

Η ιστορία του ξεκινά από τις αρχές της 10ετίας του 1990, αποτελώντας ένα όραμα πολλών δημοτικών αρχών. Ξεκίνησε να υλοποιείται σταδιακά, συνάντησε σημαντικά εμπόδια και πλέον είναι ένα βήμα πριν παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες της Χίου.

Ο περιφερειακός δρόμος της πόλης της Χίου πλέον βρίσκεται στα τελευταία στάδια της ολοκλήρωσής του, με τους εργολάβους να δίνουν αγώνα δρόμου προκειμένου το έργο να παραδοθεί προς χρήση μέχρι το τέλος του προσεχούς Δεκέμβρη.

Οι εργασίες

Πιο κοντά στην ολοκλήρωση βρίσκεται το Δ’ Τμήμα του Περιφερειακού δηλαδή του τμήματος που θα ενώνει το Λατόμι με την παραλιακή του Βροντάδου. Το έργο έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο ποσοστό του και απομένει πλέον η σύνδεση των δικτύων και η κατάληξή τους στη θάλασσα.

«Ευελπιστούμε ότι μέσα στον Νοέμβριο θα δοθεί στην κυκλοφορία και θα απομείνει η τοποθέτηση των φωτεινών σηματοδοτών, έργο που έχει εγκριθεί από το Υπ. Εσωτερικών και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του», σημείωσε στον «π» ο Δήμαρχος Μ. Βουρνούς.

Σε ότι αφορά στο Δ’ Τμήμα του Περιφερειακού και ίσως το πιο δύσκολο τμήμα του έργου, βρίσκεται στη φάση της διασύνδεσης του δρόμου με το γεφύρι του Παρθένη έπειτα από την επιλογή του Δήμου να μην το κατεδαφίσει αλλά να το διασώσει.

«Πριν 2 χρόνια πήραμε την απόφαση να αλλάξουμε συνολικά τη μελέτη και να μην γκρεμιστεί το γεφύρι. Αυτή τη στιγμή είμαστε στη φάση της τοποθέτησης των τελευταίων σκυροδεμάτων που θα σκεπάσουν τον αγωγό από τον οποίο περνά ο ποταμός. Ευελπιστούμε ότι τα έργα ασφαλτικά, πεζοδρόμια, φωτιστικά θα τελειώσουν μέσα στον Νοέμβριο και μέχρι τέλος του χρόνου θα έχει παραδοθεί προς χρήση», προσέθεσε ο κ. Βουρνούς.

Θα αλλάξουν οι όροι λειτουργίας της πόλης

Ερωτώμενος για τα προσδοκώμενα αποτελέσματα από την ολοκλήρωση του έργου ο Δήμαρχος Χίου επεσήμανε ότι το πρώτο όφελος θα είναι ότι η υπερτοπική κίνηση, δηλαδή αυτή που δεν κατευθύνεται και δεν ξεκινά από την πόλη, θα βγει εκτός κέντρου.

«Αυτό δεν είναι μεγάλο ποσοστό είναι ένα 30% της κίνησης. Η διαφορά όμως είναι τεράστια όταν αναφέρεται σε κυκλοφοριακό φόρτο. Επιπλέον θα ασκηθεί πολιτική αποτροπής εισόδου στο κέντρο με το αυτοκίνητο. Υπάρχουν περιοχές πέριξ του κέντρου που μπορούν να εξυπηρετηθούν από τον περιφερειακό.

Πρέπει να σκεφτούμε ότι τον χώρο που έχουμε δώσει στα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια τον στερούμε από τον πεζό. Ευελπιστούμε ότι συνδυαστικά με την αναβάθμιση των δημοσίων συγκοινωνιών και τη λειτουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης, χρηματοδοτημένο έργο μέσα στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, θα καταφέρουμε το βασικό ζητούμενο, δηλαδή τη δημιουργία ενός κέντρου φιλικό προς τους πολίτες, τις ευπαθείς ομάδες και τους επισκέπτες μας», κατέληξε ο Δήμαρχος.

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης