Σε τροχιά υλοποίησης φαίνεται να εισέρχεται το μεγάλο αναπτυξιακό έργο για τη διαμόρφωση χερσαίων εγκαταστάσεων και τη δημιουργία πύλης Σένγκεν στο λιμάνι των Μεστών, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου Παντελή Λεγάτου και του χωρικού Αντιπεριφερειάρχη Χίου Παντελή Βρουλή.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι χθες παραλάβαμε τους όρους δόμησης του λιμανιού των Μεστών», ανακοίνωσε ο Παντελής Λεγάτος, προσθέτοντας ότι η μελέτη είχε ανατεθεί πριν από περίπου δυόμιση μήνες και πλέον ολοκληρώθηκε, παραδίδοντας πλήρη χωροθέτηση για τις χερσαίες υποδομές που απαιτούνται.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου διαθέτει στην ιδιοκτησία της όμορο οικόπεδο που βρίσκεται δεξιά, όπως κατεβαίνει κανείς προς το λιμάνι, το οποίο πληροί σε μεγάλο βαθμό τις προδιαγραφές για να φιλοξενήσει τις απαραίτητες υποδομές. «Η συζήτηση με τον Αντιπεριφερειάρχη αφορά στο πώς θα συνδυαστούν η υφιστάμενη χωροθέτηση του λιμένα με το εν λόγω ακίνητο», εξήγησε ο κ. Λεγάτος.
Η σύζευξη των δύο εκτάσεων εκτιμάται ότι θα λύσει καίρια ζητήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το λιμάνι των Μεστών, το οποίο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ούτε κρουαζιερόπλοια ούτε την ακτοπλοΐα με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, «οι επιβάτες, μόλις αποβιβαστούν από το πλοίο, βρίσκονται σε υπαίθριο χώρο χωρίς καμία προστασία».
Προβλέπεται η κατασκευή αίθουσας επιβατών χωρητικότητας τουλάχιστον 500 ατόμων, η οποία θα πληροί τις προδιαγραφές για τη λειτουργία πύλης Σένγκεν, αλλά και για την ακτοπλοΐα. «Αυτός ο χώρος θα μπορεί να εξυπηρετεί εναλλάξ ή και ταυτόχρονα τις δύο χρήσεις, ανάλογα με τις ανάγκες», επεσήμανε ο κ. Λεγάτος, διευκρινίζοντας ότι αν και δεν διαθέτει στα χέρια του το ακριβές σχέδιο, ο σχεδιασμός έχει λάβει υπόψη τα ισχύοντα πρότυπα.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν απαιτείται περαιτέρω αδειοδότηση από το Υπουργείο Ναυτιλίας, ο κ. Λεγάτος ήταν σαφής: «Όχι, επειδή δεν είναι λιμάνι εθνικής σημασίας. Είναι λιμάνι περιφερειακής σημασίας, όπως και αυτό των Οινουσσών και των Ψαρών. Επομένως, δεν απαιτείται έγκριση σε εθνικό επίπεδο».
Τα επόμενα βήματα, όπως εξήγησε, είναι η ανάρτηση του Mini master plan στο Υπουργείο, η αξιολόγηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες και εν συνεχεία η υλοποίηση του έργου.
Από την πλευρά του, ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Χίου Παντελής Βρουλής επιβεβαίωσε την πρόθεση της Περιφέρειας να συνδράμει ουσιαστικά στην προσπάθεια, σημειώνοντας ότι «είναι πάγιο αίτημα των κατοίκων και εμείς το έχουμε εντάξει στον σχεδιασμό μας εδώ και πολύ καιρό».
Ο ίδιος αναγνώρισε πως το υφιστάμενο οικόπεδο της Περιφέρειας πιθανόν να μην επαρκεί και γι’ αυτό εξετάζεται η αγορά παρακείμενης έκτασης που πωλείται. «Θα προσπαθήσουμε να το εντάξουμε στην ιδιοκτησία μας ώστε να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες των εγκαταστάσεων», ανέφερε.
Τέλος, ο κ. Βρουλής έκανε σαφές πως το ζήτημα θα τεθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο θα λάβει τις τελικές αποφάσεις. «Είναι σημαντικό να υπάρχει ευρεία πολιτική συμφωνία για να προχωρήσει το έργο απρόσκοπτα», κατέληξε.
Το έργο, εφόσον υλοποιηθεί σύμφωνα με τις τρέχουσες προδιαγραφές, αναμένεται να ενισχύσει θεαματικά την τουριστική και ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της Χίου και των γύρω περιοχών, καθιστώντας το λιμάνι των Μεστών πυλώνα περιφερειακής ανάπτυξης.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.