Αυτοδιοίκηση

24/1/18 10:19

τελ. ενημ.: 25/1/18 20:13

Ανοικτή πληγή για την οδική ασφάλεια η εθνική οδός Χίου – Καρδαμύλων

ΑΝΑΓΚΗ ΑΜΕΣΩΝ ΠΑΡΑΜΒΑΣΕΩΝ πριν είναι αργά δημιουργεί ακόμη ένα κατολισθητικό φαινόμενο που έκλεισε το μισό ρεύμα κυκλοφορίας το πρωί της Δευτέρας.

Μία ακόμη σελίδα στο βιβλίο συμβάντων του πιο επικίνδυνου δρόμου του οδικού δικτύου της Χίου γράφτηκε το πρωί της Δευτέρας, όταν χωμάτινοι όγκοι και πέτρες κατέκλεισαν το τμήμα της Εθνικής Οδού Χίου - Καρδαμύλων στο ύψος του Μερσινιδίου.

Για πολλοστή φορά από τις αρχές του χρόνου μέχρι και σήμερα οι διερχόμενοι οδηγοί διαπίστωσαν ότι η διέλευση από το σημείο μοιάζει με ρώσικη ρουλέτα, αφού κανείς δεν ξέρει τι θα συναντήσει, περνώντας από το Μερσινίδι μέχρι και τις στροφές του Μηλιγκά.

Οι αγωνιώδεις επισημάνσεις των κατοίκων της Συκιάδας, της Λαγκάδας και των Καρδαμύλων, που τα τελευταία χρόνια γίνονται μάρτυρες καταπτώσεων βράχων που καταλήγουν πάνω σε διερχόμενα οχήματα, προς το παρόν πέφτουν στο κενό, αφού η Περιφέρεια βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του σχεδιασμού των παρεμβάσεων που απαιτούνται, όταν ετοιμάζεται να ξοδέψει 1 εκ. ευρώ για δεύτερο γεφύρι στο Παντουκειός.

Η άστοχη μελέτη, που κοστίζει σε ασφάλεια

Η ιστορία της αντιμετώπισης των κατολισθήσεων και των καταπτώσεων των βράχων στο συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Χίου – Καρδαμύλων ξεκινά από το 2.012, όταν η περιφερειακή αρχή του Νάσου Γιακαλή ανέλαβε να βάλει μπροστά τη μελέτη που κληρονόμησε από τη νομαρχιακή αρχή του Π. Λαμπρινούδη και προέβλεπε εκτεταμένες παρεμβάσεις.

Παρά το φαραωνικό έργο, που θα κόστιζε περί τα 13 εκ. ευρώ, οι μελέτες των υπηρεσιών, που έκαναν λόγο για συμπαγές πετρώδες έδαφος, έπεσαν έξω, αφού τελικά επρόκειτο για χωμάτινο υπέδαφος, που θα υποχωρούσε εύκολα σε οποιαδήποτε απόπειρα παρέμβασης.

Το πιο τραγικό όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι το γεγονός ότι, ακόμα και αν εφαρμόζονταν η μελέτη, που προέβλεπε επέκταση του δρόμου προς τη θάλασσα, το έργο θα ήταν άχρηστο, με δεδομένο ότι δεν υπήρχε καμία απολύτως πρόβλεψη για καταπτώσεις βράχων. Έτσι, ενώ θα είχαν δοθεί 13 εκ. ευρώ για ένα νέο δρόμο, οι πέτρες θα συνέχιζαν να πέφτουν στο νέο οδόστρωμα, θέτοντας και πάλι σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών.

Λίγους μήνες αργότερα από την έναρξη των εργασιών, η ανάδοχος εταιρεία του έργου, αντιμετωπίζοντας σημαντικά οικονομικά προβλήματα, κηρύχθηκε έκπτωτη, με αποτέλεσμα το έργο να σταματήσει και να εγκαταλειφθεί, μαζί και οι ελπίδες για ασφαλή διέλευση των κατοίκων της βορειοανατολικής πλευράς του νησιού.

 

Σειρά παρεμβάσεων προαναγγέλλει ο Βαλσαμίδης 

Απέναντι στον ολοένα αυξανόμενο κίνδυνο, αφού τα περιστατικά διαδέχονται το ένα το άλλο, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Θ. Βαλσαμίδης, εξήγγειλε, μέσω του «π», σειρά έργων και μελετών για το συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Χίου – Καρδαμύλων, αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται για τον πιο επικίνδυνο δρόμο του νησιού.

«Η αρχή θα γίνει με το θέμα των καθιζήσεων που έχουν παρατηρηθεί στο δρόμο κοντά στο μοναστήρι. Έχει εκπονηθεί η γεωτεχνική μελέτη, έχει γίνει ο διαγωνισμός και προσεχώς θα ξεκινήσουν οι ερευνητικές γεωτρήσεις για να δούμε τι παρεμβάσεις πρέπει να κάνουμε», ανέφερε.

Επόμενο στάδιο, όπως εξήγησε, είναι η συνεργασία με το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι καταπτώσεις.

«Αυτό που ουσιαστικά επιδιώκουμε είναι το Πανεπιστήμιο μέσα από τις μελέτες του να εντοπίσει τα προβληματικά σημεία και να μας προτείνει λύσεις. Έπειτα θα δούμε αν μπορούν οι υπηρεσίες μας να εκπονήσουν τις απαραίτητες μελέτες για τα απαιτούμενα έργα, διαφορετικά θα τα αναθέσουμε σε εξωτερικούς συνεργάτες», κατέληξε ο κ. Βαλσαμίδης.  

Ερωτώμενος πάντως για το πότε αναμένεται να ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις της Περιφέρειας, ο αντιπεριφερειάρχης Στ. Κάρμαντζης υπογράμμισε με τη σειρά του ότι θα ασκήσει κάθε πίεση προκειμένου αυτές να ξεκινήσουν στο αμέσως επόμενο διάστημα, ώστε μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού να υπάρχει εικόνα των απαιτούμενων παρεμβάσεων. 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση