10.5.2014 16:43

Χίοι γαρ μόνοι, ευδαιμονισάν τε, άμα και εσωφρόνησαν πλουσιότατοι όντες των Ελλήνων. Θουκυδίδης viii 24,45

 

Η ιστορίας της πατρίδος μας είναι συνασμένη με την ιστορία κατακτήσεων της θάλασσας από τους προγόνους μας, εκείνους που άρχισαν την ναυτική λαμπαδοδρομία στο γαλάζιο υγρό στοιχειό, γι’αυτό και κοιτίς του ελληνισμού υπήρξε η θάλασσα. Το Αιγαίο ήταν ο μαγικός δεσμός μεταξύ Ελλήνων και θάλασσας.

Οι Χιώτες, γνήσια τέκνα Ιώνων καταγόμενοι από ελληνικά πελασγικά φύλα, διατηρήσαν  διαχρονικά, αυτό που περιγράφει τόσο φιλοσοφημένα ο Θουκυδίδης.

Η χαρά της μετακινήσεως και εξερευνήσεως που είναι σύμβολο ελευθερίας έδινε στους πτωχούς Έλληνες ναυτικούς την εντύπωση πως η μοίρα τους εξαρτιόταν  από τη δύναμη της θελήσεως και την αναζήτηση στο πεδίο της γνώσεως της ναυτικής  επιστήμης. Θα μπορούσε κανείς εδώ να αναφερθεί σε πλείστα όσα  σημαντικά επιτεύγματα της αιγαιοπελαγίτικης προχριστιανικής περιόδου όπως το πχ. Ο ναυτικός κώδικας των Ροδιων, συνεχιστής του οποίου είναι το σημερινό αγγλικό ναυτ. Δίκαιο ή  τα ταξίδια Μινωιτών και Μυκηναίων (εξόρυξαν 50.000 τόνους χαλκού «νησί Royale και λίμνη Superior», οι αργοναύτες  έφτασαν στις εκβολές του Rio de la Platyaστην Αργεντινή κατά την Αμερικανίδα ερευνήτρια και ιστορικό Henritte Meartz, ο Ηρακλής στο τέταρτο ταξίδι κατέληξε στον Orinoko της Βενεζουέλας και ο Οδυσσέας αποβιβαστικέ στον κόλπο του Μεξικού όπου υπήρχε η αποικία Σχέρια του Αλκίνοου. Στα δε νησιά  Ferroes υπάρχει μέχρι σήμερα πάλι με το όνομα Μυκήνες.

Μετά την πτώση του Μινωικού αρχικά και μετέπειτα του Μυκηναίκου πολιτισμού ήταν η εποχή που οι Αχαιοί έκαναν το Αιγαίο ναυτική σχολή των Ιωνων. Η  αγάπη που έχουν  οι Έλληνες για άμυλα και ανταγωνισμό, ταξίδια, για αγώνες είναι  κληρονομιά συνυπάρξεως των δυο πολιτισμών, Αχαιών και Ιωνων. Διατηρήθηκε στα  παράλια της Μ. Ασίας και στα νησιά του Αιγαίου με τη  μετανάστευση  των Αχαιών.

Με αυτόν τον τόπο η ναυτικότητα  των Ελλήνων  περνά  από τη μια  φυλή στην άλλη και δημιουργείτε με τον καιρό εκείνη η σειρά  των θαλασσινών ηρωων που στολίζουν  το Ελληνικό ναυτικό πάνθεον.

Η Χίος στο διάβα των αιώνων δεν θεωρήθηκε ποτέ κατακτημένη. Πέρασε από  επιρροές και πάντα μεγαλούργησε ακόμα και με τη βάρβαρη Οθωμανική  Αυτοκρατορία, έχοντας προνομία γιατί ποτέ δεν εγκατέλειψε το πνεύμα των προγόνων της στη ναυτοσύνη και το εμπόριο. Στο 20ο αιώνα  εξερχόμενη από δυο παγκόσμιους  πολέμους και τη Μικρασιατική καταστροφή, δεν εμπόδισε τους Χιωτες να είναι οι πρωταθλητές του θαύματος της ποντοπόρου ναυτιλίας των 6000 πλοίων.

Εμείς οι απόμαχοι του κύματος και της αλμύρας πιστεύουμε ότι συμβάλαμε τα μέγιστα στην πατρίδα μας, συνεχιστές στην παράδοση μας, αυτής της αγιασμένης   ναυτομάνας Χίου. Μιας παράδοσης που η φυλή μας εμβολίστηκε με ελληνορθόδοξα  διδάγματα.

 

Αισθανόμαστε όμως πικρία διότι τώρα που ηλθε η σειρά της πατρίδος μας να ανταμείψει τους κόπους μας σιγα ότι προσφέραμε, έρχονται στη σκέψη μας τα λόγια του υμνογράφου: «Αντί του μάνα χολή αντί του ύδατος όξος, αντί του αγαπά με σταυρόν μοι προσηλώσατε» Ένα σταυρό μεθερμηνευόμενο:

 

  • Χωρίς ΟΙΚΟ ΝΑΥΤΟΥ και ιατροφαρμακευτική κάλυψη.
  • Με το ΝΑΤ να συνταξιοδοτεί 70000 άτομα ενώ  στην πραγματικότητα έχει γίνει εκκαθάριση στα μητρώα του από  μη ναυτικούς για την τεράστια ζημιά που υπέστη  από την αναγκαστική δραχμοποίηση των αποθεματικών του που ήταν σκληρό συνάλλαγμα.
  • Για τα κρατικά  ομόλογα  που κατείχε  και που το «κούρεμα» τα εξαφάνισε.
  • Για την μη αξιολόγηση και εκμετάλλευση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ.
  • Με τις συντάξεις μας μειωμένες από 40 έως 50%.
  • Με την ψήφιση ενός παρανοϊκού νομοσχεδίου (τουριστικά πλοία και άλλες  διατάξεις) αφενός στερεί έσοδα στο ΝΑΤ και αφετέρου μετατρέπει τη λεκάνη  του Αιγαίου  στον αφελληνισμό  των πληρωμάτων και στην  ασυδοσία ξένων συμφερόντων.
  • Με την κατάργηση του Νόμου 3978/2011 αρ. 4, παρ 6, καταργήθηκε το Κ.Α.Ε.Ο ως επακόλουθο να μειωθούν τα έσοδα του ΝΑΤ κατά 30εκ. ετησίως.

 

Ο οικονομικός  ταχυδρόμος σε άρθρο του την 1/6/2012 αναφέρει ότι: «Η κάλυψη του ελλείμματος  του  ΝΑΤ δεν αντιπροσωπεύει ουσιαστικά επιδότηση της ποντοπόρου ναυτιλίας αλλά ετεροχρονισμένη κάλυψη υποχρεώσεων του δημοσίου από άσκηση κοινωνικής , νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής κατά το παρελθόν  εις βάρος του ταμείου» 

Ο Σοφοκλής διδάσκει στη «Φαίδρα « για την καταπάτηση του δικαίου και της σωφροσύνης και του κρατούντες άρχοντες «Ου γαρ ποτ’ αν γενοιτ’ αν ασφαλής πόλις, εν η τα δίκαια και τα σώφρονα λάγδην πατείται» που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «Ποτέ δεν θα είναι ένα κράτος ασφαλές, στο οποίο το δίκαιο και η σωφροσύνη καταπατώνται»

Είναι κρίμα και άδικο, αν όχι εγκληματικό, να στερηθούμε των οραμάτων και θυσιών των προγόνων μας, διότι λωρίς μνήμες και ιστορία είναι καταδικασμένος σε αφανισμό.

Επιτρέψτε  μου κλείνοντας  να αναφερθώ στον φιλόσοφο που αναφέρει:

«Τον άρχοντα τριών  δει μεμνηει πρωτοι μεν ότι ανπθρωπβν  αρχει, δευτερηον ΄λοτι νμίε αρχει τριν ου αει άρχει»

 

 

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ