Οικονομία

1/11/13 20:41

τελ. ενημ.: 4/11/13 10:40

«Θάμπωσαν» και τα bijoux

ΚΑΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΛΑΜΠΕΡΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ

Η φτώχεια τρώει τον παρά λένε και οι χρυσοχόοι, που βλέπουν τις προθήκες των καταστημάτων τους γεμάτες και τα ταμεία τους να αδειάζουν μέρα με την ημέρα όλο και περισσότερο.

Η αγορά έχει «στεγνώσει» από ρευστό και φυσιολογικά οι επιπτώσεις είναι αμεσότερες στα μη απαραίτητα είδη, στην κατηγορία των οποίων ανήκουν και τα κοσμήματα, τα bijouz, τα faux bijouz, τα ρολόγια και άλλα είδη που διακινούνται από τα χρυσοχοεία.

Η αγοραστική κίνηση έχει μειωθεί γύρω στο 20-25% την τελευταία τριετία, με σταθερές πτωτικές τάσεις, επισημαίνει ο Γιώργος Σαλαγάρας, που έχει αναλάβει από το 2003 την οικογενειακή επιχείρηση που έχουν ιδρύσει από το 1979 οι γονείς του Παναγιώτης και Αγγελική. «Η πτώση είναι φυσιολογική, κάθε χρόνο η κατάσταση επιδεινώνεται. Το χρήμα φεύγει από την αγορά, όταν κόβονται δραστικά οι μισθοί και οι συντάξεις κι ο κόσμος κοιτάει να ψωνίζει τα είδη πρώτης ανάγκης. Το δικό μας είδος ανήκει στα μη απαραίτητα είδη πολυτελείας. Αν πρέπει να αγοράσουν κάτι, κατευθύνονται τώρα περισσότερο στο ασήμι, το ατσάλι και τα φθηνότερα ρολόγια».

Φυσιολογική πτώση

«Τώρα βγάζουμε μεροκάματο με το φτηνό αλλά καλό είδος», δηλώνει η Ανθίππη Πάγκαλου, από το νέο χρυσοχοείο Lovely, όπως ονομάσθηκε  η πρώην επιχείρηση Di louso.

 Ως επιχείρηση από το 2010 που ιδρύθηκε ακολουθεί την πορεία όλων των άλλων που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα στην κρίση, αλλά η ίδια δηλώνει ότι κινήθηκε καλά τους προηγούμενους μήνες και θεωρεί φυσιολογική την πτώση του Οκτωβρίου, λόγω φθινοπωρινής και χειμερινής σεζόν.

«Η κρίση μας έχει επηρεάσει, το κοινό κατευθύνεται τώρα περισσότερο στα βραχιόλια των 5, 10, 15 ευρώ. Η κίνηση έχει μειωθεί στα ακριβότερα των 50 ή και 90 ευρώ, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Τώρα βγάζουμε μεροκάματο με το φτηνό και καλό προϊόν».

Ψυχολογία αγοράς

Όπως τονίζουν και άλλοι επαγγελματίες το εμπορικό κέντρο έχει χάσει τη λάμψη και την αισιοδοξία του και η κακή ψυχολογία στην περιρέουσα ατμόσφαιρα της αγοράς είναι ό,τι χειρότερο για τα ταμεία των καταστημάτων και την προσπάθεια προγραμματισμού και οργάνωσης της σεζόν.

Δείτε επίσης