Οικονομία

14/5/13 14:54

τελ. ενημ.: 15/5/13 14:21

Το νόμισμα έχει δύο όψεις, αλλά μια ερμηνεία

Τα καταστήματα θα πρέπει να είναι ανοικτά για να έρθει ο τουρισμός και όχι ο τουρισμός να αναγκάσει τα καταστήματα να ανοίγουν, είναι το συμπέρασμα από  πρώτο τεστ που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββάτο για τη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας της χιώτικης αγοράς, με αφορμή την επίσκεψη του γκρουπ των 300 Τούρκων γιατρών.

Οι επισκέπτες από τα απέναντι παράλια έφτασαν στο νησί μας  αργά το μεσημέρι, έμειναν δύο ώρες στην αγορά και στη συνέχεια αναχώρησαν για επίσκεψη στα Μαστιχοχώρια, από όπου επέστρεψαν αργά το απόγευμα και μετά το δείπνο αναχώρησαν στις 22:30 για την πατρίδα τους.                                                              

Η ώρα της άφιξης κατηύθηνε τα πάντα, τα εμπορικά καταστήματα έμειναν ανοικτά για  να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες, αλλά και για να αποκτήσουν μια εικόνα της οικονομικής αποδοτικότητας του μέτρου στα ταμεία τους.                                            

Έφαγαν καλά

Με το δεδομένο της ώρας άφιξης και του προγράμματος που έπρεπε να ακολουθήσουν, ήταν επόμενο να επισκεφθούν αργά το εμπορικό κέντρο και να μην διαθέτουν αρκετό χρόνο για εμπορικά ψώνια. Οι περισσότεροι επισκέπτες επέλεξαν να «χαλαρώσουν» στα καταστήματα σίτισης της προκυμαίας, ενώ αρκετά ζεστό χρήμα, σε αντίθεση με τους επαγγελματίες του εμπορικού κέντρου, είδαν στα ταμεία τους  και τα καταστήματα τοπικών παραδοσιακών προϊόντων.                                          

Ναι μεν, αλλά…

Εκφράζοντας προσωπική άποψη ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βασίλης Σπανολιός θεωρεί ότι δεν υπήρχε εμπορικό επαγγελματικό ενδιαφέρον, αλλά σωστά οι επαγγελματίες κράτησαν ανοιχτές τις επιχειρήσεις του, για να μην δίνουν την εικόνα μιας νεκρής αγοράς.

«Πέρασε κατά τις 2.30 ένα μικρό γκρουπ, στις τρεις ήταν άδεια η αγορά και κλείσαμε. Πρόταση του συλλόγου ήταν να μείνει ο καθένας ανοικτός έως την ώρα που θα εκτιμήσει ότι πρέπει».

Η σημαία

Σε άλλες εποχές ίσως να προκαλούσε αντιδράσεις μάλιστα, η τοποθέτηση μιας Τούρκικης σημαίας στην είσοδο ενός καταστήματος στο εμπορικό κέντρο, αλλά οι αλλαγές που επιφέρει η ανάγκη της διεύρυνσης των οικονομικών μας οριζόντων, μας οδηγεί δικαιολογημένα στην αντιγραφή των αποδοτικών πρακτικών που έχουν υιοθετήσει έξυπνα εδώ και πολλά χρόνια οι γείτονες μας.                              

Δείτε επίσης